ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۶۳۶
تاریخ انتشار: ۰۳:۴۹ - ۲۰ تير ۱۳۹۴

عرفان سلیمی : من اهل جعل نیستم!!

ریتم نو : عرفان سلیمی خواننده و ترانه سرا جوان و خوش آتیه کشورمان است که تا کنون یک آلبوم رسمی و ترانه های خاطره سازی از وی منتشر شده است.
عرفان سلیمی : من اهل جعل نیستم!! عرفان سلیمی : من اهل جعل نیستم!!

 

+در کارها تعلل دیدم

+نامه ای از من در ارشاد وجود ندارد

+بعد از تعطیلات به وزارت ارشاد میروم

 

چندی پیش عرفان سلیمی مطلبی  را در صفحه  رسمی‌اش مبنی بر پخش نشدن دومین آلبوم رسمی خود با عنوان «ممنونم» منتشر کرد. و بعد از ظهر همان روز بیانیه ای در همین راستا در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

سلیمی به خبرنگار «ریتم نو» از همکاری اش با « علی پرمهر » در آلبوم اول تا مشکلات‌اش بر سر آلبوم دوم گفت و از پیگیری‌اش پس از تعطیلات از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد خبر داد.

 

عرفان جان راجع به آلبوم ممنونم و اینکه چرا پخش نخواهد شد توضیحی برایمان میدهی؟

از اواسط سال ۹۱ بعد از اینکه آلبوم اول من " متفاوت " در سال ۹۰ منتشر شد ، با علی پرمهر که بعنوان نماینده ی شرکت نیلا فرهنگ، مجوزهای آلبوم اول مرا گرفته بود ، قرار بر همکاری گذاشتیم که مجوز های این آلبوم را نیز دریافت کند . در همین راستا پانزده ترانه در اختیارشان قرار دادم . گفتنی است  تا اواسط سال نود و سه، ما سه پرونده ترانه تشکیل دادیم که پرونده های دو و سه به ترتیب شامل ده و هشت ترانه بودند . یکسری از آنها مجوز گرفت و یکسری از آنها هم موفق به اخذ مجوز نشدند. آلبوم قرار بود تنها در محیط مجازی و اپراتورهای تلفن همراه منتشر گردد و انتشار سی دی نداشته باشد . باید عرض کنم که از اواسط سال ۹۱ تا دو سال بعد در مجموع سه میلیون تومان به آقای پرمهر پرداخت کردم تا بعنوان نماینده ی موسسه ی نیلا فرهنگ، مثل آلبوم اول کارهای اخذ مجوز مرا انجام دهد .

با توجه به مبلغی که از شما گرفته شد چه کارهایی را انجام دادند؟

یک میلیون آخر را که تابستان ۹۳ پرداخت کردم ، از بعد از آن نوعی تعلل در انجام کارها مشاهده نمودم و وقتی علت را جویا شدم ، آقای پرمهر گفتند من این مجوز را برای تو خواهم گرفت اما آلبوم را جهت انتشار برای سایت موسیقی ما ارسال نکن . با شنیدن این موضوع متوجه شدم که مشکلی در کار وجود دارد چرا که سایت خوب موسیقی ما نهاد رسمی وزارت محترم ارشاد میباشد . تا اینکه حدود دو هفته پیش به من گفت که نامه ات آماده است . ایمیلی از سمت فردی با نام محسن عموچی برایم ارسال شد که شامل دو عکس اسکن شده بود . یکی از آنها نامه ی نشر آلبوم کسی جاتو نمیگیره آقای پارسا و دیگری طرح جلد آلبوم ایشان بود . جالب اینکه  در پاسخ سوال من که گفتم پس نامه ی نشر آلبوم من کجاست آقای پرمهر گفتند : شما در نامه ی نشر به جای اسم آلبوم ایشان اسم آلبوم خودت را بنویس و اگر مجوز طرح جلد را هم درخواست کردند ما را در جریان بگذار .

یعنی نامه ای از آلبوم ممنونم در دفتر موسیقی ارشاد وجود ندارد؟

وجود ندارد و نامه ی دیگری برای من ارسال شد و پیشنهاد جعل به من داده شد . آنهم جعل یک نامه ی دولتی و من هم اصلا اهل جعل نیستم.

بعد از آن شما چه کاری انجام دادید؟

با شرکت محترم بیپ تونز کارگزار بنده در اپراتورهای تلفن همراه تماس گرفتم و پرسیدم که  چه مدارکی برای انتشار آلبوم ‌در سایت شما و اپراتورها نیاز است که به من گفتند نامه ی نشر که کپی آن هم کفایت می کند و یک دست نوشته از شرکت اخذ مجوز با مُهر رسمی شرکت مبنی بر واگذاری حقوق مادی و معنوی اثر به نام شما .

از شرکت اخذ مجوز، نامه را گرفتید؟

من با آقای پرمهر تماس گرفتم و شنیده هایم را انتقال دادم . ایشان هم امروز و فردا کردند که نامه های مورد‌ نیاز و اصل نامه ای که مربوط به آلبوم من است نه نامه های دیگران را در اختیارم بگذارند که متاسفانه هیچ خبری نشد و هنوز هم خبری نیست .

فکر می کردید این اتفاق ها رخ بدهد ؟

تصورش هم برایم غیر ممکن بود که به جای نامه ی رسمی و قانونی مورد انتظارم پیشنهاد جعل سند دولتی دریافت کنم . معتقدم تا زمانی که فعالیت هایم رسمی و قانونی است نباید رفتاری غیر قانونی از من سر بزند . به همین دلیل اعتراضم را به صورت گسترده از طریق رسانه های خوبی چون شما اعلام نموده ام .

 اقدام بعدی شما برای حل این مشکل چیست ؟

بعد از تعطیلات به وزرات ارشاد می روم و پیگیری خواهم کرد و این موضوع را با آن وزارت محترم و دفتر شعر و‌ موسیقی در میان خواهم گذاشت و از قانونی ترین روش به دریافت حق و‌حقوق خویش مبادرت خواهم ورزید، تا پس از سه سال این اتفاق تلخ به پایانی خوش منجر گردد .

کلام پایانی:

از کلیه ی نهادها و‌ وزارتخانه های مربوطه خواهشمندم ترتیبی اتخاذ کنند تا این قبیل افراد و‌ موسسات جایی در فعالیت های فرهنگی کشور نداشته باشند و تلاش هنرمندان در جهت کسب مجوز انتشار قانونی آثارشان به این قبیل ماجراهای ناگوار نیانجامد .

 

منبع : ریتم نو

نویسنده: شایان رسول زاده
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه