ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۶۰۴۷۹
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۸ - ۱۸ خرداد ۱۴۰۱
بررسی مسئله اجراهای «پلی بک» در موسیقی پاپ (4)،

آیا اجرای زنده برای طرفداران اهمیت دارد؟

«آیا برای طرفداران خوانندگان مهم است اجرا زنده باشد یا پلی بک؟» سؤالی که این روزها از سمت برخی از اهالی موسیقی مطرح می‌شود و خیلی‌ها معتقدند که طرفداران خوانندگان به تنها چیزی که اهمیت نمی‌دهند این موضوع است و برای حضور در کنار خواننده و همخوانی با آهنگ‌های او و یک سرگرمی چندساعته به سالن‌های کنسرت می‌روند و آن‌قدرها هم این موضوع برایشان جدی و حائز اهمیت نیست.

به گزارش خبرنگار ریتم نو، کنسرت در ایران همانند تمام دنیا یک سرگرمی برای مخاطبان است و فرصتی را ایجاد می‌کند تا هواداران بتوانند با خواننده موردعلاقه‌شان حدود دو ساعت دیدار کنند و با او به همخوانی قطعات محبوبشان بپردازند پس خیلی هم دور از ذهن نیست که برای آن‌ها اجرای زنده و پلی بک فرقی نداشته باشد.

 البته دراین‌بین هستند مخاطبانی که به اجرای پلی بک خوانندگان موردعلاقه‌شان معترض می‌شوند و از آن‌ها توقع یک اجرای زنده باکیفیت رادارند. نمونه بارز این موضوع در کنسرت اخیر گرشا رضایی در زاهدان اتفاق افتاد و تماشاگری در لابه‌لای اجرای او با صدای بلند به پلی بک خوانی اعتراض کرد و از خواست تا نشان دهد که این‌یک اجرای زنده است و البته متأسفانه به این اعتراض با لحن نامناسبی از سمت خواننده پاسخ داده شد که موجی از انتقادات را به همراه داشت و اکثر مخاطبان و اهالی موسیقی خواستار عذرخواهی گرشا رضایی به خاطر رفتار نامناسبش شدند.

با تمام این اتفاقات و اعتراضات به پلی بک خوانی خوانندگان روی صحنه این روزهای موسیقی بررسی دقیق این موضوع باید به دست منتقدان اصلی موسیقی سپرده شود و نهادهایی چون دفتر موسیقی امکانی را برای حضور آن‌ها در کنسرت‌ها فراهم کنند تا موجب بالا رفتن کیفیت کنسرت‌ها و جلوگیری از اجراهای پلی بک و فالش خوانی شود.

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه