ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۶۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۶ - ۰۸ خرداد ۱۴۰۱
بررسی مسئله اجراهای «پلی بک» در موسیقی پاپ (3)،

تقابل حمایت و تخریب!

موج تخریب خوانندگان باعث شده تا در فضای مجازی جنجال‌های زیادی بین طرفداران خوانندگان با دیگر مخاطبان موسیقی به راه بیافتد و هرکس خواننده‌ای که موردعلاقه‌اش نیست را به «پلی بک خوانی» یا «فالش خوانی» متهم کند.

به گزارش خبرنگار ریتم نو، جملاتی ازاین‌دست که «450هزار تومان پول بلیت کنسرت می‌دهید تا خواننده برایتان فالش بخواند یا اجرای پلی بک داشته باشد» این روزها زیاد به گوش می‌رسد و بین افراد فعال در فضای مجازی ردوبدل می‌شود و هرکسی نام خواننده موردعلاقه‌اش را می‌آورد که او فقط ارزش دارد تا به اجراهایش بروید و مابقی خیر! همین موضوع چنددستگی در بین اهالی موسیقی را به وجود آورده و باعث سوءتفاهم بین آن‌ها و مخاطبانشان شده است.

تعدادی از مخاطبان هم گاهی فالش خوانی در کنسرت‌ها را طبیعی می‌دانند و از فالش خواندن اسطوره‌های موسیقی جهانی در برخی اجراهایشان یاد می‌کنند و می‌گویند اجرای فالش بهتر از پلی بک است البته خیلی‌ها این دیدگاه را تعصب کورکورانه در جهت حمایت از خوانندگان می‌دانند و در مقابل، طرفداران خوانندگان هم، قصد آن‌هایی که به فالش خوانی و اجرای پلی بک اشاره می‌کنند را تخریب می‌دانند و این روزها موسیقی شاهد تقابل حمایت و تخریب از سوی مخاطبانش است.

«چرا باید اصلاً پول داد برای رفتن به کنسرتی که خواننده‌ها پلی بک می‌خوانند؟» این بزرگ‌ترین سؤالی ست که در ذهن مخاطبانِ منتقد این روزهای موسیقی شکل‌گرفته که موردعلاقه‌شان جریانات و انتشار ویدیوهای یک دقیقه توسط چند فرد خاص به نام منتقد باعث ایجاد آن شده است و صحت‌وسقم آن زمانی مشخص می‌شود که منتقدان واقعی موسیقی با حضور در کنسرت‌ها درباره آن صحبت کنند.

 

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
برچسب ها: پلی بک فالش خوانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه