ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷:۰۶ - ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
بررسی برنامه استعدادیابی موسیقی بندبازی (4)؛

داوری‌ها صریح و بی‌تعارف

برنامه‌های استعدادیابی وقتی موفق عمل می‌کنند که بتوانند مخاطبان را در تمامی بخش‌ها و انتخاب‌هایشان درگیر کنند و آن موقع است که کاربران شروع به نظر دادن درباره جزئیات ساخت یک برنامه می‌کنند و یکی از مهم‌ترین نکاتی که بینندگان برنامه‌های استعدادیابی درباره آن صحبت و نظرات موافق و مخالفشان را اعلام می‌کنند؛ درباره بخش داوری، انتخاب داوران، مجری و کارگردان برنامه است.

به گزارش خبرنگار ریتم نو؛ علیرضا عصار، بهروز صفاریان، امید نعمتی و مهراوه شریفیان داوران برنامه استعدادیابی موسیقی بندبازی به میزبانی امید حاجیلی هستند که بینندگان درباره هرکدام از آن‌ها نظرات گوناگونی داشتند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.
علیرضا عصار یک وزنه سنگین و اعتبار برای بندبازی به‌حساب می‌آید و خیلی‌ها را وادار کرد که به خاطر او برای اولین بار پای یک برنامه استعدادیابی موسیقی ایرانی بنشینند و از همان قسمت نخست هم با تعریف خاطره‌ای از اجراهایش در رستوران‌ها و عروسی‌ها بدون نگاه تحقیرآمیز، توانست نظر مخاطبان را جلب کند و بینندگان او را شخصی محترم خطاب کنند البته هستند افرادی که میگویند او نظر خودش که گاها ناعادلانه است را تحمیل می‌کند.
بهروز صفاریان یک موزیسین نام‌آشناست که حکم سایموون در برنامه امریکن ایدل را برای مخاطبان برنامه دارد هرچند که دراین‌بین بودن‌اند بینندگانی که با او آشنایی نداشتند و به همین خاطر انتقاداتی به نوع گفتار او داشتند و برخی معتقدند که کج‌سلیقگی‌هایی از جانب برخی، قدرت فنی‌ترین فرد یعنی صفاریان را از او گرفته است.
خیلی‌ها معتقدند امید نعمتی فردی فهیم است و حضورش در این برنامه باعث شده تا به یکی از طرفدارانش شوند و نظراتش را محتاطانه و درست عنوان می‌کند
مهراوه شریفی‌نیا تنها داوری است که حضورش با انتقادات بسیاری از سوی مخاطبان مواجه بود چراکه بیشتر از آنکه چهره او در به‌عنوان یک تحصیل‌کرده موسیقی شناخته‌شده باشد به‌عنوان یک بازیگر مطرح است.
امید حاجیلی یک موزیسین و خواننده‌ای توانمند است اما این‌ها باعث نمی‌شود تا او یک مجری نیز باشد اما در این مقام هم توانست به‌خوبی از پس‌کار بربیاید بااین‌حال خیلی‌ها معتقد بودند که جای او باید با مهراوه شریفی‌نیا عوض می‌شد. از دیگر ایراداتی که به امید حاجیلی توسط بینندگان واردشده بود؛ نوع پوشش او و در دست داشتن کاغذی مچاله در تصاویر بود.
درمجموع اجرای مشترک داوران و مجری برنامه در قسمت نخست شروع و معرفی خوبی از برنامه و نظر داوران به‌تمامی اجراها مثبت اما از طرفی داوری‌ها صریح و بی‌تعارف بود و درنهایت می‌توان انتخاب تیم داوری را قابل‌قبول دانست البته کاربرانی نسبت به چشم‌پوشی از ایرادات واضح برخی اجراها و گروه‌ها معتقدند که با ساخت این برنامه ثابت شد که هیچ جوان بااستعدادی نمی‌تواند از دم تیغ باندبازی سلامت بیرون بیایید.

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه