ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۰۶ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۰
بررسی برنامه استعدادیابی موسیقی بندبازی (3)؛

کاربران چه می‌گویند؟!

اصلی‌ترین دلیل ساخت برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی که جنبه سرگرمی دارد، جذب مخاطب است و برنامه استعدادیابی موسیقی «بندبازی» هم از این قاعده مستثنی نیست و در ساخت و تولید چنین برنامه‌هایی نظر کاربران بسیار حائزِ اهمیت است چراکه دست‌آخر آن‌ها هستند که باید برنده را مشخص کنند پس در این یادداشت می‌خواهیم ببینیم نظر کاربران درباره «بندبازی» چیست و چه می‌گویند؟!

به گزارش خبرنگار ریتم نو، اصلی‌ترین دلیل ساخت برنامه‌های تلویزیونی و اینترنتی که جنبه سرگرمی دارد، جذب مخاطب است و برنامه استعدادیابی موسیقی «بندبازی» هم از این قاعده مستثنا نیست و در ساخت و تولید چنین برنامه‌هایی نظر کاربران بسیار حائزِ اهمیت است چراکه دست‌آخر آن‌ها هستند که باید برنده را مشخص کنند پس در این یادداشت می‌خواهیم ببینیم نظر کاربران درباره «بندبازی» چیست و چه می‌گویند؟!
به گزارش خبرنگار ریتم نو، با پخش برنامه «بندبازی» خیلی‌ها معتقدند که برخی از شرکت‌کنندگان همچون حامد فقیهی آن‌قدر خوب و شناخته‌شده بودند که نیازی به حضور در این برنامه نداشتند تا مورد تائید یا رد کسی قرار بگیرند و از طرفی عده‌ای هم می‌گویند برخی از شرکت‌کنندگان نشان می‌دهند که چقدر آدم پرمدعا در ایران حضور دارد.
از طرف دیگر هرچه این برنامه جلوتر می‌رود دیدگاه‌ها نیز متفاوت می‌شود و هر گروه برای خود طرفداران تازه‌ای دست‌وپا می‌کند و همین امر موجب می‌شود تا با حذف گروهی اختلافات زیادی بین کاربران ایجاد شود و با جملاتی همچون «فلان گروه حذف شد تا رقابت برای گروهی که «باید» برنده شود، سخت نشود» روبرو می‌شویم. یکی دیگر از کاربران می‌گوید نکته جالب برنامه این است که هرکسی را حذف می‌کنند میگویند که داوران چیزی نمی‌دانند که نشان از اعتمادبه‌نفس بالای آن‌ها دارد.
کاربری هم در رابطه با حذف برخی گروه‌ها نوشته بود که گروه مینور با 215 هزار فالوور و به خاطر همکاری در موسیقی متن برنامه، یهوبند متشکل از نوازندگان ارکستر فرزاد فرزین و بابک جهانبخش و گروه حام نیز که برای رامبد جوان و برنامه خندوانه موسیقی سفارشی ساخته؛ امکان حذفشان نبوده است.
همان‌طور که قبلاً هم به موضوع سانسور پرداختیم اما همچنان یکی از موضوعات پربحث بین مخاطبان است و اشاره‌هایی زیادی به گروهی بیت باکس شده که در بین اعضای خود عضو دختر دارد و کاربران می‌گویند اجرای بیت باکس توسط یک خانم چه ایرادی می‌تواند داشته باشد که برنامه از نمایش تصویر او خودداری کرده؟ البته یا بهترست بگویم دچار سانسور شده است. این بحث‌ها بر سر داور خانم این برنامه هم مطرح‌شده که هنگام پخش، تصاویر او تقریباً سیاه‌وسفید نمایش داد ه می‌شود و برخی عوامل تهیه‌کنندگی این برنامه را نیز مقصر این سانسورها می‌دانند.
دیگر نکته‌ای که کاربران به آن اشاره داشتند سانسور موهای اعضای شرکت‌کننده‌ای ست که موهایشان بلند است و این موضوع از همان ابتدا و با گذاشتن کلاه بر سر آن‌ها یا قرار دادن موها در یقه لباس توسط سازندگان برنامه اتفاق افتاده و مخاطبی با لحن کنایه‌آمیزی گفته؛ موهای بلند عصار مشکلی ندارد اما برای اعضای گروه‌ها باید زیر کلاه و پشت یقه باشد؟! نمایش بخشی از موهای مهراوه شریفی‌نیا به‌عنوان داور ایرادی نیست اما بانوان شرکت‌کننده باید از هدبند جلوی دوربین ظاهر شوند آن هم زمانی که تصویرشان به صورت لانگ شات و سایه نمایش داده می‌شود. البته خیلی‌ها ضعف اصلی برنامه را به این مسائل مربوط نمی‌دانند و همچنان معتقدند که برنامه «شب کوک» موفق‌تر عمل کرده است.

از دیگر اعتراضاتی که کاربران به این برنامه وارد کردند کارگردانی و تدوین کار است که اجازه نمی‌دهد اجراها به صورت کامل شنیده شود و در لابه‌لای آن گفتگو با اعضای گروه پخش می‌شود.
از طرفی بهترین قسمت «بندبازی» حضور استعدادهای فراخوانده شده به یک برنامه استعدادیابی داخلی است البته که هنوز در فصل نخست آن نمی‌توان گفت که تمامی استعداد‌ها حضور دارند.

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه