ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۶۰۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۸ آذر ۱۴۰۰
گفت‌وگو با موسیقیدان، ترانه‌سرا و دی جی هندی-آمریکایی

کشمیر: دوست دارم به ایران سفر کنم

نایلز اسم واقعی اوست اما بانام «کشمیر» شناخته‌شده و اصالتاً آمریکایی -هندی است و اکنون در لس‌آنجلس به سر می‌برد و به‌تازگی به‌عنوان یازدهمین دی جی برتر دنیا معرفی‌شده و می‌گوید اکثر روزها را تا دیروقت کار می‌کند و پیش‌ازاین مصاحبه نیز مشغول کار بوده است.

به گزارش ریتم نو، کشمیر در این مصاحبه از برادرخوانده ایرانی خود گفت که از دوران دبیرستان با آن‌ها زندگی می‌کرده و حالا همانند یک برادر خونی برای آن‌هاست. کشمیر همچنین نوید انتشار «سمپل پک» جدیدش بانام «صدای کشمیر ولیوم 4» در سال آینده میلادی را به موزیسین‌ها داد و در پایان مصاحبه با تماشای اجرای زنده آهنگ «جای من نیستی» از سیروان خسروی، او را خواننده‌ای با صدایی پرقدرت خواند و اجرایش را بسیار خوب عنوان کرد. در ادامه شرح گفت‌وگو با این موزیسین نامدار را می‌خوانید:

یک روز عادی زندگی کشمیر چطور می‌گذرد؟

هرروز صبح با سگ‌هایم به پیاده‌روی می‌روم چراکه آن‌ها من را از خواب بیدار می‌کنند و درواقع کارم را از حوالی ظهر آغاز می‌کنم و در حال حاضر بیشتر روی «سمپل پک» جدیدم بانام «صدای کشمیر ولیوم4» متمرکز هستم و علاقه‌مندم برای آهنگسازان دیگر، ابزار کاری تولید کنم و این پروژه بسیار بزرگ است و زمان زیادی را برای آن صرف کردم و در وقت آزادم، تنیس روی میز بازی می‌کنم، حتی یک میز پینگ‌پنگ نیز خریداری کرده‌ام.


در حال حاضر مشغول چه‌کاری هستید؟
اخیراً اجراها دوباره شروع‌شده و من نیز چندین اجرا در نیویورک، واشنگتن دی سی، بوستون و کانادا داشتم و بیشترین دغدغه من کار روی سمپل پک و چندین آهنگ جدید بود اما بعد از اتمام آلبوم «هارمونیک آندرومدا» کمی از موسیقی فاصله گرفتم و بیشتر روی پلاگین و سمپل‌ها تمرکز کردم.


کشمیر چطور به جایگاه امروز خود رسید و چه مسیری را طی کرده است؟
قبل از اینکه به شهرت برسم و با نام «کشمیر» شناخته شوم برای گروه کوچکی به اسم «The cataracts» آهنگسازی می‌کردم و در آنجا آهنگ‌های پاپ می‌ساختیم و من شروع به ساخت موسیقی دنس برای دوستانم کردم و کمی بعدازاین ماجرا، آهنگ‌هایی که برای آن‌ها ساخته بودم موفق شدند و با خودم فکر کردم ایده خوبی خواهد بود اگر پروژه موسیقی دنس را شروع کنم و اینجا سرآغاز اولین سمپل پک من بود و هیچ‌وقت فکر نمی‌کردم به‌اندازه امروز رشد کند و فقط معتقد بودم که می‌توانم چیز جدیدی را ارائه کنم و صداهای سینمایی و هندی را وارد دنیای موسیقی دنس کنم و بعدازآن یک‌مرتبه خیلی محبوب شد و از این بابت خیلی شکرگزار هستم.

کشمیر: دوست دارم به ایران سفر کنم


به‌تازگی «اومت اوزجان» سینتی سایزر خودش را طراحی کرده، آیا به فکر طراحی سینتی سایزر هستی؟
«اومت» خیلی بااستعداد است و فکر می‌کنم طراحی و ساخت سینتی سایزر کار دشواری باشد، به‌خصوص وقتی‌که می‌خواهی چیزی بسازی که تاکنون کسی آن را درست نکرده است و چنین پروژه‌ای را شروع نکردم و به نظرم پلاگین‌هایی که به‌زودی منتشر می‌کنم؛ برای آهنگسازان نسبتاً خاص و نادر باشند. چندین ایده پلاگین خوب داشتم که در آینده منتشر خواهند شد اما به‌ این زودی سینتی سایزر طراحی نمی‌کنم. در حال حاضر بیشترین تمرکز من روی ساختن پلاگین‌ها است به خاطر اینکه برای کامل شدن سینتی سایزر تلاش زیادی صورت گرفته و به‌نوعی ایده‌های تازه در ساخت آن خیلی کمیاب است و هم‌اکنون نیز سینتی سایزرهای خوبی در بازار موجود است.


موزیسین‌ها چه زمانی منتظر انتشار جدیدترین سمپل پک کشمیر باشند؟
فکر می‌کنم «صدای کشمیر ولیوم4» به‌احتمال‌زیاد اوایل سال آینده منتشر شود چراکه نیاز به مقدار زیادی مرتب‌سازی و ویرایش دارد که باید انجام شود و ازآنجایی‌که وسواس دارم و همه‌چیز باید عالی باشد، متأسفانه آماده‌سازی آن زمان زیادی می‌برد.


شما برای بازی «فری فایر» آهنگسازی کردید که از کاراکتر شما در این بازی نیز استفاده‌شده است و مخاطبان می‌توانند کاراکتر شما را برای بازی انتخاب کنند، خودتان چقدر درگیر این بازی هستید و چه المانی در کاراکتر کشمیر در این بازی شما را جذب می‌کند؟
بله؛ بازی کردم اما خیلی حرفه‌ای نیستم و هر بار بازی می‌کنم سریع کشته می‌شوم اما درمجموع بازی‌های کامپیوتری را دوست دارم اما هیچ‌وقت در بازی‌های جنگی و تفنگی، خوب نبودم. اتفاقاً با «الوک» یکی از دی جی‌هایی که کاراکترش در این بازی وجود دارد هم بازی کردیم که نبردم و ما را در این بازی نابود کردند.(با خنده) و کاراکتر کشمیر در بازی «فری فایر» به‌نوعی نسخه جذاب‌تر، خوش‌هیکلی‌تر و خوش‌لباس‌تر از من است و به‌نوعی او یک سوپر کشمیر به‌حساب می‌آید.

آهنگسازی برای این بازی چقدر شما را وارد چالش کرد؟
درواقع اولین نسخه آهنگ برای یک دور دیگر بازی را من نساخته بودم و اصلاً اطلاعی از بازی نداشتم و هنوز سازندگان بازی با من صحبتی نکرده بودند و ایده‌های مختلف را اجرا می‌کردم و با خودم فکر کردم ایده‌های بهتری هم برای بازی هست و سازندگان بازی از آن استقبال کردند و موردپسندشان قرار گرفت و من از انتخاب آن‌ها غافلگیر شدم، به خاطر همین نمی‌توانم بگویم که ایده خاصی برای آهنگسازی بازی داشتم اما درمجموع باید موسیقی شورمندانه‌ای برای بازی ساخته شود، موسیقی‌ای که باعث شود بهتر بازی کنی و سخت‌تر بجنگی و به نظرم این آهنگ به بهترین شکل این کار را کرد.

کشمیر: دوست دارم به ایران سفر کنم


درباره ایران چه چیزی شنیدی و آیا می‌دانستی طرفدارانی در اینجا داری و از سمپل پک‌های تو خیلی در موسیقی پاپ ایران استفاده می‌شود؟
حقیقتاً نمی‌دانستم! گاهی هوادارانم به من پیام می‌دهند اما این موضوع را نمی‌دانستم و شنیدن این موضوع خیلی عالی است و علاقه‌مند هستم که به آنجا سفر کنم و شاید برادرم را نیز آوردم چون برادرم ایرانی است. او درواقع برادرخوانده من است و فکر می‌کنم زمان زیادی می‌شود که به ایران سفر نکرده است.

جالب شد، لطفاً درباره برادر ایرانی‌تان بیشتر توضیح بدهید.
برادرم در ایران متولدشده و والدینش ایرانی بودند و آن‌ها به آمریکا آمدند و مشکلی برای خانواده آن‌ها پیش آمد و ازآنجایی‌که ما باهم دوست بودیم؛ مادر من، سرپرستی او را قبول کرد و از دوران دبیرستان به بعد با ما زندگی کرد و از آن زمان همانند برادرهای خونی هستیم.

کشمیر: دوست دارم به ایران سفر کنم


از تو چند سؤال کوتاه می‌پرسم تا به آن‌ها جواب‌های کوتاه بدهی، احساس خوشحالی می‌کنید؟
من اکثر اوقات احساس خوشحالی می‌کنم اما همیشه مشغول پروژه هستم، پروژه‌هایی که هستند اما به‌طورکلی خوشحالم.


بین عشق، کار و پول؛ کدام را انتخاب می‌کنید؟
فکر کنم عشق! من عاشق کار کردن هستم و به نظرم آن‌هم بخشی از عشق است.


اسم بهترین دوست شما چیست و او را در جمله‌ای توصیف کنید.
اسم بهترین دوست من «آنتونی» و درواقع فردی خاص و حمایتگر است و گمان نمی‌کنم بدون او می‌توانستم از پس تمام‌کارهایی که تا به امروز انجام دادم بربیایم.

زندگی بدون چه چیزی غیرممکن است؟
فکر کنم موسیقی!


هنرمند موردعلاقه‌ات؟
پل مک کارتنی!


اگر به کمک احتیاج داشته باشی با چه کسی تماس می‌گیری؟
احتمالاً آنتونی! بله با بهترین دوستم آنتونی تماس می‌گیرم.


یک جمله یا نصیحت به موزیسین‌های جوان بگویید.
نمی‌توانی نقشه دوم داشته باشی. باید با این دید وارد موسیقی بشوی که افراد خیلی زیاد دیگری همین کار را می‌کنند و تو باید سخت‌تر از همه آن‌ها کار کنی و اگر نقشه دومی داشته باشی؛ این اتفاق نمی‌افتد.


اگر برای زندگی شخصی خود موسیقی بسازی، نام آن موسیقی چه خواهد بود؟
جمله «قهرمان‌ها گریه نمی‌کنند»؛ برای مدت طولانی نگرش من نسبت به زندگی بود. این‌طور که احساستم را در درون خودم نگه‌دارم و فقط روی کارم تمرکز کنم و فکر می‌کنم هر چه سنم بالاتر می‌رود نام آهنگ زندگی‌ام از روی آهنگ «تنها چیزی که لازم داری عشق است» از گروه بیتلز، بردارم و فکر می‌کنم این را بیشتر دوست دارم.


قهرمان زندگی کشمیر چه کسی است؟
احتمالاً قهرمان زندگی من؛ مادرم است. او یک زن تنها بود و من، خواهران و برادرخوانده‌ام را به‌تنهایی بزرگ کرد و به نظرم او کار بزرگی کرد و قهرمان من است.

کشمیر: دوست دارم به ایران سفر کنم


در پایان نظر شما درباره اجرای زنده آهنگ «جای من نیستی» سیروان خسروی که برای شما ارسال شد، چیست؟
او بسیار خوب و قدرتمند است (تأکید می‌کند) در این آهنگ از کلمه «شاید» استفاده شد که در هندی هم همین تلفظ و معنی را دارد. اجرای او خیلی خوب بود و به نظر می‌رسد ستاره بزرگ شما (در موسیقی) باشد و اجراهای بزرگی را برگزار کند و به نظرم کار او خیلی خوب است و صدای خیلی پرقدرتی دارد و به نظرم در این کار، جایی که گیتار الکتریک وارد می‌شود کمی کار را خراب می‌کند اما بقیه چیزهای موسیقی را خیلی دوست داشتم.

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه