ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۶ اسفند ۱۴۰۰

انتشار نغمه‌ی کهن برای سه تار به همراهی ضرب زورخانه در دستگاه چهارگاه

قطعه نغمه‌ی کهن برای سه تار به همراهی ضرب زورخانه در دستگاه چهارگاه، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

به گزارش ریتم نو، نوازنده سه تار و آهنگساز این اثر ستاره احمدی است و علی حسین زاده (قهرمان) به‌عنوان نوازنده‌ی ضرب زورخانه به هنرنمائی پرداخته است.

مؤلّف اثر دراین‌باره می‌نویسد: «ضبط سه تار و میکس و مستر توسط فواد سمیعی در استودیو المپیک تهران و ضبط ضرب زورخانه توسط مجید دهقان در استودیو پژواک یزد انجام‌شده است.

این کار در دستگاه چهارگاه ساخته‌شده است، چهارگاه قدمت زیادی در این مرزوبوم دارد و به‌خوبی می‌تواند فرهنگ و تاریخ ایران را به تصویر بکشد. تمام تلاشم برای ساخت این اثر شنیده شدن نغمه‌هایی بوده که مدتی است به فراموشی سپرده‌شده‌اند و همچنین ضرب زورخانه و فرهنگ پهلوانی که ما ایرانیان بسیار با این فرهنگ پیوند داشته‌ایم.

ویدیوهای این اثر در شهر تاریخی یزد فیلم‌برداری شده، چراکه یزد یکی از مراکز مهم فرهنگی و تاریخی ماست و‌ پیوند بسیاری با فضای کاری این اثر داشت، ناگفته نماند که تمام تلاشم، نشان دادن هنر، تاریخ و فرهنگ ما ایرانی‌هاست که باید به آن ارزش داده شود.»

شایان‌ذکر است، ستاره احمدی نوازندۀ سه تار، آهنگساز و تحصیل‌کرده کارشناسی نوازندگی موسیقی از دانشگاه هنر تهران است که پیش‌تر از وی دو اثر به نام‌های آلبوم افسانه‌ی گل یخ و قطعه سراب منتشرشده و در دسترس عموم قرارگرفته است‌.

قطعه‌ی «نغمه‌ی کهن» از طریق سرویس استریم‌های جهانی از جمله اپل موزیک (آیتونز)، اسپاتیفای، گوگل پلی و آمازون موزیک در دسترس مخاطبان قرارگرفته است.

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه