ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۰۲۰
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۶ دی ۱۳۹۶
با همراهی گروه موسیقی سور،

حسام‌الدین سراج سودای «ایرانِ من» سر داد

کنسرت گروه موسیقی سور به سرپرستی مجید مولانیا و خوانندگی حسام‌الدین سراج، 25 دی‌ماه سال جاری در ششمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.
حسام‌الدین سراج سودای «ایرانِ من» سر دادبه گزارش خبرنگار ریتم نو، کنسرت این گروه موسیقی، دوشنبه‌شب ساعت 21:30 در تالار وحدت برگزار شد.
دولت عشق، جستجوی دوست، ایران من، اشک مهتاب، سفر، سازوآواز شور، سرود کهن و چشم بی‌خواب انتخاب‌های گروه موسیقی سور برای اجرا در جشنواره موسیقی فجر بودند.
حمید قنبری (تنبک)، جمشید صفرزاده (سنتور)، علیرضا دریایی (کمانچه)، فرنام اسکندری (کمانچه آلتو)، صابر سوری (عود) و امین دادوری (دف) اعضای گروه موسیقی سور را به سرپرستی مجید مولانیا نوازنده تار و خوانندگی حسام‌الدین سراج تشکیل می‌دادند.
نخستین اثر گروه موسیقی سور با عنوان «یار مست» با صدای سالار عقیلی در جشنواره‌ی زنده‌یاد ایرج بسطامی به‌عنوان اثر برتر سال 1392 شناخته و سومین آلبوم این گروه بانام «در عشق زنده باید» به خوانندگی وحید تاج در جشن خانه موسیقی امسال، موفق به دریافت تندیس بهترین اثر موسیقی سنتی در سال 1395 شد و چهارمین اثر این گروه به آهنگسازی جکشید صفرزاده و با تنظیم علیرضا دریایی و خوانندگی سالار عقیلی پاییز سال جاری به انتشار رسید.
این گروه که کنسرت‌های متعددی را در خارج از ایران ازجمله سوئد، یونان، آلمان و اتریش به خوانندگی وحید تاج داشتند، در تابستان سال گذشته کنسرت‌هایی را به آهنگسازی مجید مولانیا و خوانندگی حسام‌الدین سراج در تهران و برخی شهرستان‌ها روی صحنه بردند.
همچنین، تازه‌ترین مجموعه‌ی سور موسیقی سور به خوانندگی حسام‌الدین سراج و آهنگسازی مجید مولانیا به‌زودی منتشر خواهد شد.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران به مدیریت حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.

عکس: امین رجبی

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه