ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - ۲۳ دی ۱۳۹۶

آواز بیزلی در جشنواره فجر/ حکایت خواننده ایتالیایی

مارکو بیزلی خواننده ایتالیایی به همراه اعضای گروه خود، 22 دی‌ماه سال جاری در سومین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر به روی صحنه رفت.
آواز بیزلی در جشنواره فجر/ حکایت خواننده ایتالیاییبه گزارش خبرنگار ریتم نو، این کنسرت، جمعه‌شب ساعت 18:30 در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار شد.
مارکو بیزلی به همراه فابیو اکورسو، ویتو دولورنزی و استفانو روکو به اجرای برنامه پرداخت که نوازندگان با سازهای کوبه‌ای، عود و گیتار ایتالیایی هنرنمایی کردند.
مارکو بیزلی در سال 1975 در شهر پورتیشی در نزدیکی شهر ناپل به دنیا آمد. طی دوران تحصیلش در رشته‌ی موسیقی در دانشگاه بولونیا، به مطالعه‌ی دو سبک اصلی اواخر رنسانس- رسیتال کانتاندو و چندصدایی مقدس وسکولار پرداخت. او سپس فعالیت حرفه‌ای خود را در اجرا آغاز کرد و به‌سرعت بر روی صحنه مهم‌ترین سالن‌های اجرا، از موتسارتیوم در سالزبورگ تا کونسرت گیوی در آمستردام، از آکادمیا دی سانتا در رمتا مرکزلینکولن در نیویورک ظاهر شد.شخصیت مارکو بیزلی، در جایگاه یک خواننده، بازیگر، و نویسنده، شور زندگی برای خلق موسیقی و اشتیاق رویارویی با دنیای شعر و ادبیات را در خود دارد.
پژوهش‌های فردی او در باب تولید آوازی و وضوح متن‌های خوانده‌شده مورد استقبال بسیاری قرارگرفته است. در سال 2009، اتحادیه‌ی سالن‌های تئاتر و کنسرت هلند او را کاندید بهترین اجرای سال کرد.
همچنین آلبوم او با نام «داستان نیمه شب» در سال 2013 منتشر شد که در آن آواز بیش از بیش در قالب صدای یک روایت است؛ داستانی ژرف که با یک صدا حکایت می‌شود.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران برگزار می‌شود.

عکس: امین باقری
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه