ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۲۴ - ۲۷ آذر ۱۳۹۶

موسيقي شعر مولانا از ايران تا لهستان در فرهنگسراي ارسباران

«از بلخ تا قونیه از تهران تا كراكف» عنوان برنامه ايست بر اساس آلبوم مولانا جان با آواز صادق شیخ‌زاده و موسيقي سياوش عبدي كه هم‌اکنون با همراهي ماريوش كلوح از كشور لهستان شهر كراكف (خواننده اپرا ، نوازنده سه تار و تنبور و آهنگساز) در ٢٧ آذر ماه در فرهنگسراي ارسباران به روي صحنه مي‌رود.

موسيقي شعر مولانا از ايران تا لهستان در فرهنگسراي ارسبارانبه گزارش ریتم نو، ماريوش كلوح كه قبل از اين آلبوم قلب‌ها را در ايران و لهستان منتشر كرده است صادق شیخ‌زاده را در خوانش قطعاتي از آلبوم مولانا جان با موسيقي سياوش عبدي همراهي می‌کند. ضمن اينكه اين خواننده و آهنگساز لهستاني قطعاتي از ساخته‌های آلبوم قلب‌ها را نيز به روي صحنه خواهد آورد.

گفتني است آلبوم مولانا جان سومين آلبوم موسيقي صادق شیخ‌زاده (خواننده آواز اصيل ايراني) و نخستين آلبوم سياوش عبدي (آهنگساز و نوازنده تنبك) به اهتمام استاد محمد ذوالنونی است كه تماماً بر اساس اشعار مولانا بوده و شهریورماه همراه با كنسرتي در فرهنگسراي نياوران رونمايي و اجرا گرديد.

اين برنامه كه شامل ١٤ قطعه است در فضاهاي موسيقي مقامي تنبوري، فواصل نوا، شور و افشاري توسط دو خواننده ايراني و لهستاني تماماً بر روي اشعار مولانا اجرا خواهد شد و از تمايزات اين دو اجراي توامان تفاوت برداشت اقليم‌هاي متفاوت از سروده‌های مولاناي رومي خواهد بود.

از بلخ تا قونيه از تهران تا كراكف را ماريوش كلوح : نوازنده سه تار، تنبور و آواز؛ صادق شیخ‌زاده: آواز؛ سياوش عبدي: موسيقي و نوازندگي تنبك؛ بهنوش کاظم‌زاده: كمانچه؛ كيارش بيات: تار ؛ سجاد سقايي: عود و مريم شهرياري: دف در ساعت ٢٠ تاريخ ٢٧ آذر ماه با اشعار مولانا در فرهنگسراي ارسباران اجرا خواهند كرد. /انتهای خبر


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه