ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۵:۴۵ - ۰۵ آذر ۱۳۹۶

کنسرت گروه موسیقی «قاراباغ آذربایجان» برگزار می‌شود/ همخوانی حسین ملکی زاده با منصوم ابراهیم اف

حسین ملکی زاده خواننده آذری‌زبان از حضور خود در کنسرت گروه موسیقی «قاراباغ آذربایجان» به‌عنوان خواننده مهمان خبر داد.

کنسرت گروه موسیقی «قاراباغ آذربایجان» برگزار می‌شود/ همخوانی حسین ملکی زاده با منصوم ابراهیم افبه گزارش خبرنگار ریتم نو، کنسرت گروه موسیقی «قاراباغ آذربایجان» به سرپرستی و خوانندگی منصوم ابراهیم اف، 17 آذرماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود و حسین ملکی زاده به‌عنوان خواننده مهمان این گروه را همراهی خواهد کرد.

حسین ملکی زاده متولد بهار 1347 از شهر تبریز و فارغ‌التحصیل مهندسی مکانیک است و بیش از سی سال سابقه هنری و حضور روی صحنه را دارد و در همین راستا همکاری متعددی را با گروه‌های موسیقی داشته است.

ملکی زاده از شاگردان استاد زنده‌یاد علی سلیمی آهنگساز مشهور و رهبر ارکستر آذربایجانی، در بسیاری از کنسرت‌هایش در شهرهای ایران، قطعه «آیریلیق» اثر جاودانه این استاد را به اجرا درآورده و در محضر اساتیدی چون زنده‌یاد اسلام رضایف، آقاخان عبداله اف و منصوم ابراهیم اف کسب فیض کرده است.

وی در رشته آواز مقامی اصیل آذربایجانی فعالیت صحنه‌ای داشته و همچنین به‌عنوان معلم آواز در آموزشگاه‌های گوناگون موسیقی مشغول فعالیت است و در اغلب جشنواره‌ها و فستیوال‌های معتبر موسیقی در ایران حضورداشته و برنامه‌هایی را در خارج از کشور چون؛ ترکیه و آذربایجان برگزار کرده است.

این خواننده در طی سی سال فعالیت هنری‌اش دو آلبوم صوتی به نام‌های «بو دؤنیادان» و «رؤیامداسان» و همچنین بیش از 30 قطعه آوازی در آرشیو صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران دارد.

حسین ملکی زاده در گفتگو با خبرنگار ریتم نو درباره گروه موسیقی «قاراباغ آذربایجان» گفت: «این گروه با خواننده شهیر خود استاد منصوم ابراهیم اف بیشتر شناخته‌شده چراکه ایشان نزدیک به 58 سال است که استاد آواز مقامی در کنسرواتوار دولت جمهوری آذربایجان و چهره‌ای بسیار دوست‌داشتنی و برجسته در موسیقی آذربایجان است. این یک جمله در وصف ایشان بس است که در کارنامه هنری خود ایفای نقش مجنون با بیش از 140 باز اجرا در اپرای مشهور لیلی و مجنون اثر عزیز حاجی بیگوف، بانی موسیقی علمی آذربایجان به یک چهره بی‌رقیب تبدیل‌شده و هنرمندی ست که باتربیت خوانندگان بسیار جوان به شهرت رسیده است. و بی‌جهت نبود که با اتفاق آرا نام این کنسرت را «نوای مجنون» گذاشته‌ایم شاید به تعبیری مجنون در تالار وحدت تهران آواز دل‌تنگی‌هایش را می‌خواند.»

ملکی زاده ادامه داد: «نوازندگان این گروه همگی از اساتید دانشگاه موسیقی آذربایجان و هرکدام دارای نشان‌های هنری بالا در کشور خود هستند. قطعاتی که گروه در این اجرا روی صحنه می‌برد؛ شامل ترانه‌های فولکوریک و تصنیف‌های ساخته آهنگسازان برجسته آذربایجان و قطعات آوازی در مقام‌های موسیقی ملی آذربایجان است که بافرم و رنگ بسیار جدید و کاملاً متفاوت از کارهای دیگر گروه‌ها خواهد بود، این گروه بسیار حرفه‌ای و سرشناس در تمامی سالن‌های معتبر دنیا از آمریکا، اروپا و آسیا برنامه‌های متعددی داشته‌اند. بنده نیز به‌عنوان هماهنگ‌کننده برنامه‌های این گروه و همچنین به‌عنوان خواننده مهمان در کنار این عزیزان و استاد عزیزم منصوم ابراهیم اف به روی صحنه خواهم رفت.»

ائلچین هاشم اف (تار)، ائلنور احمد اف (کمانچه)، شیرزاد فتعلی اف و کامران کریم اف (ناغارا) اعضای گروه موسیقی «قاراباغ آذربایجان» به سرپرستی منصوم ابراهیم اف و خوانندگی حسین ملکی زاده را تشکیل می‌دهند که قرار است در این کنسرت به هنرنمایی بپردازند.

گفتنی است؛ کنسرت گروه موسیقی «قاراباغ آذربایجان» به سرپرستی و خوانندگی منصوم ابراهیم اف و خوانندگی مهمانِ حسین ملکی زاده به همت شرکت فرهنگی هنری آوای هنر فاخر به مدیریت هادی جداری 17 آذرماه سال جاری در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند.


کنسرت گروه موسیقی «قاراباغ آذربایجان» برگزار می‌شود/ همخوانی حسین ملکی زاده با منصوم ابراهیم اف


نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه