ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۱۶ - ۲۵ آبان ۱۳۹۶

کنسرت‌هایی برای همدردی/ کرمانشاه تنها نیست!

هرساله با پایان یافتن ایام سوگواری محرم و صفر هنرمندان موسیقی کشور در تدارک برگزاری اجراهای زنده خود هستند تا بعد از مدتی دوباره دست‌به‌کار شوند و اجراهای خاطره‌انگیزی را برای هواداران خود داشته باشند اما امسال تعدادی از خوانندگان موسیقی کشور در اقدامی پسندیده به مناسبت زلزله اخیر استان‌های غربی کشور، تمام یا بخشی از عواید حاصل از بلیت‌فروشی کنسرت خود را به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اختصاص دادند تا به‌نوعی ابراز همدردی خود را با بازماندگان این فاجعه تلخ نشان دهند.

کنسرت‌هایی برای همدردی/ کرمانشاه تنها نیست!به گزارش خبرنگار ریتم نو، فرزاد فرزین، حامد همایون، شهرام ناظری به همراه گروه کامکارها، بهنام بانی، سینا شعبانخانی، رضا یزدانی، حجت اشرف زاده ازجمله هنرمندان پیش‌قدم در کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه هستند که قرار است بخش یا تمامی عواید کنسرتشان را برای کمک به هم‌وطنانمان اختصاص دهند.

فرزاد فرزین منتظر نماند/ کمک‌هایی از ونکوور تا کرمانشاه

فرزاد فرزین که در حال حاضر مشغول تولید جدیدترین آلبوم خود بانام «شانزلیزه» است، قرار است در تاریخ‌های 24 و 25 نوامبر در شهرهای ونکوور و تورنتو به روی صحنه رود.

فرزین با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود در مورد این تصمیمش نوشت: «خیلی‌ها نوشته بودند که تسلیت گفتن برای هم‌وطنان داغ‌دیده غذا و دارو نمی‌شود، راست گفتند. با دوستان عزیزم تصمیم گرفتیم قسمتی از عواید کنسرت‌های کانادا را به مشکلات هم‌وطنان عزیز اختصاص دهیم.هرکدام از ما ایرانی‌ها به‌اندازه توانمان در حل کردن این مشکل می‌توانیم سهیم باشیم شاید خدای‌ناکرده روزی ما چشم‌انتظار این کمک‌ها باشیم.از خودمان شروع کنیم و منتظر کسی نباشیم.»

حامد همایون چهره خیّر موسیقی

حامد همایون خواننده‌ای که در شروع فعالیت‌هایش در عرصه موسیقی تمامی دستمزدش برای اجرا در جشنواره فجر را به موسسه محک اهدا کرده بود برای کمک به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه هم دست‌به‌کار شد.

همایون که برای همدردی با خانواده‌های داغدار زلزله غرب کشور و به‌منظور احترام به بازماندگان این حادثه شروع بلیت‌فروشی کنسرتش را با دو روز تأخیر آغاز کرد، قرار است بخشی از درآمد این اجرا را به حادثه دیدگان اختصاص دهد.

این خواننده قرار است 17 آذرماه سال جاری طی دو سانس در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران روی صحنه برود.

هوروش بند و برگزاری کنسرت خیریه

بر اساس اعلام حمید فریزند مدیر برنامه هوروش بند، قرار است تمامی سود حاصل از فروش بلیت‌های این برنامه صرف خرید مایحتاج ضروری برای زلزله‌زدگان شود.همچنین اعضای این گروه قصد دارند تجهیزات و وسایلی که خریداری می‌شود را خودشان مستقیماً به کرمانشاه ببرند و در میان بازماندگان این فاجعه تلخ تقسیم کنند.

هوروش بند قرار است 9 آذرماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه برود.

همدردی شهرام ناظری و کامکارها با مردم کرد

شهرام ناظری به همراه گروه کامکارها نیز قرار است در تاریخ 29 آبان ماه کنسرت خیریه بزرگی را در تالار بزرگ کشور برگزار کنند که تمامی عواید حاصل از بلیت‌فروشی این برنامه به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اختصاص داده خواهد شد.

شهرام ناظری درباره برگزاری این کنسرت گفت: «درست است که ما نمی‌توانیم همه مشکلات را حل کنیم اما بخشی از آن‌ها را قطعاً می‌توانیم حل کنیم.امیدوارم که مسئولین و هنرمندان در این زمینه بی اندیشند و راهکارهای خوبی برای آن پیدا کنند.من شخصاً بسیار علاقه‌مند هستم که در این زمینه با مردم کَرد همدردی کنم و از همین روی برنامه‌ای را به همراه گروه موسیقی کامکارها برای روز 29 آبان ماه در سالن وزارت کشور تدارک دیده‌ام.»

بهنام بانی آذرماه برای کرمانشاه روی صحنه می‌رود

بهنام بانی خواننده جوان موسیقی پاپ کشورمان نیز بخشی از عواید حاصل از بلیت‌فروشی کنسرت 7 آذرماه خود را که در برج میلاد برگزار می‌شود، به زلزله‌زدگان استان کرمانشاه اختصاص می‌دهد.

بانی درباره با انتشار پستی در صفحه شخصی خود درباره این تصمیمش گفت: «با توجه به مصیبت رخ‌داده و زلزله اخیر در غرب کشور برای ابراز همدردی، گروه بهنام بانی و شرکت آوای فروهر بخشی از درآمد حاصله از کنسرت هفتم آذرماه خود را به کمک به زلزله‌زدگان اختصاص می‌دهد.انشالله کنسرت در شهر تهران و سالن همایش‌های برج میلاد در تاریخ 7 آذرماه است.»

گفتنی است؛ علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت کنسرت‌های هوروش بند، شهرام ناظری و بهنام بانی می‌توانند به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

سهم کوچک اما بزرگ سینا شعبانخانی

سینا شعبانخانی که قرار است 20 آذرماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه برود، با انتشار ویدیویی از اختصاص دادن بخشی از عواید این کنسرت به حادثه دیدگان غرب کشور خبر داد.

شعبانخانی در توضیح این ویدیو نوشت: « تسلیت، این واژه عجیب که هر بار که بر زبانمان جاری می‌شود دنیایی از درد و اندوه را به همراه دارد ولی چاره‌ای نیست عادت کرده‌ایم به تسلیت گفتن، به تسلیت شنیدن که انگار این واژه پنج‌حرفی باجانمان مأنوس شده است.

ولی این بار کمی شرمنده‌ایم از کردهای صاحب‌عزا که همیشه بلاکش بوده‌اند، که همیشه مصیبت‌دیده‌اند و شاید بهتر باشد به‌جای تسلیت گفتن کمی از غیرتشان را به خودشان پس دهیم.

خواستم سهم کوچکی در این یاری‌رسانی شما مردم بزرگ و مهربان داشته باشم به همین دلیل بخشی از درآمد کنسرت را به هم‌وطنان عزیزم در غرب کشور اختصاص می‌دهم.»

رضا یزدانی از تأخیر در انتشار آلبوم تا کمک به زلزله‌زدگان

رضا یزدانی دیگر خواننده‌ای ست که بخشی از عواید کنسرت خود را به حادثه دیدگان غرب کشور اختصاص می‌دهد.

یزدانی که قرار بود جدیدترین آلبوم خود با عنوان «درهم» را 24 آبان ماه به انتشار برساند، انتشار این اثر را به تعویق انداخت و با انتشار مطلبی گفت: «آلبوم درهم براى انتشار آماده ست و طبق برنامه، فردا بايد به دستتون برسه... ولى دست و دلممون راضى به انتشار آلبوم در اين شرايط نيست، وقتي هرلحظه ذهنمون پُره از تصوير انسان‌های زير آوار، خونه هاى خراب شده و تصوير بچه هايي كه كنار تل خاك و اجساد عزيزان و بستگانشون هستن ... تصميم گرفتيم به خاطر همدردى و همدلى انتشار آلبوم رو به دوشنبه آينده موكول كنيم و بخشى از درآمد كنسرت ٢ آذر رو به زلزله‌زدگان عزيز اختصاص بديم...آرزوى سلامتى آرامش و صبر براى اين عزيزان را از خداوند متعال خواستاريم...»

کنسرت رضا یزدانی 2 آذرماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد طی دو سانس برگزار می‌شود.

حجت اشرف زاده و کنسرتی برای همدردی

حجت اشرف زاده دیگر چهره عرصه موسیقی است که تصمیم گرفته بخشی از عواید کنسرت آذرماهش را به زلزله‌زدگان غرب کشور اختصاص دهد.

اشرف زاده با انتشار پوستر کنسرت خود نوشت: «بخشي از درآمدمان در كنسرت پيش رو را به هم‌وطنان زلزله‌زده‌ی غرب تقديم خواهيم كرد.با عشق به مردم مصیبت‌زده اجرا خواهم كرد.»

حجت اشرف زاده 24 آذرماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌رود.

گفتنی است؛ علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت کنسرت‌های هوروش بند، شهرام ناظری، بهنام بانی، سینا شعبانخانی، رضا یزدانی و حجت اشرف زاده می‌توانند به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه