ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۵۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۶
موسیقی در شب‌های تهران

آغاز دور جدید کنسرت‌ها

با اتمام ماه مهمانی خدا، بازار کنسرت در ایران داغ است اما تهران میزبان بیشترین اجراهاست و هر شب شاهد چند کنسرت در سالن‌های مختلف پایتخت هستیم.
دور جدید کنسرت‌ها آغاز شدبه گزارش ریتم نو این در حالی است که نه‌تنها خوانندگان و هنرمندان موسیقی پاپ و سنتی بلکه هنرمندان موسیقی راک کشورمان هم به این بازار پررونق ورود پیداکرده‌اند و دیگر مخاطبان این سبک هم باید از بین کنسرت‌های متفاوتی راک یکی، یا چندتایی را انتخاب کنند درواقع بازار رقابت بین این سبک هم آغازشده است با این تفاوت که هنرمندان موسیقی راک از یکدیگر حمایت می‌کنند و با انتشار پوستر کنسرت‌های یکدیگر طرفدارانشان را به دیدن هرچه بیشتر کنسرت‌های راک دعوت می‌کنند.


حمید عسکری در برج
حمید عسکری 11 تیرماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌رود و به اجرای قطعاتش می‌پردازد.
قطعه «ولم کرد» جدیدترین قطعه حمید عسکری است که در آستانه کنسرت تهرانش منتشر شد و این قطعه برای نخستین بار در اجرای تهران شنیدنی می‌شود.

کنسرت دعوت
کنسرت کاکوبند 12 تیرماه سال جاری طی دو سانس در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.
کاکوبند که با انتشار آلبوم «دعوت»، نخستین کنسرتش را دی‌ماه سال 94 روی صحنه رفت، اکنون یکی از گروه‌های پرطرفدار است و تیرماه امسال میزبان مخاطبانش خواهد بود.

عاشقانه‌های فریدون آسرایی در برج میلاد
فریدون آسرایی که چندی پیش به همراه فرزاد فرزین قطعه «کمک کن» را برای سریال پربیننده «عاشقانه‌ها» خوانده بود، قرار است 16 تیرماه سال جاری روی صحنه برود و با مخاطبان خود دیداری تازه کند.
این اجرا پیش‌ازاین قرار بود در تاریخ 9 تیرماه در سالن برج میلاد روی صحنه برود که به دلیل فشردگی برنامه‌ها این سالن به تاریخ 16 تیرماه موکول شد.
حالا باید دید با توجه به اجرای قطعه «کمک کن»، آسرایی سورپرایز حضور فرزاد فرزین و اجرای این قطعه را برای مخاطبانش خواهد داشت یا خیر!
کنسرت تیرماه فریدون آسرایی به همت موسسه «رویال هنر پارس» برگزار می‌شود.

زانیار در سطح شهر
زانیار خسروی که پیش از کنسرت تهران قطعاتی را به انتشار رساند، 17 تیرماه سال جاری در تهران روی صحنه می‌رود و به دلیل استقبال مخاطبان از این اجرا، کنسرت در تاریخ 16 تیرماه تمدید شد.
این در حالی است که بیلبوردهای تبلیغ کنسرت زانیار خسروی در سطح شهر تهران با حمایت برند سان استار دیده می‌شود و مخاطبان این خواننده با دیدن بیلبوردها با گرفتن عکس و انتشار آن در صفحات مجازی از حضور خواننده موردعلاقه‌شان ابراز خوشحالی می‌کنند.
گفتنی است کنسرت زانیار خسروی به همت و تهیه‌کنندگی موسسه آوای فروهر برگزار می‌شود.

اجرای خواننده ماه‌عسل
محمد علیزاده رکورددار کنسرت در ایران است و 18 و 19 تیرماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود.
علیزاده که امسال در تیتراژ ابتدایی برنامه پربیننده ماه‌عسل با تیم مسعود جهانی و مهدی دارابی همکاری کرده است، در نیمه دوم تیرماه به دیدار هوادارانش در تهران می‌رود.
با توجه به رکورددار بودن محمد علیزاده در برگزاری کنسرت باید دید کنسرت تیرماه این خواننده از چهار سانس بیشتر خواهد شد یا خیر!

بفرمایید انفجار ...
امید حاجیلی که کنسرت‌هایش به بمب انرژی معروف است و مخاطبان خاص خودش را دارد با انتشار تیزری از این اجرا، خبر کنسرتی پرشور را داد.
خواننده آلبوم «حاجیلیتو» نام جدیدترین کنسرتش را «بفرمایید انفجار ...» گذاشته و قرار است 20 و 21 تیرماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه برود.
 کنسرت امید حاجیلی به همت موسسه رویال هنر پارس به تهیه‌کنندگی مجید عبدی برگزار می‌شود.

سعید شهروز در کاخ نیاوران
سعید شهروز پس از دو سال دوری از صحنه، 22 تیرماه سال جاری در فضای باز کاخ نیاوران روی صحنه می‌رود.
میلاد مجذوب به‌عنوان رهبر ارکستر، سعید شهروز را در کنسرت همراهی می‌کند و بابک شهروز سرپرست و مدیر اجرایی این گروه است.
کنسرت تیرماه سعید شهروز به همت موسسه فرهنگی هنری نوای غزلک برگزار می‌شود.

«تیک» میثم ابراهیمی در برج 
میثم ابراهیمی که در روزهای آخر سال گذشته آلبوم «تیک» را منتشر و روانه بازار موسیقی کشور کرد، برای نخستین بار قطعات این آلبوم را در تیرماه امسال روی صحنه می‌برد.
کنسرت میثم ابراهیمی 25 تیرماه در سالن همایش‌های برج میلاد طی دو سانس و به همت موسسه فرهنگی هنری «ماهو» به مدیریت «کامبیز طاهری» برگزار می‌شود. 
همچنین «خودت بگو» جدیدترین تک آهنگ این خواننده است که چند روز پیش از اعلام برگزاری اجرای تهران به انتشار رسید و موردتوجه مخاطبانش قرار گرفت.

رکورد پدیده موسیقی ایران
حامد همایون پدیده موسیقی ایران بیشترین اجرای بعد از ماه رمضان را تاکنون به خود اختصاص داده است و در روزهای 13، 17، 18، 19 و 23 تیرماه در تهران روی صحنه می‌رود.
کنسرت 13 تیرماه حامد همایون در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود و این خواننده در روزهای 17، 18، 19 و 23 تیرماه در سالن همایش‌های برج میلاد به اجرای برنامه می‌پردازد.
کنسرت حامد همایون به همت موسسه ترانه شرقی به مدیریت و تهیه‌کنندگی محسن رجب پور برگزار می‌شود.

لحظه دیدار نزدیک است
روزبه نعمت الهی در تاریخ 14 تیرماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه می‌رود و به اجرای برنامه می‌پردازد.
نعمت الهی با انتشار پوستر کنسرت تهران خود نوشت: «لحظه دیدار نزدیک است/باز من دیوانه‌ام مستم/باز می‌لرزد دلم دستم ...»
نعمت الهی طی دو سانس با مخاطبانش دیدار و گلچینی از قطعات و آلبوم‌های منتشرشده‌اش را اجرا می‌کند.

تک آهنگ‌های پرمخاطب اشوان
اشوان جزو خواننده‌هایی محسوب می‌شود که فقط با انتشار تک آهنگ توانسته مخاطبان زیادی را جذب کند و پس از برگزاری کنسرت‌های گوناگون، هنوز مخاطبانش در انتظار انتشار نخستین آلبوم وی هستند بااین‌وجود، اشوان فقط با اتکا به تک آهنگ‌های منتشرشده‌اش قرار است 25 تیرماه سال جاری در تهران روی صحنه برود.
کنسرت 25 تیرماه اشوان به همت موسسه آوای دوران به تهیه‌کنندگی رسول ترابی در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

عاشقانه‌ای تازه
مازیار فلاحی دیگر خواننده عاشقانه خوان احساسی ست که قرار است 27 تیرماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد میزبان مخاطب‌هایش باشد.
فلاحی در جدیدترین کنسرت خود قرار است قطعاتی از آلبوم جدیدش را اجرا و از آن‌ها رونمایی کند. درواقع مخاطبانی که در این اجرا شرکت می‌کنند، زودتر از دیگر طرفدارانش قطعات آلبوم را خواهند شنید.
کنسرت تیرماه مازیار فلاحی به همت موسسه آواری فروهر برگزار می‌شود. 

هیجان دنگ شو

گروه دنگ شو 20 و 23 تیرماه سال جاری در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

دنگ شو که به‌تازگی قطعات چی‌زی و خطا کردم را منتشر کرده، قرار است این قطعات را اواخر تیرماه در تالار برای نخستین بار اجرا کند.

اعضای این گروه هیجان اتفاق‌های تازه‌شان رادارند که کنسرت تازه‌ترین آن‌هاست و به‌احتمال‌زیاد باید منتظر انتشار آلبوم جدید گروه دنگ شو که دیگر اتفاق هیجان‌انگیزشان هست، باشیم!

سون در میلاد

کنسرت گروه سون 24 و 26 تیرماه سال جاری در سالن همایش های برج میلاد برگزار می‌شود.

این گروه که مشغول برگزاری تور کنسرت‌های خود در سراسر ایران است در اواخر تیرماه در پایتخت روی صحنه می‌رود و به اجرای برنامه می‌پردازد.

کنسرت تیرماه گروه سون به همت موسسه آوای دوران به تهیه‌کنندگی رسول ترابی برگزار می‌شود.

بهت قول می دم
محسن یگانه جزو آن خواننده‌های دهه هشتادی پرطرفدار گیشه دار است و این اتفاق بعد از انتشار قطعه «بهت قول میدم» قوت گرفت.
کنسرت محسن یگانه 30 و 31 تیرماه سال جاری در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود و این اجرا به دلیل استقبال زیاد مخاطبان سولد اوت شده است و باید منتظر خبر تمدیدی این اجرا باشیم.
کنسرت محسن یگانه به همت موسسه آواری فروهر در 4 سانس برگزار می‌شود.

«یعنی درد» در سالن میلاد
رضا صادقی که خردادماه امسال آلبوم «یعنی درد» را به انتشار رساند، 30 تیرماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود.
صادقی در این کنسرت برای نخستین بار قطعات آلبوم «یعنی درد» را اجرا می‌کند و مخاطبانش با وی هم‌صدا خواهند شد.
کنسرت رضا صادقی به همت موسسه آوای هنر برگزار می‌شود.

مخاطب خاص عبدالمالکی
علی عبدالمالکی اولین خواننده‌ای بود که بدون انتشار آلبوم، روی صحنه رفت و کنسرت‌هایش پرمخاطب بود و با انتشار آلبوم «مخاطب خاص»، اجراهایش رنگ دیگری گرفت.
عبدالمالکی 11 مردادماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه می‌رود و به مخاطبانش نوید اجرایی متفاوت را داده است و باید دید سورپرایز این خواننده برای هوادارانش چیست!

تابستان با امید جهان 
امید جهان خواننده آلبوم «صد» که سبک‌کارهایش شاد است، 19 مردادماه میزبان مخاطبانش خواهد بود.
کنسرت تابستانی امید جهان در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران طی یک سانس به همت موسسه سل فا برگزار می‌شود.

6مرداد با پازل
پازل بند یکی از آن گروه‌های معروف است که طرفداران خاص خودش را دارد و اجرای گذشته این گروه تهران نشان می‌دهد که برای کنسرت تابستانی خود هم پرفورمنسی را در نظر گرفته‌اند.
پازل بند که بیشتر با تک آهنگ‌هایش موردتوجه مخاطبان موسیقی قرارگرفته است، اخیراً نیز قطعاتی را به انتشار رسانده و 6 مردادماه سال جاری در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران روی صحنه می‌رود.

بمرانی از کافه تا برج

گروه موسیقی بمرانی قرار است 21 تیرماه سال جاری در یک سانس در سالن همایش‌های برج میلاد روی صحنه برود و با مخاطبانش «خیلی دوری» را بخواند.

بمرانی‌ها که 9سال فعالیتشان در عرصه موسیقی را در 1دقیقه به‌صورت تیزر کنسرت برای مخاطبانشان به نمایش گذاشتند حالا قرار است پس از اجراهای کافه‌ای، سالن‌های کوچک، سالن برج آزادی و سالن میلاد نمایشگاه، روی صحنه سالن برج میلاد تهران دیده شوند و با مخاطبانشان دیدار کنند.


استقبال از خواننده منشور 
کاوه یغمایی خواننده آلبوم «منشور» 22 و 23 تیرماه سال جاری در تالار وزارت کشور روی صحنه می‌رود.
یغمایی که این روزها مشغول کار بر روی چهارمین آلبوم رسمی خود و تمرینات کنسرت است، در کنسرت پیش رویش قطعاتی از سه آلبوم اخیر را به همراه چند قطعه جدید به اجرا درخواهد آورد.
نیلوفر فرزندشاد (کیبورد)، ساتگین یغمایی (کیبورد و کرال)، بابک ریاحی پور (گیتارباس)، مسعود همایونی (گیتار الکتریک) و نیما حمیدی (درامز) در کنسرت جدید کاوه یغمایی حضور دارند و این خواننده را همراهی می‌کنند و به‌احتمال‌زیاد شاهرخ ایزد خواه نوازنده گیتار الکتریک نیز در کنار گروه روی صحنه خواهد رفت.
کنسرت تیرماه یغمایی ابتدا قرار بود 22 تیرماه روی صحنه برود اما ابا استقبال فراوان مخاطبان این کنسرت برای تاریخ 23 تیرماه نیز تمدید شد.

بازگشت یزدانی به برج
رضا یزدانی پس از 4 سال، دوباره در برج میلاد روی صحنه می‌رود.
کنسرت رضا یزدانی 15 تیرماه سال جاری در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار می‌شود.
رضا یزدانی در این کنسرت قطعاتی چون تیک آف، تهران تهران، شمال، کوچه ملی، تونل کندوان، آدم یه جاهایی رو مجبوره، اتاق یخ زده، نوار، دیوونه، تیمارستان، بدون تو هیچم، حرفهای شخصی و ... را اجرا می‌کند.
این خواننده همچنین در آستانه کنسرت تهران خود، قطعه «عشق پونزده سالگی» را منتشر کرد و قرار است برای نخستین بار آن را به اجرا دربیاورد.

گروه کالیبر در برج آزادی
دومین کنسرت رسمی گروه کالیبر  8 تیرماه سال جاری در سالن برج آزادی برگزار می‌شود.
گروه کالیبر حدود 2 سال است که  به‌صورت رسمی فعالیت می‌کند و قرار است تیرماه امسال با اجرای قطعاتی که تاکنون در کنسرت‌های دیگر نواخته نشده برای دومین بار روی صحنه برود.
Lamb of god، Metallica، All that remains و As I lay dying برخی از قطعاتی است که در این اجرا باز نوازی خواهند شد، 
اجرای ساخته‌های گروه در سبک متال کُر از دیگر برنامه‌های کالیبر برای اجرای پیش روی آن‌هاست.
حمید صالح (سرپرست و نوازنده گیتار الکتریک)، میلاد سرآبادانی (گیتار الکتریک)، میثم رحمانی (گیتار باس) و آرتا ایجادی مقصودی (درامز) اعضای گروه کالیبر را تشکیل می‌دهند.

تندر برج آزادی
گروه تندر به سرپرستی اردوان انزابی پور، چهارشنبه چهاردهم تیرماه از ساعت 21:00 در سالن اصلی مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی روی صحنه می‌رود.
این گروه فعالیت خود را از سال هشتادونه آغاز کرده  و در طول این مدت بارها در داخل و خارج از کشور روی صحنه رفته که با اقبال خوبی نیز در میان علاقه‌مندان به سبک راک روبرو گشته است.
محمد برزیده (نوازنده گیتار الکتریک)، بیتا صادقی (گیتار)، آیدین انزابی پور (درامز) و کاوه وزیری نوازنده (گیتار باس)، انزابی پور را در این اجرا همراهی می‌کنند.
"تندر" اسفند 95 نیز در قالب برنامه شب شنبه‌ها در تئاتر مستقل تهران روی صحنه رفت. نکته ویژه این کنسرت استفاده از صدای فراگیر در سالن محل اجرا بود که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است.
قطعات کنسرت آتی آن‌ها، همگی از آثار نوازندگان است و در این میان پنج قطعه جدید برای اولین بار در لیست قطعات قرارگرفته‌اند.
این کنسرت درواقع شروع جدیدی، همراه با سمت و سویی نو برای فعالیت تندر به شمار می‌رود که امیدوارند بار دیگر از حمایت طرفدارانشان برخوردار شوند.

آخرین اجرای «گل مرداب»
کاوه دولت نیا 19 تیرماه سال جاری در فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود و برای آخرین بار آلبوم «گل مرداب» را به اجرا درمی‌آورد.
در این کنسرت  احسان یوسف‌بیک (کیبورد و پیانو)، مجید امیری (گیتار الکتریک)، محمد محمدلو (گیتارباس) و شهرام نادری (درامز) کاوه دولت‌نیا را همراهی خواهند کرد.

مسافران مردد در راه آزادی
کنسرت امیر اشکان غلامی 22 تیرماه سال جاری در سال برج آزادی برگزار می‌شود.
غلامی در این اجرا قرار است قطعاتی از آلبوم‌های پلاستیکا و مسافران مردد را برای مخاطبانش به اجرا دربیاورد.
رضا تاجبخش (پیانو، کیبورد)، کسر سبکتکین (گیتار باس)، امیر راحتی (گیتار الکتریک) و میلادمرادی (کمانچه) اعضای ارکستر «امیر اشکان غلامی» خواننده و نوازنده گیتار آکوستیک را به سرپرستی «علی باغفر» نوازنده درامز تشکیل می‌دهند.


منبع: ریتم نو
تقویم هنری ادامه