ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۷:۰۸ - ۱۳ شهريور ۱۳۹۵

هزار صدا با داوری استادان صالح عظیمی، داود آزاد و اسماعیل امینی برگزار شد

ریتم نو - چهارمین برنامه بخش سنتی هزار صدا چهارشنبه دهم شهریور برگزار شد تا چهارمین گروه هم برای اجرا در دور نهایی  این برنامه انتخاب شود.

1000seda-4




در این برنامه که با داوری استاد کریم صالح عظیمی در بخش آواز، داود آزاد در بخش آهنگسازی و نوازندگی و دکتر اسماعیل امینی در بخش ترانه و شعر برگزار شد، سه گروه ملک، ابریشم و تمنا در بخش مسابقه برنامه‌هایشان را اجرا کردند و در پایان گروه ابریشم به‌عنوان گروه برتر برگزیده شد.


آرش نصیری مدیر و مجری هزار صدا برنامه را با خواندن شعری از فاضل نظری آغاز کرد که روز اجرای این برنامه مصادف با سالروز تولد این شاعر بود. سپس تیتراژ برنامه پخش شد که  تدوین فیلم‌ها و تصاویری از برنامه‌های قبلی هزار صدا روی بخشی از قطعه چکاوک ساخته زیبای استاد پرویز مشکاتیان بود. این قطعه به مناسبت سال روز درگذشت این استاد فقید موسیقی ایران در شهریورماه انتخاب شد. پس‌ازآن گروه ادیب به‌عنوان گروه برنده برنامه قبل به روی صحنه دعوت شدند. ازآنجایی‌که برخی از اعضای این گروه درگیر جشنواره موسیقی جوان بودند، امید آزاک با نوازندگی سه تار میثم جهانی قطعه آوازی را اجرا کرد.


سپس استادان به روی صحنه دعوت شدند و اجرای گروه‌ها در بخش مسابقه آغاز شد و پس از اجرای هر گروه هم کارشناسان برنامه با دقت نظر در همه جزییات اثر نظرات خود را ارائه دادند. در پایان هم‌گروه ابریشم به‌عنوان گروه برتر انتخاب شد. اعضای این گروه به این شرح در این برنامه حضور داشتند:


تنبک: علیرضا آشتیانی


عود: محمد جوزی


 نی: مسعود کرمانی


 سنتور: حسین مویدی


کمانچه : رضا بهاج


 خواننده: سید علی میر مشهوری


 تار و سرپرست و آهنگساز فرشید خویی وند


 در بین این اجراها دو میان برنامه هم پخش شد. اولی کلیپ قطعه «هله» از آلبوم «می صوفی افکن کجا می فروشند» استاد داود آزاد و بعدی فیلم اجرای «بحرطویل» استاد حسین علیزاده با خوانندگی علیرضا قربانی که هر دو مورد تشویق حضار قرار گرفت. آرش نصیری عنوان کرد که این فیلم‌ها را برای نشان دادن لزوم تجربه‌های جسورانه و خلاقانه و دعوت به دوری از تکرار موبه موی ردیف پخش کرده است.


یکی از نکات جذاب این برنامه حضور سه داور آذری بر مسند قضاوت این برنامه بود که مجری اشاره کرد و اسماعیل امینی هم به شوخی گفت اینجا ما مذاکراتی که بین خودمان داریم را به زبان ترکی انجام می‌دهیم.


در پایان برنامه هم اعلام شد که در برنامه بعدی هزار صدا که در ساعت 15 روز جمعه 9 مهرماه برگزار می‌شود، فینال بهار و تابستان و به‌نوعی نیمه‌نهایی این برنامه برگزار خواهد شد.


هزار صدا برنامه‌ای برای معرفی استعدادهای تازه موسیقی ایران است که هرماه در دو بخش سنتی و پاپ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود و مسئولیت آن به عهده آرش نصیری روزنامه‌نگار حوزه موسیقی است.



منبع: ریتم نو


عکس: هیوا درخشانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه