ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۵

شب مهتابی «پالت» برای فرهاد

ریتم نو – اعضای گروه موسیقی پالت شب گذشته (27 مردادماه) در قالب فستیوال شب‌های موسیقی بارانا در کاخ نیاوران روی صحنه رفت و پنجمین اجرای این شب‌های کاخ را رقم زدند.

photo_2016-08-18_00-08-21




 


 گروه پالت در این کنسرت قطعاتی چون یادگار دوست، والس1، ماهی و گربه، لیلی، مثلث، سرزمین‌های شرقی را اجرا کرد و نوبت به اولین سورپرایز گروه یعنی اجرای آهنگ «یه شب مهتاب» رسید که امید نعمتی پیش از اجرای آن گفت: در آخرین شب تمرین گروه به این ایده رسیدیم که به‌جای اجرای قطعه‌ی قاصدک، آهنگی از فرهاد مهراد را اجرا کنیم البته بنده هیچ‌گاه توانایی خواندن این آهنگ را به‌خوبی فرهاد نخواهم داشت اما امیدوارم کمی خوب اجرایش کنم.


در ادامه با حضور «مهدی ساکی» خواننده مهمان، قطعه‌ای عربی به اجرا درآمد و سپس گروه پالت با بازخوانی قطعات « به رهی دیدم برگ خزان»، «خانه بردوش» یا و خاطره‌ی ایرج بسطامی و عباس مهرپویا را زنده کرد و اجرای قطعه‌ی «سال‌به‌سال» به بهداد سلیمی و محمد بنا تقدیم شد.


صدایم کن انتخاب بعدی گروه پالت بود و در ادامه قطعات تا صبح فردا، اینجا شهر من نیست، خونه ی مادربزرگه و تو بمان به اجرا درآمد.


این کنسرت میزبان مهمانی چون بیژن کامکار، رضا درمیشیان، نادر مشایخی، کمال تبریزی و ... بود.


امید نعمتی (خواننده)، روزبه اسفندارمز (کلارینت و ساکسیفون)، سردار سرمست (آکاردئون)، کاوه صالحی(گیتار)، داریوش دهقانی آذر (کنترباس)، مهیار طهماسبی (ویولنسل) و محمد امین طاهری (درامز) اعضای گروه پالت را تشکیل می‌دهند که مهدی ساکی(خواننده) و شقایق صادقیان (نوازنده فلوت) در این اجرا آن‌ها را همراهی کردند.


 شب‌های موسیقی بارانا  که از پنج‌شنبه‌شب ۲۱ مردادماه با اجرای کامکارها آغاز شد و در ادامه اجرای کیخسرو پورناظری و گروه شمس، اجرای مشترک گروه کامنت و داماهی و اجرای شهرداد روحانی را به همراه داشت، در پنجمین شب کنسرت پالت را روی صحنه برد و تا ۲۹ مردادماه ادامه خواهد داشت و طبق اعلام مسئولین برگزارکننده، پنج درصد از فروش بلیت‌های این کنسرت به کودکان مبتلابه سرطان تحت حمایت محک و درصدی دیگر برای حمایت از موسیقی‌دانان در حوزه‌ سلامت و رفاه در نظر گرفته می‌شود.


گفتنی است؛ این فستیوال توسط موسسه آفرینش هنر بارانا ، شرکت کار و اندیشه و با همراهی سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت اجراهای دیگر  شب‌های موسیقی بارانا می‌توانند به سایت www.miresi.ir مراجعه نمایند.



منبع: ریتم نو


عکس: ساقی جهانگیر سلطانی

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه