ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۷:۲۲ - ۱۴ دی ۱۳۹۴

شصت و نهمین آیین بزرگداشت استاد محمدرضا لطفی، سپیده ساز موسیقی ایران برگزار می‌شود.

ریتم نو : آئین گرامیداشت شصت و نهیمن زادروز استاد محمدرضا لطفی نوازنده پرآوازه تار و سه تار، هفدهم دی ماه توسط بنیاد آفرینش‌های هنری نیاوران و با همکاری مکتب خانه میرزا عبدالله برگزار می‌شود.
شصت و نهمین آیین بزرگداشت استاد محمدرضا لطفی، سپیده ساز موسیقی ایران برگزار می‌شود. شصت و نهمین آیین بزرگداشت استاد محمدرضا لطفی، سپیده ساز موسیقی ایران برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای نیاوران مجید کیانی، علی‌اکبر شکارچی و ارشد طهماسبی به عنوان سخنران در این مراسم حضور خواهند یافت، همچنین هوشمند عبادی، ارشد طهماسبی و علی‌اکبر شکارچی قطعاتی را برای علاقمندان به موسیقی ایرانی و به یاد محمدرضا لطفی اجرا می‌نمایند.

استاد محمدرضا لطفی ردیف‌دان، موسیقی‌دان، آهنگساز و نوازنده‌ی تار و سه‌تار 17 دی ماه سال ۱۳۲۵ در گرگان چشم به جهان گشود. وی در کنار تار و سه‌تار، کمانچه، دف، نی و سنتور نیز می‌نواخت. تاسیس کانون فرهنگی و هنری چاووش در دهه ۱۳۵۰ با حمایت‌های معنوی هوشنگ ابتهاج را می‌توان از مهم‌ترین فعالیت‌های این هنرمند فقید دانست و از آثار ارزشمندی که در مقام آهنگساز، نوازنده و خواننده از او به یادگار مانده می‌توان به آلبوم‌های عشق داند، سپیده، بیداد، بال در بال، قافله سالار خموشانه و ... اشاره کرد. تاسیس گروه‌های سه گانه شیدا، همکاری هنری با محمود دولت‌آبادی و علی حاتمی، انتشار کتاب سال شیدا نیز از جمله فعالیت‌های برجسته فرهنگی و هنری وی به شمار می‌رود.

شایان ذکر است آئین گرامیداشت شصت و نهیمن زادروز استاد محمد رضا لطفی نوازنده پرآوازه تار و سه‌تار هفدهم دی ماه ساعت 21 در سالن خلیج فارس فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقمندان در این برنامه آزاد است.

منبع : ریتم نو
نویسنده : امین رجبی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه