ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۳۰ - ۲۶ آذر ۱۳۹۴

مایکل جکسون همچنان مرزها را می‌شکند

ریتم نو: انجمن صنعت موسیقی آمریکا (RIAA), به همراه Epic Records و Legacy Recordings اعلام کردند که آلبوم THRILLER از مایکل جکسون ( Michael Jackson )، به‌عنوان نخستین آلبوم در تاریخ با 30 صفحه‌ی پلاتینیومی برای فروش خود در ایالات‌متحده‌ی امریکا لقب گرفت. سلطان پاپ همچنان به فروش جهانی خود به‌عنوان پرفروش‌ترین هنرمند تاریخ با فروش بیش از 100 میلیونی آلبوم تریلر و فروش درمجموع یک‌میلیاردی آثارش، ادامه می‌دهد.

photo_2015-12-19_00-10-50




در این بیانیه آمده است: " RIAAقریب به شصت سال است که جوایز صفحات طلایی و پلاتینیومی به آثار موسیقیایی را به نیابت از صنعت موسیقی اهدا می‌کند، اما این نخستین باری هست که یک هنرمند مسیر 30تایی را برای خود هموار کرده است. مفتخریم تا موفقیت طلایی و پلاتینیومی آلبوم تریلر را جشن بگیریم. موفقیتی تحسین‌برانگیز و ماندگاری آن در تاریخ و قلب‌های ما."


این شاهکار مایکل جکسون به تهیه‌کنندگی خودش و کوئینسی جونز (Quincy Jones)، هشت جایزه‌ی گرمی را برای این هنرمند به ارمغان آورد، که بیشترین گرمی برای یک آلبوم بوده و پس از انتشارش در تاریخ 30 نوامبر سال 1982 در حقیقت استانداردی جدید برای آلبوم موسیقی و کسب موفقیت را در تاریخ رقم زد. آلبوم تریلر 2 سال و نیم را در جدول بیلبورد به سر برد و رکورد جدید حضور 37 هفته‌ای در جایگاه نخست برای خود در کنار افتخار نخستین آلبومی که 80 هفته‌ی اول انتشار خود را در بین 10 آلبوم برتر گذرانده، به نام سلطان موسیقی پاپ ثبت کرد.


photo_2015-12-19_00-16-26


مایکل جکسون طی فعالیت هنری بی‌مانندش بیش از یک میلیارد فروش جهانی داشته, 13 تک آهنگ را منتشر کرده و مفتخر به حضور دوباره در تالار مشاهیر موسیقی راک ن رول شده است. کتاب رکوردهای جهانی، گینس، وی را به‌عنوان موفق‌ترین سرگرم‌کننده (هنرمند) تاریخ و آلبوم تریلر را به‌عنوان پرفروش‌ترین آلبوم در تاریخ موسیقی به ثبت رسانیده است. استعداد هنری و هنر رقصش وی را الهام‌بخش نسل‌هایی از طرفداران و هنرمندان فعال در موسیقی پاپ، سول، R&B و هیپ‌هاپ کرده است.


ال ای رید (LA Reid) رئیس هیئت‌مدیره‌ی Epic Records دراین‌باره می‌گوید: "پرواضح است که مایکل جکسون بزرگ‌ترین، و بهترین هنرمند تمام تاریخ است. نه‌تنها آمار فروشش خیره‌کننده هست، هنر موسیقیایی‌اش از جهانی دیگر می‌آمد. آلبوم تریلر پایه‌گذار و مدهوش کننده ... کمال بود. بسیار مفتخرم که مایکل روح و قلب کمپانی Epic Records است و تا همیشه تک سلطان موسیقی پاپ خواهد ماند."


منبع: ریتم نو


گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه