ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۰:۱۷ - ۰۸ آذر ۱۳۹۴

حسین رضا اسدی آثاری از زنده یاد معینی کرمانشاهی را اجرا کرد

ریتم نو: ششمین برنامه از سلسله برنامه‌های اتفاق ترانه ، عصر روز شنبه هفتم آذرماه سال جاری ، با حضور شاعران ، ترانه‌سرایان و جمعی از دوستداران شعر و موسیقی در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار شد.
MO3N9218sss

برنامه با اجرای سید بیابانکی آغاز و در ابتدا ، کلیپی از زنده یاد استاد رحیم معینی کرمانشاهی برای حضار داخل سالن پخش شد.سپس نوبت به شعرخوانی شاعران و ترانه سرایان جوان رسید.


بابک نبی ، صابر سعدی پور ، رضا احسان پور ، نوید کلانکی ، مهتاب موسوی ، رویا باقری ، محمد شیخی ، مریم ترنج ، مرتضی جهانگیری ، حمیده سادات غفوریان و سید هادی بهشتی از جمله افرادی بودند که در این برنامه به شعرخوانی پرداختند.


در بخشی از برنامه ، دکتر عبدالحمید ضیایی (شاعر و استاد فلسفه) در مورد یاس و ناامیدی در شعر دقایقی به صحبت پرداخت.


در ادامه برنامه ، کتاب «قاف» اثر دکتر یاسین حجازی (نمایش نامه نویس) برای حضار داخل سالن معرفی شد و حجازی صفحاتی از این کتاب را قرائت کرد.


یاسین حجازی در این اثر عناصر دراماتیک (دیالوگ ها و ایماژها) سه متن کهن فارسی را استخراج کرده است.او هر دیالوگ یا ایماژ را به مثابه نگاتیوهایی در هر صفحه از کتابش گنجانده است که قدیمی‌ترین این متن‌ها متعلق به قرن پنجم هجری و جدیدترین آن‌ها متعلق به قرن هفتم هجری است. این کتاب از سوی نشر شهرستان ادب در نیمه اول شهریور ماه امسال چاپ شده است که اکنون به چاپ سوم رسیده است.گفتنی است اثر قبلی حجازی «آه» بود که چاپ نهم آن در بازار است.


در اواخر برنامه ، غلامرضا طریقی که به عنوان مهمان ویژه در این برنامه حضور داشت ، به شعرخوانی پرداخت.


حسن ختام این برنامه ، اجرای زنده حسین رضا اسدی (خواننده موسیقی سنتی) و مرتضی صنایعی (آهنگساز و نوازنده برجسته نی) بود که دو اثر را از استاد معینی کرمانشاهی را اجرا کردند که با استقبال حضار داخل سالن همراه بود.


در پایان برنامه هم سعید بیابانکی ، شاعران چهار اثر برتر را به شرح ذیل اعلام کرد :


1-مریم ترنج

2-حمیده سادات غفوریان


3-رویا باقری


4-نوید کلانکی


گفتنی است ، هفتمین برنامه از سلسله نشست های «اتفاق ترانه»، روز شنبه پنجم دی ماه ساعت 17 در تماشاخانه مهر حوزه هنری برگزار خواهد شد.



منبع: ریتم نو


نویسنده : حمیدرضا پیرمحمدی


 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه