ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۰:۳۸ - ۲۰ مهر ۱۳۹۴

کیث ریچاردز : لدزپلین یک طبل توخالیه!

ریتم نو: کیث ریچاردز  (Keith Richards) که طی ماه های گذشته حمله های بی سابقه ای به گروه های شناخته شده موسیقی داشته اینبار تیغ از گردن گروه لدزپلین (Led Zeppelin) گذراند و این گروه را یک طبل توخالی نامید.
photo_2015-10-13_09-44-16dovomi

عضور گروه "د رولینگ ستونز" (The Rolling Stones) در مصاحبه ای عنوان داشت که هیچگاه طرفدار گروه نبوده و در حالی که فکر می کند جیمی پیج (Jimmy Page) گیتاریست بزرگی هست اما هیچوقت از همراهی او با بقیه ی اعضای گروه خوشش نمیومده است.


زمانی که گزارشگر اعلام می کند که زیاد به گروه لدزپلین علاقه ای نداره کیث ریچاردز در تائید حرف وی ادامه می دهد که: « من نیزهمینطور, جیمی پیج را به عنوان یک گروه دوست دارم نه زمانی که در کنار جان بونهم (John Bonham) که مثل یک تریلی 18 چرخ خارج از کنترل، با سرعت بالا وسط اتوبان است و همه ی گروه را زیر سایه ی خودش می برد. جیمی یک نوازنده ی فوق العاده است اما همیشه حس می کردم که یک چیز توخالی در مورد این قضیه وجود داره, می دونید منظورم چیست؟»


پس از حمله به خالقین شاهکار Stairway To Heaven وی شلیک توپخانه ش را به سمت گروه "د هوو" The Who  بر می گرداند و اعلام می کند که به نظرش راجر دالتری (Roger Daltrey) بیشتر کارهایش جنبه ی نمایشی دارد و کلا" گروه مانند دیوانگان هستند.


او توضیح می دهد که: «همیشه فکر می کردم که راجر دالتری کارش پز دادن است, من پیت تاونزهند (Pete Townshend) را خیلی دوست دارم، اما همیشه فکر می کردم گروه The Who دیوونه هستند. به هر حال , اگر در یک جلسه ی تمرینی بودید زمانی که به کیث مون (Keith Moon) می گفتید یک ریتم بده بزنیم با هم نمی توانست... وی درامر فوق العاده ای بود اما تا زمانی که Pete Townshend کنارش بود.»


زمانی که صحبت از موزیسین های دیگر به میان آمد او شروع به تمجید از اد شیرن (Ed Sheeran) کرد و همچنین اعلام کرد که آرزو می کند که ای کاش ایمی واین هاوس (Amy Winehouse) می توانست پیش از این که در سال 2011 به علت مصرف بیش از حد الکل جان خودش را از دست بدهد شانس دست یافتن و به نمایش گذاشتن پتانسیل کامل خودش را می توانست داشته باشد.


در ادامه او به مجله ی Rolling Stone می گوید که: "چیزی که در مورد او (اد شیرن) جالبه اینکه همه کاره ی گروهش است، که چنین مسئله ای همیشه بسیار جالب هست. نمی دانم اما من همیشه یک حس خیلی واقعی از موسیقیش و کاری که میکند بهم دست میدهد. از این رو خیلی دوست دارم که با مردم که مواجه میشوید فورا" به این قضیه پی می برید که شهرت تنها چیزی نیست که ذهنشان درگیرش هست. منظورم اینکه نارحت کننده است, ایمی واین هاوس این را با خودش آن موقع و از قبل داشت و متاسفانه از دستش داد. فکر اینکه چه می توانست انجام دهد و چه کرد."



John Bonham درامر فقید گروه لدزپلین بود که در سن32 سالگی درگذشت و اعضای گروه پس از این حادثه پایان عمر هنری گروه را اعلام کردند. جان با نام Bonzo  و همچنین هیولا شناخته می شد.


Roger Daltrey و Pete Townshend اعضای همچنان زنده ی گروه The Who هستند در حالی که Keith Moon درامر گروه در سال 1978 و در سن 32 سالگی درگذشت.



منبع : ریتم نو


گردآوری و ترجمه : اشکان شاهرخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه