ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۸ مهر ۱۳۹۴

بزرگداشت 75مین سالگرد تولد جان لنن

ریتم نو: یوکو اونو (Yoko Ono) همسر جان لنن (John Lennon)  فقید روز گذشته9 اکتبر در مراسم بزرگداشت 75 مین سالگرد تولد جان, که مراسمی سالانه و روشن کردن برج نور در جزیره‌ی ویدی Videy در ایسلند است شرکت می‌کند.

photo_2015-10-11_08-34-59




 

Imagine Peace Tower یک برج انتزاعی که ستون نوری از داخل بخش سنگی که به 24 زبان مختلف عبارت Imagine Peace روی آن کنده‌کاری‌شده خارج می‌شود. این برج نورانی که از 2007 توسط یوکو اونو پرده‌برداری شده طی 9 سال گذشته هرسال میزبان بیوه‌ی جان لنن بوده که در مراسم سالانه‌ی افروختن ستون نور و بزرگداشت جان شرکت کرده است.


این برج سمبلیک هرسال در تاریخ 9 اکتبر مصادف با سالروز تولد جان روشن و در تاریخ 8 دسامبر روزی که به ضرب گلوله کشته شد خاموش می‌گردد. نزدیک به 1 میلیون از آرزوها و دست‌نوشته‌های مردم از سرتاسر دنیا گردآوری و در زیر این برج دفن گردیده.


یوکو اونو امروز در مصاحبه‌ای به مناسبت تولد جان لنن گفت: «هرساله مردم زیاد به شیوه‌های مختلف و خاصی تولد جان را جشن می‌گیرند. بسیار افتخار می‌کنم که میراث جان بزرگ و بزرگ‌تر شده و طی نسل‌های مختلف در سرتاسر دنیا دوام آورده. همیشه بغضم می‌گیرد که می‌بینم پیامش آن بیرون بین مردم زنده است. موسیقی همواره کمکی بوده برای ایجاد دهکده‌ی جهانی و موسیقی جان هم در تاروپود زندگی‌های ما تنیده شده و تا ابد با ما خواهد بود. او سیاره‌ای بهتر می‌خواست و ما هم در کنار هم همین فکر راداریم. پیامی که سعی در اشاعه‌اش داشت واضح بوده و همان قدری که آن زمان به آن نیاز بوده اکنون هم وضع تغییری نداشته است. تنها چیزی که ما می‌گوییم اینکه به صلح یک شانس بدیم. دوستت دارم جان!»


منبع : ریتم نو


گردآوری و ترجمه: اشکان شاهرخ

برچسب ها: جان لنن یوکو اونو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه