ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۹۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۰ مهر ۱۳۹۴

سینا حجازی : هر جا خندیدیم اشک ما را درآوردند،امیدوارم همه‌چیز درست شود

ریتم نو : کنسرت « سینا حجازی » چهارشنبه هشتم مهرماه سال جاری با حضور مهمانانی چون «پانته‌آ بهرام»،«نیوشا توکلیان»،«شقایق دهقان»،«مهراب قاسم‌خانی»،«شقایق فراهانی»، «میترا حجار»، «اهورا ایمان» و... در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد. در شبی که به خواسته‌ی مردم برخی قطعاتی مثل «دیدی داری» و «لیلی» دو بار اجرا شدند از آن‌ها خواسته شد تا یک دقیقه به احترام درگذشتگان حادثه‌ی اخیر سکوت کنند.


ابتدای جلسه درحالی‌که حضار منتظر رؤیت «سینا حجازی» بودند .«ایمان قیاسی» در این کنسرت به روی صحنه آمد تا از حاضرین تقاضا کند.به احترام تازه درگذشتگان حادثه‌ی اخیر به مدت یک دقیقه سکوت کنند. گرچه متأسفانه این‌گونه می‌نمود که خیلی از حضار او را نمی‌شناسند و بهت‌زده هستند ،به‌غیراز معدودی ،بیشتر حاضرین در سالن سکوت کردند اما هنوز ثانیه‌های سکوت به آخر نرسیده بود که «قیاسی » گفت: برای خودتان دست بزنید مثل‌اینکه این آقا(اشاره به کسی نکرد)تحمل یک دقیقه سکوت را ندارد. با آمدن نوازنده‌ها بر روی صحنه سکوت بهت‌آمیز برخی مخاطبین شکسته شد اما هنوز از «حجازی» خبری نبود. به همین دلیل برخی از هوادارانش او را تشویق کردند تا برای اجرای امشب بر روی صحنه قرار بگیرد اما خبری نبود؛نوازنده‌ها سازهای خود را کوک می‌کردند.درحالی‌که صدای همهمه‌هایی به گوش می‌رسید.قطعه‌ی «رؤیا » نواخته شد تا احتمال حضور وی قوت بیشتری بگیرد. وقتی زمان خواندن این ساخته فرارسید صدای او به گوش می‌رسید و پس از اندکی « سینا حجازی » را بر روی صحنه دیدیم. تشویق‌ها طوری بود که گمان می‌رفت هرلحظه تمرکز خواننده‌ی در حین اجرا به هم بخورد اما آهنگ به‌درستی پایان گرفت تا مخاطبان او، عطش تشویق استقرار حجازی بر صحنه را با ابراز هیجان نسبت به اجرای «رؤیا»رفع کنند.

وقتی اجرای این ساخته پایان گرفت، حجازی با خنده گفت:«خیلی فکر کردم جمله‌ی اولم چی باشه...» حاضرین با دست زدن‌هایشان مهلت صحبت بیشتر به او را ندادند. وی مکثی کرد تا... به نظر می‌رسید می‌خواست چیزی بگوید اما هواداران نام آهنگ‌های محبوب خود را صدا می‌زدند.

بی‌درنگ و مجدداً با تبسم خواننده «یعنی صبح شده» با صدای او اجرا گردید. از نکته‌هایی که جاذبه بصری خاصی به این کنسرت بخشیده بود وجود تصاویر ساده و مرتبط با تمام آهنگ‌های اجراشده بود. که این تصاویر عموماً به‌صورت نقاشی‌های کودکانه با استفاده از کامپیوتر نشان داده می‌شد که ماحصل کار به‌صورت کلیپ ویدئویی درآمده بود. با اتمام این قطعه وی گفت :«من یه عمر زور زدم که برسم به اینجا!ممنون از همتون »

حجازی دمی با ابراز علاقه‌ی دسته‌جمعی مردم می‌خندید و چندی بعد بغض می‌کرد. هیاهوها و هیجانات فروکش نکرده بود که آهنگ «بذار بگم» نواخته شد همین امر باعث شد تا مخاطبان یادشان بیاید می‌توانند چنین قطعاتی را همراهی کنند.قطعه‌ی بعدی «آی دل » بود.خواننده‌ی خندان این شب گفت:«ما هر جا خندیدیم اشکمونو در آوردن...امیدوارم همه چی خوب شه،حالا بارونو بخونیم باهم؟»

آهنگ بعدی «هارمونی» بود تا او در خصوص آهنگ بعدی بگوید:«همیشه مدیون پدر و مادرم هستم این آهنگ را برای مادرم خواندم، مادر خواهش می‌کنم بلند شوید»وقتی‌که تشویق‌ها پایان گرفت،اضافه کرد«وقتی این آهنگ را ساختم بهش گفتم بیادت اتاقمو این آهنگو گوش کنه چون با عشق و علاقه برای اون ساختم .زمانی که ازش پرسیدم نظرت چیه؟گفت به تو هیچ ربطی نداره!لطفاً به‌افتخار همه‌ی مامانای دنیا...»

در ادامه آهنگ‌های «مسیر انحرافی»، «دیدی داری»، «رفیق» و «لیلی» خوانده شد که به درخواست مردم دو آهنگ اخیر بر روی صحنه اجرا شدند.

ضمن اینکه برخی قسمت‌های «دیدی داری»به دلیل اخذ نکردن مجوز ،خوانده نشد ؛اجرای دوباره‌ی «لیلی » آخرین اجرای این شب بود.آخرین جمله‌های ستاره‌ی آن شب نمایشگاه این بود:«تو اولین اجرام از پدرم و مادرم تشکر کردم دوست دارم از برادرمم که ایران نیست تشکر کنم.ممنون که اومدید دوستان،به امید دیدار دوباره»

گفتنی است؛ نخستین اجرای سینا حجازی به همت شرکت فرهنگی-هنری «آوای دوران» برگزار شد و تیم خبری « ریتم نو» از همکاری این شرکت کمال تشکر را دارد.

 

منبع : ریتم نو

نویسنده : فرزین پاک‌طینت
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه