ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۶۰۴۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۲ - ۱۳ مهر ۱۴۰۱
مروری بر قطعات تازه منتشرشده (4)؛

پاکزاد ققنوس موسیقی پاپ، طلیسچی و رمضان شاید وقتی دیگر

در آستانه شروع سال جدید خوانندگان زیادی قطعات جدیدشان را پیش روی مخاطبان قرار دادند تا از بازار داغ این روزهای موسیقی عقب نمانند. علیرضا طلیسچی، سهراب پاکزاد و شهاب رمضان ازجمله خوانندگانی هستند که این روزها آثاری جدیدی را منتشر کرده‌اند.

پاکزاد ققنوس موسیقی پاپ، طلیسچی و رمضان شاید وقتی دیگرعلیرضا طلیسچی | نه نمیارم

با توجه به کارهایی که تاکنون از علیرضا طلیسچی شنیده‌ایم این موسیقی در جایگاه صدای او نبود و به‌نوعی نتوانست حق مطلب را ادا کند بااینکه تنظیم استاندارد و قابل‌قبولی داشت اما ملودی برای صدای این خواننده نبود و مشکل اصلی اینجاست که تنظیم، ملودی و صدای خواننده در یک راستا نیستند و ازآنجایی‌که طلیسچی یک شخص مؤلف به‌حساب می‌آید، انتظار می‌رود که از ترانه و  ملودی‌های خودش استفاده کند.

قطعه «نه نمیارم» جزو آثار معمولی علیرضا طلیسچی به شمار می‌رود که خلاقیتی در آن شنیده نمی‌شود.

 

 

پاکزاد ققنوس موسیقی پاپ، طلیسچی و رمضان شاید وقتی دیگرسهراب پاکزاد | مو مشکی

سهراب پاکزاد را می‌توان ققنوس موسیقی پاپ دانست خواننده‌ای که به رغم قدیمی بودنش توانسته بعد از مدت‌ها غیبت با انتشار کارهای جدید شروع پرقدرتی داشته باشد  و خیلی سریع جایگاه صدایش را به دست آورده است. او در آستانه شروع سال جدید کار قابل‌قبولی را منتشر کرده که به‌واسطه ملودی شیرین و ترانه‌اش می‌تواند خیلی سریع جای خود را در بین مخاطبان موسیقی پاپ پیدا کند و یکی از قطعات پرمخاطب باشد.

در ترانه این قطعه از کلماتی استفاده‌شده که قابلیت آن را دارد به تیکه کلامی بین مخاطبان نوجوان و جوان تبدیل شود و خیلی سریع سر زبان‌ها بیفتد و به قولی در پیام‌های عاشقانه نسل امروز کاربرد فراوانی خواهد داشت. همچنین تنظیم‌کننده سعی کرده کاری استاندارد باکمی خلاقت را ارائه دهد که تلاش او در نگاه اول قابل‌قبول است.

 

پاکزاد ققنوس موسیقی پاپ، طلیسچی و رمضان شاید وقتی دیگرشهاب رمضان | عاشق بی‌ادعا (ورژن اسلو)

موفق‌ترین آثار شهاب رمضان به زمان همکاری‌اش با سیروان خسروی برمی‌گردد و می‌توان گفت بعدازآن، چندان کار موفقی از او شنیده نشد چراکه سیروان باقابلیت‌های صدای او آشنا بود و می‌دانست چه‌کارهایی برایش بسازد.

همکاری‌های تازه شهاب رمضان با نیما معین و علی بیات به کارهای او رنگ دیگری داده که هنوز خیلی نتوانسته رضایت مخاطبان قدیمی‌اش را جلب کند و از طرفی مخاطبان نوجوان هم هنوز نتوانسته‌اند آن‌طور که بایدوشاید باکارهای جدید او ارتباط برقرار کنند هرچند که نسخه اولیه قطعه «عاشق بی‌ادعا» با تنظیمی مدرن و شاد توانست در پلی لیست علاقه‌مندان موسیقی قرار بگیرد اما انتشار مجدد این قطعه با تنظیمی اسلو در آستانه سال جدید و در میان موجی از قطعات شاد و ریتمیک، تصمیم درستی نبود که از طرف خواننده و تیم تولیدش گرفته شد و این انتخاب یکی از اشتباهاتی است که یک خواننده می‌تواند انجام دهد.

نسخه جدید این قطعه شنیده‌شده، تنظیم ساده، یکنواخت و به‌دوراز فراز و نشیب و هرگونه رنگ‌آمیزی بود و انتشار آن نمی‌تواند رضایت شنونده را جلب کند.

هرچند که شهاب رمضان دارای پتانسیل بالایی در خوانندگی و آهنگسازی‌ست اما خیلی وقت است که از توانایی‌هایش در کارهایش استفاده نکرده و به‌نوعی می‌توان گفت تمامی مسئولیت تولید را بر دوش آهنگساز و تنظیم‌کننده دیگری انداخته است.

نویسنده : امیرحسین حاجی علی محمدی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه