ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۶۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۴ - ۲۱ اسفند ۱۴۰۰
مروری بر قطعات تازه منتشرشده (2)؛

بهنام بانی کاریزماتیک، معین زندی پرطرفدار، زانیار و یه ستاره

در دومین بخش مرور آثار تازه منتشرشده در موسیقی به بررسی قطعات زانیار خسروی، معین زندی و زانیار پرداخته‌ایم.

بهنام بانی کاریزماتیک، معین زندی پرطرفدار، زانیار و یه ستارهزانیار خسروی | یه ستاره

با توجه به اینکه زانیار از خلاقیت بالایی در کارهایش برخوردار است اما خیلی علاقه دارد که کارهایش را شبیه به آثار جدید مارکت موسیقی تولید کند اما باید صادقانه بگویم که او در مقابل کارهای هیت و شنید شده این روزهای بازار موسیقی حرفی برای گفتن ندارد. با توجه به اینکه زانیار ترانه و ملودی ساز خوبی است و می‌تواند شخصاً آثاری را متناسب با صدای خودش تولید کند پس همکاری او با دیگر هنرمندان منطقی به نظر نمی‌آید هرچند که او همکاری‌های موفقی با هادی زینتی در ساخت آثار گروه ایهام داشته است.

زانیار درگذشته آثار موفقی را در سبک هیپ‌هاپ تولید کرده و رفتن او به سمت موسیقی پاپ که هیچ خط‌وربطی به استایل شخصی‌اش ندارد یکی از همان کارهای غیرمنطقی است و با مقایسه اجمالی کارهای او نسبت به آثار قدیمی‌اش شاهد افت چشمگیری هستیم و راهی که او می‌رود برخلاف برادرش سیروان خسروی، موفقیت‌آمیز نبوده است و کار تازه او همانند نامش فقط یک ستاره می‌گیرد.

 

بهنام بانی کاریزماتیک، معین زندی پرطرفدار، زانیار و یه ستارهمعین زندی | زده به سرم هوای تو

معین زندی خواننده‌ نام‌آشنای دیگری است که توانسته از موسیقی زیرزمینی راهی به موسیقی مجاز بیابد و حالا آثارش  یکی از انتخاب‌های مخاطبان پاپ است و نامش در پلی لیست مخاطبان موسیقی پاپ به چشم می‌خورد. او خواننده و سانگ رایترِجوانی است که به یک چهره پرطرفدار در بین جوانان و نوجوانان تبدیل‌شده و بعضاً مخاطبان او را علاوه بر قطعاتش با ویدیوهای «فری استایل» در اینستاگرام نیز می‌شناسند و لحن و نوع خاص ادای کلماتش نوعی امضا برای او محسوب می‌شود.

سعید انصار ازجمله تنظیم‌کنندگانی است که از تنظیم کارهای تکراری جلوگیری و سعی میکند فضاهای متفاوتی را تجربه کند که اکثراً هم موفق بوده و در کار جدید معین زند هم سعی کرده از صداها و استایل‌های متفاوتی استفاده کند و ازلحاظ کیفیت و تکنیک، کار قابل‌قبول و استانداردی را ارائه داده هرچند این قطعه می‌توانست تنظیم بهتری داشته باشد و با توجه به ساختار ملودی و ترانه؛ اگر ریمیکسی از این کار ارائه شود می‌تواند طرفداران بیشتری را جذب کند. هرچند که ممکن است تنظیم این کار نتیجه همفکری او با خواننده اثر باشد.

 

بهنام بانی کاریزماتیک، معین زندی پرطرفدار، زانیار و یه ستارهبهنام بانی | بارون

بهنام بانی از خوانندگان خوب این روزهای بازار موسیقی است که موفقیتش را مدیون ملودی‌های حامد برادران است اما تنظیم کار جدید او تکراری و همانند کارهای گذشته او است و می‌توان گفت ازلحاظ تنظیم حرفی برای گفتن ندارد.

در قسمت ترانه هم سعی شده از استایل عاطفه حبیبی استفاده شود اما به موفقیت کارهای او نمی‌رسد و نقطه قوت این قطعه فقط ملودی است که توانسته با صدا و توانایی بهنام بانی هماهنگ شود و میکس و مستر دارای کیفیت مناسبی نسبت به آثار روز موسیقی نیست. همچنان بهنام بانی دارای کاریزمای است که شنونده را به خود جذب می‌کند و جزو معدود خوانندگانی است که در بازار جدید موسیقی پاپ ایران تا مدت‌ها می‌تواند حضورداشته باشد.

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه