ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۶۰۳۴۵
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۱ - ۰۵ خرداد ۱۴۰۱
از موفقیت زودهنگام سانگ رایترِ جوان موسیقی پاپ تا استیج میلاد نمایشگاه

موقعیت دریادل!

احسان دریادل خواننده، سانگ رایترِ جوان و خالق قطعه مگاهیت «کوچمون»، پس از کسب موفقیت زودهنگام در موسیقی پاپ، سه‌شنبه‌شب سوم خردادماه برای دومین بار در تهران به روی صحنه رفت و در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران با مخاطبانش دیدار کرد.

«سانگ رایتر» بودن مهم‌ترین شاخصه

به گزارش خبرنگار ریتم نو، «دردونه» اولین آهنگ رسمی او بود که منتشر شد و نامش را در همان ابتدای راه سر زبان‌ها انداخت. ظاهرش کمی با خوانندگان هم سن و سالش فرق داشت، موی فرفری، اکت‌ها و حرکات و نگاهش جلوی دوربین در اولین تیزر آهنگش هم توجه‌ها را به خود جلب کرد اما «سانگ رایتر» بودن مهم‌ترین شاخصه او بود جوانی که شعر و ملودیِ کارش را خودش می‌نویسد و می‌سازد.

تجربه ثابت کرده خوانندگانی که آثارشان را خودشان می‌سازند، عمر هنری طولانی‌تری نسبت به دیگر هم‌نسل‌هایشان دارند چراکه آن‌ها بلدند چطور برای خودشان یک استایل و شخصیت هنری بسازند و همان را در طی سال‌ها رشد دهند تا از غافله جا نمانند. همانند محسن یگانه که چیزی حدود دو دهه از فعالیتش می‌گذرد و همچنان محبوب است و رکورددار! قطعاً دریادل راه طولانی برای رسیدن به جایگاه امروزی یگانه دارد اما به قول معروف قرار هم نیست چند سال فعالیت هنری او را با حدود دو دهه فعالیت هنرمندی چون یگانه مقایسه کنیم اما دریادل هم در دو، سه سال فعالیتش در موسیقی نشان داده که از این قاعده مستثنا نیست و استایل خودش را در موسیقی و خواندن پیدا کرده و صاحب سبک است.

 

خواننده روزهای کرونا

کارهای بعدی دریادل یکی پس از دیگری منتشر می‌شد آن‌هم در زمانی که بیماری کرونا روی موسیقی سایه انداخته بود و خیلی‌ها از قدیمی‌ها تا نوظهورها خیلی دست‌ودلشان به انتشار موسیقی نمی‌رفت و به‌نوعی پا پس کشیده بودند و حالا دریادل؛ خواننده نوظهور روزهای کرونا بود که عاشقانه‌هایش را بر سر زبان‌ها انداخته بود و از تلخی تا دلبری کردن در کوچه‌ها می‌خواند. درست همان روزهایی که تهیه‌کننده‌ها ترجیح می‌دادند برای انتشار آثار جدید خوانندگانشان ریسک نکنند؛ او و تیم تهیه هنری و تهیه‌کننده‌اش عزمشان را جزم کردند و به راهشان ادامه دادند و حتی ریسک عدم بازگشت سرمایه‌های خرج شده را با دل‌وجان پذیرفتند چون فضا را برای رشد یک خواننده جوان و مستعد، فراهم می‌دیدند و از طرفی هم تهیه‌کنندگان و خوانندگان فعال در عرصه موسیقی نمی‌دانستند بالاخره چند ماه و حتی چند سال طول می‌کشد که فضا برای شروع مجدد کنسرت‌ها فراهم شود پس ترجیح دادند کمی پا پس بکشند تا کار‌هایشان به‌قول‌معروف سوخت نشود و بماند برای زمان کنسرت‌ها تا بتوانند با کارهای جدید مخاطبان را به سالن کنسرت بکشانند و همین دیدگاه بهترین فرصت و موقعیت برای دریادل و تیم هنری‌اش بود که انصافاً هم جواب داد و انتشار پنجمین کار او سروصدای زیادی به پا کرد و همه‌جا صدای پخش شدن یک قطعه می‌آمد؛ «کوچمون»!

 

موفقیت زودهنگام سانگ رایترِ جوان موسیقی پاپ با قطعه مگاهیت/  بیش از 45 میلیون بازدید در یوتیوب

«چی میشه رد بشی از کوچمون/ یه نگاهی کنی اَبرو کمون» ترجیع بندِ ترانهِ پنجمین اثر دریادل حالا وردِ زبان همه بود و در کمترین زمان به یکی از قطعات مگاهیت موسیقی پاپ تبدیل شد و آن‌قدر سروصدا برپا کرد که وقتی اینستاگرام را باز می‌کردی در بین استوری‌ها و پست‌ها می‌دیدی که چندنفری می‌خواهند که کسی از کوچه‌شان رد شود و جالب ست بدانید این آهنگ در صفحه یوتیوب این خواننده نزدیک به هفت و نیم میلیون بازدید در تنها یک سال داشته هرچند که دو قطعه دیگر او یعنی «تلخی» و «ماهی» هرکدام بیش از 8.5 میلیون بازدید در این پلتفرم داشته‌اند که نشان می‌دهد این دو قطعه هم قابلیت مگاهیت شدن را بیش از این قطعه داشتند اما کوچمون در بین پلی‌لیست اکثر مخاطبان موسیقی پاپ راه پیدا کرد. همچنین با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت تمامی ویدیوهای دریادل در صفحه شخصی‌اش در یوتیوب بیش از 45 میلیون بازدید داشته که اعداد و ارقام قابل‌توجهی برای یک خواننده نوظهور است و خلاصه که این استقبال، یک موفقیت زودهنگام برای سانگ رایترِ جوان موسیقی پاپ به‌حساب می‌آید.

 

انتشار یک آلبوم چهار قطعه‌ای

احسان دریادل که بیش از هر خواننده‌ای موردتوجه علاقه‌مندان و مخاطبان موسیقی پاپ بود و کارهایش جایی در پلی لیست روزانه آن‌ها بازکرده بود؛ یک آلبوم چهار قطعه‌ای با عنوان «خودت» را آذرماه سال گذشته منتشر کرد که خیلی نمی‌توان انتشار آن را جزو دستاورد‌های او دانست چراکه این EPآلبوم نتوانست به‌اندازه تک آهنگ‌های او برایش موفقیت کسب کند و شاید یکی از اصلی‌ترین عامل آن تغییر مدیر هنری و تنظیم‌کننده‌اش بود که نقش مهمی در موفقیت این خواننده جوان داشت و جای خالی او در تصمیم‌گیری‌های تیم هنری به‌شدت احساس می‌شد.

 

زنگ طلایی به صدا درآمد/ تجربه اولین استیج

پس از حدود دو سال از شروع همه‌گیری کرونا، بالاخره زنگ طلایی برای موسیقی به صدا درآمد و امکان برگزاری کنسرت‌ها نیز فراهم و با برپایی مجدد کنسرت‌ها، بازار موسیقی داغ شد و این بهترین موقعیت برای احسان دریادل بود که بتواند با مخاطبانش برای اولین بار دیدار کند و پا به استیج پایتخت بگذارد.

دریادل با به صدا درآمدن زنگ طلایی برای موسیقی، توانست رویای"ایستادن روی استیج" را تجربه کند. او برای نخستین بار بیستم اسفندماه 1400 در سالن رویال هال اسپیناس پالاس تهران به روی صحنه رفت و پایش به استیج پایتخت باز و با دیدار هوادارانش؛ رؤیاهایش به حقیقت تبدیل شد و سپس در شهرهای گوناگونی ازجمله بندرعباس و کیش به روی صحنه رفت.

 

موقعیت دریادل؛ استیج، مقابل تماشاگران، سکوت برای اندوه آبادان

احسان دریادل سه‌شنبه‌شب سوم خردادماه نخستین اجرایش در سال 1401 را در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی تهران به روی صحنه برد و این بار پخته‌تر و با اعتمادبه‌نفس بیشتری با مخاطبانش دیدار کرد. او اجرای شب گذشته‌اش را در «اندوه آبادان» آرام و به‌دور از هیاهو‌های مرسوم کنسرت‌ها آغاز کرد و با تمام نوازندگانش و با پوششی مشکی رویصحنه مقابل تماشاگران حاضر شد و از آن‌ها خواست تا به‌احترام مردم آبادان یک دقیقه سکوت کنند.این همان موقعیت دریادل است، احترام و همدردی با هموطنان داغ دیده آبادان که همه را اندوهگین کرده است.

او سپس به اجرای کنسرت پر انرژی خود پرداخت که از چندوقت پیش بلیت فروشی آن آغاز و سولد اوت شده بود و یکی از نکات قابل‌توجه کنسرت سه‌شنبه‌شب دریادل، حرکات و اکت‌های مختص به خودش روی صحنه بود که توجه حاضران را به خود جلب کرد.

دریادل در دومین کنسرت تهران خود قطعات کوچمون، لالایی، طعمه، رعدوبرق، تلخی، دل کندم، دردونه، پای من، ماهی، دنباله‌دار، خودت و نمی‌فهمی را به اجرا درآورد و در ادامه با اصرار طرفداران قطعه مگاهیت «کوچمون» مجدداً شنیدنی شد که اجرای دوباره این قطعه با هم‌صدایی حاضران همراه بود. هم‌صدایی که علاوه بر تماشاگران برای این خواننده بااستعداد موسیقی پاپ نیز شبی فوق‌العاده را رقم زد و اجرای مجدد قطعه رعدوبرق حسن ختام این کنسرت بود.

گزارش تصویری کنسرت احسان دریادل | 3 خرداد ماه 1401 میلاد نمایشگاه

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه