ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۶۰۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۴ - ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱

از شمال تا شاهکار/ هیاهوی خوانندگان پاپ

با شروع مجدد کنسرت‌ها حالا بازار انتشار تک آهنگ نیز داغ شده است و خوانندگان یکی پس از دیگری جدیدترین آثارشان را پیش روی مخاطبان می‌گذارند.

به گزارش خبرنگار ریتم نو، پایان اپیدمی کرونا و شروع مجدد کنسرت‌ها؛ اهالی موسیقی را برای فعالیت مجدد در این عرصه دلگرم کرده و حالا پس از گذشت حدود شش ماه از برگزاری مجدد اجراها، تقریباً هر شب سالن‌های کنسرت میزبان خوانندگان و هوادارانشان هستند و می‌توان گفت بازار موسیقی جانی دوباره گرفته است.
فراگیری بیماری کرونا، باعث شد تا موسیقی تقریباً دو سالی از رونق بیافتد و هرچه روزها و ماه‌های تعطیلی کنسرت‌ها بیشتر می‌شد، اهالی موسیقی هم برای فعالیت دلسردتر می‌شدند و خوانندگان برای انتشار آثار جدیدشان به‌نوعی دودوتاچهارتا می‌کردند و نمی‌دانستند اگر قطعات تازه‌شان را منتشر کنند چه زمانی می‌توانند آن را با مخاطبانشان یک‌صدا بخوانند به همین خاطر بااحتیاط بیشتری این کار را انجام می‌دادند و خوانندگان مطرح موسیقی پاپ طی دو سال گذشته هرکدام نهایتاً دست به انتشار یک یا دو قطعه زدند اما با شروع مجدد کنسرت‌ها ورق برگشت و این روزها شاهد انتشار تک آهنگ‌ها زیادی در عرصه موسیقی به‌خصوص موسیقی پاپ هستیم. به همین خاطر مخاطبان نیز انتخاب‌های بیشتری پیش روی خود دارند تا در پلی لیست روزانه‌شان قرار دهند.
در این گزارش سعی کردیم به قطعات منتشرشده در دو هفته گذشته بپردازیم.

آهنگ شمال با صدای روزبه بمانیبمانی با حس و حال «شمال»/ تو یه جاده به من با نم نم بارون بدهکاری ...
اوایل هفته گذشته، روزبه بمانی پس از گذشت پنج ماه، سکوت خود را شکست و جدیدترین تک آهنگش بانام «شمال» و آهنگسازی محمد زند وکیلی و تنظیم سعید زمانی را منتشر کرد و پست انتشار تک آهنگ جدید بمانی در صفحه‌اینستاگرام او که حدود 600هزار مخاطب دارد چیزی بالغ‌بر 280هزار بازدید داشته است.
شمال برای خود او تداعی حال خوب است به همین خاطر تصمیم گرفته بعد از مدت‌ها سکوت و حال بد؛ ترانه‌ای از شمال بنویسد و بخواند. توضیح بمانی درباره تازه‌ترین اثرش نشان می‌دهد که او روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته است که هنوز دلیل آن معلوم نیست.
«تو یه جاده به من با نم نم بارون بدهکاری ...» بخشی از ترانه شمال که بمانی در پست جدید آهنگ خود به آن اشاره‌کرده و مخاطبان برای این خواننده نوشتند که او هم یک کنسرت به هوادارانش بدهکار است و سرانجام بمانی به انتظارها پایان داد و تاریخ کنسرت خود را اعلام کرد که به دلیل استقبال مخاطبانش در همان ساعات ابتدایی بلیت‌فروشی، کنسرت سولد اوت شد و مخاطبانی که موفق به خرید بلیت کنسرت او برای یکم خردادماه شدند قرار است یک‌صدا در سالن میلاد نمایشگاه بین‌المللی، «شمال» را همخوانی کنند. البته اجرای او برای تاریخ دوم خردادماه نیز تمدید شد.

آهنگ زده به سرم هوای تو با صدای معین زندیریمیکس جدید معین زندی / تک آهنگ یا فری استایل؟
معین زندی هم دیگر خواننده‌ای است که هفته گذشته نامش در پلی لیست مخاطبان موسیقی پاپ رفت. او ریمیکسی از قطعه «زده به سرم هوای تو» با تنظیم سعید انصار را منتشر کرد که در صفحه یک‌میلیونی‌اش حدود 570هزار بازدید داشت البته این آهنگ برای مخاطبان پروپاقرص معین، یک قطعه جدید از او به‌حساب نمی‌آید چراکه ورژن اصلی این قطعه اواسط اسفندماه سال گذشته منتشرشده بود.
پخش ریمیکس قطعه معین زندی و انتشار فیلم‌هایی از او در حال تمرین برای کنسرت، گمانه‌زنی‌ها را برای برگزاری اجرا بیشتر می‌کند و به‌احتمال زیادی او هم قرار است به انتظارها پایان بدهد و پا به استیج بگذارد و با هوادارانش دیدار کند.
همچنین مدتی است که ویدیوهای لایو خوانی و دکلمه‌های معین زندی با ترانه‌های چندخطی و بیت‌های جدید در صفحه‌های گوناگون دست‌به‌دست می‌شود و می‌توان گفت ویدیوهای «فری استایل»او این روزها حسابی مخاطب پیداکرده است و حتی بیشتر از پست‌های انتشار قطعاتش بازدید می‌خورد.

آهنگ گرداب با صدای امیر چهارم«گرداب» امیر چهارم شنیدنی شد
امیر چهارم، چهره جدید شرکت آوای صلح؛ تازه‌ترین اثرش با عنوان «گرداب» را با ترانه‌ای از میلاد مشهدی منتشر کرده و پیش روی مخاطبان گذاشته است.
چهارم می‌گوید که با تمام عشق و حس خود برای مخاطبانش خوانده و این قطعه در صفحه 125هزارتایی او چیزی حدود یازده هزار بازدید داشته است.
با شروع کنسرت‌ها و انتشار قطعات متعدد از امیر چهارم؛ به نظر می‌رسد او خواننده‌ای است که به‌زودی قرار است برای برگزاری کنسرت آماده شود.

 

 

 

 

آهنگ تو گلی با صدای شاهین بنانماراتن شاهین بنان برای انتشار قطعه و برگزاری کنسرت/ منتظر ورژن گیتار باشید
شاهین بنان دیگر خواننده‌ای که چند سالی می‌شود پا به عرصه حرفه‌ای موسیقی پاپ گذاشته و از آن خواننده‌های نوظهوری به‌حساب می‌آید که ورودش حسابی سروصدا به پا کرد و حالا سعی دارد از ماراتن انتشار قطعات جا نماند و به فاصله ده روز دو قطعه با صدای او پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
او که اواخر فروردین‌ماه قطعه «محال» را منتشر کرده بود هفته گذشته از «تو گلی» خواند که حسابی سروصدا به پا کرد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و در صفحه 570هزارتایی او 160هزار بازدید داشته است به همین خاطر بنان قرار است ورژن گیتار قطعه «تو گلی» را نیز منتشر کرد.
بنان با انتشار «تو گلی» نوید شروع کنسرت‌هایش را نیز داد و نوشت که به‌زودی تور کنسرت‌هایش را آغاز می‌کند و باافتخار برای هوادارانش خواهد خواند.

 

آهنگ جذاب با صدای سعید شهروزسعید شهروز در میان هیاهوی خوانندگان نوظهور
سعید شهروز ازجمله خوانندگان قدیمی؛ دیگر چهره نام‌آشنای موسیقی پاپ به شمار می‌رود که در میان هیاهوی خوانندگان نوظهور اقدام به انتشار قطعه جدید خود کرده و به‌نوعی عرصه را خالی نگذاشته است و همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
«جذاب» نام اثر جدید شهروز است که در شب تولدش پیش روی مخاطبان قرار گرفت.
این قطعه از سروده‌های محمد کاظمی توسط شهداد و ماهان تنظیم‌شده و میکس و مستر آن را محمد کلهر بر عهده داشته است.
شهروز ستاره پاپ دهه هفتاد است که هنوز هم به فعالیتش ادامه می‌دهد اما کارهای او با تبلیغات قابل قبولی همراه نیست و شاید یکی از دلایلی که او را از خوانندگان نوظهور عقب نگه‌داشته همین باشد که کارهایش آنچنان که باید تبلیغ نمی‌شود و موسیقی و صدای او در صفحات پرزرق‌وبرق اینستاگرامی به گوش نمی‌رسد این را از بازدید آهنگ جدیدش در صفحه 230هزارتایی خود او نیز می‌توان متوجه شد که تنها 26هزار بازدید داشته است.

آهنگ شاهکار با صدای مسعود صادقلوشاهکارِ مسعود صادقلو/ «مگه غیر دلبری کار دیگم بلدی»
مسعود صادقلو که این روزها حسابی درگیر برگزاری تور کنسرتش در سراسر ایران است اما از انتشار قطعه جدید غافل نمانده و بازهم یک قطعه به‌اصطلاح هیت دیگر را روانه بازار موسیقی کشور کرده و انتشار قطعه جدید او در صفحه‌ای که نزدیک به دو میلیون دنبال کننده دارد؛ چیزی حدود 450هزار بازدید داشته است.
شاهکار، قطعه جدید صادقلو حسابی سروصدا به پا کرده و توانسته جایی در پلی لیست مخاطبات موسیقی پاپ داشته باشد. «مگه غیر دلبری کار دیگم بلدی» بخشی از ترانه او؛ حالا سر زبان‌ها افتاده و به یک تیکه کلام برای نوجوانان و جوان‌ها تبدیل‌شده است.
حامد برادران موزیک پرودیوسر این قطعه با ترانه یاحا کاشانی است.

 

 

 

آهنگ می‌خوام عزیزت شم با صدای مهدی یغماییمهدی یغمایی برخلاف هم‌نسلانش
«می‌خوام عزیزت شم» عنوان قطعه جدید مهدی یغمایی است که سعی می‌کند از خوانندگان جدید موسیقی پاپ، عقب نماند و این موضوع را از انتخاب ملودی و ترانه تا عکس و طرح کاور می‌توان متوجه شد. او برخلاف دیگر هم‌نسلانش سعی می‌کند به فضای امروز موسیقی پاپ نزدیک باشد.
این قطعه تیتراژ ابتدایی ویژه‌برنامه عید حسابی بود که در پنج قسمت از شبکه نسیم پخش شد و در صفحه 43هزارتایی یغمایی در اینستاگرام حدود 155هزار بازدید داشته است.
رضا شاهین (ترانه‌سرا)، دانیال شاکری (موسیقی و تنظیم)، حمید حاتمی (میکس و مستر)، فرزاد فرضی (عکس) و علی اذکاری (طراحی کاور) ازجمله عوامل این قطعه هستند.

 

آهنگ برادر با صدای رضا یزدانی«برادر» و پایان انتظار هواداران برای کنسرت
رضا یزدانی که بالاخره به انتظار هوادارانش برای برگزاری کنسرت پایان داد، به‌تازگی قطعه «برادر» تیتراژ سریال حکم رشد را با آهنگسازی خودش، ترانه‌ای از مهدی ایوبی و تنظیم بهنام شهرکی منتشر کرد.
سریال حکم رشد با صدای رضا یزدانی هر شب ساعت 21 روی آنتن شبکه سوم سیما می‌رود و انتشار قطعه برادر در صفحه میلیونی رضا یزدانی تنها 64هزار بازدید داشته است.
رضا یزدانی پس از حضور موفق در نمایش الدسانگز: عشق روزهای کرونا، قرار است 30 اردیبهشت‌ماه طی دو سانس در برج میلاد به دیدار مخاطبانش برود.

 

 

 

آهنگ نقطه ضعف با صدای مسعود صابری«نقطه ضعف» مسعود صابری پیش روی مخاطبان
«نقطه ضعف» اثر جدید مسعود صابری در حالی پیش روی مخاطبان موسیقی پاپ قرار گرفت که آرش عدل پرور از خوانندگان مطرح موسیقی پاپ در تیزر آن حضور داشت.
صابری از هوادارانش خواست که آهنگ جدید او را به اشتراک بگذارند تا صدای عشق به گوش همه ایرانیان برسد.
این قطعه با ترانه دنیا کندری و موسیقی پدرام پالیز توسط مسعود جهانی تنظیم‌شده و جالب است بدانید در صفحه یک‌میلیونی مسعود صابری در اینستاگرام بالای یک‌میلیون بازدید داشته به همین خاطر است که میگوییم خوانندگان نباید از تبلیغات غافل بمانند.

نویسنده : مریم رفائی
منبع: ریتم نو
تقویم هنری ادامه