ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۷ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۷
در آستانه نخستین اجرای گروه راک بانوان عنوان شد

صنم پاشا: ماندن در ایران، یک انتخاب بود/ اشعار و موسیقی‌ام، حرف‌های زنان سرزمین من است

صنم پاشا مثل خیلی‌های دیگر می‌توانست برود و بدون هیچ محدودیتی، موسیقی‌اش را در آن‌طرف مرزها ارائه کند، بدون آنکه در تفکیک زن و مرد بودن قرار بگیرد. اما ماند! می‌گوید که ماندن در ایران برایش یک انتخاب بوده تا صدای زنان سرزمینش شود. صدای زنانی که دردها، رنج‌ها و شادی‌هایشان را فریاد نمی‌زنند.
صباصنم پاشا: ماندن در ایران، یک انتخاب بود/ اشعار و موسیقی‌ام، حرف‌های زنان سرزمین من استبه گزارش خبرنگار ریتم نو، کنسرت صنم پاشا جایی است که زنان خودشان را می‌توانند در میان شعر و موسیقی پیدا کنند و آن‌قدر اشعار ساده به مسائل روزشان پرداخته که هم‌صدایی آن‌ها را به همراه خواهد داشت. موسیقی اما سبکش راک است شاید برخی‌ها گمان کنند این موسیقی از جنس مردانه است اما می‌توانید در میان موسیقی گروه صنم پاشا، زنان سخت‌کوشی را به یاد بیاورید که در تمام زندگی‌شان یاد گرفته‌اند زنانه زندگی‌شان را بسازند.
صنم پاشا راوی تمام زنان امروز است، زنانی که گاهی شادند و گاهی غمگین! اما موسیقی گروه روایتی از سخت‌کوشی این زنان دارد.
گروه صنم پاشا (ویژه بانوان) قرار است سوم شهریورماه سال جاری ساعت 21 در سالن خلیج‌فارس فرهنگسرای نیاوران با مخاطبانش دیدار کند و نخستین کنسرتش را روی صحنه ببرد که بلیت‌فروشی این اجرا با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده است.
صنم پاشا درباره استقبال مخاطبان از نخستین کنسرت گروهش و تصمیم برای تمدید این اجرا گفت: «انتظار این میزان استقبال را نداشتیم و این نشان می‌دهد زنان بسیاری به این سبک از موسیقی علاقه‌مند هستند. با توجه به نزدیک شدن به ماه محرم و صفر، امکان تمدید کنسرت در این چندماهه و بلافاصله پس از اجرا وجود ندارد اما بعدازاین دو ماه، قطعاً کنسرت را تمدید و مجدداً روی صحنه خواهیم برد.»
سرپرست گروه صنم پاشا که با تلاش یک‌ساله توانسته مجوز نخستین اجرایش را بگیرد، در خصوص روند اخذ مجوز برای کنسرت گروه گفت:"به آن سختی که انتظارش را داشتم نبود."
وی درباره دلیل ماندنش در ایران و فعالیت در حوزه موسیقی با تمام محدودیت‌های موجود برای بانوان، گفت: «ماندن در ایران برای من یک انتخاب بود. بااینکه امکان رفتن همیشه برایم فراهم بوده است اما ترجیح دادم بمانم چون حرف‌هایی که در اشعار و موسیقی‌ام بیان می‌کنم، حرف‌های زنان سرزمین من است که در شرایط مشابه به هم زندگی می‌کنیم به همین خاطر علاقه‌مند به اجرای موسیقی برای این مخاطبان هستم. با رفتن از ایران، مسائل، اشعار و سخنانم نیز تغییر خواهند کرد و متفاوت خواهند بود که این را اصلاً نمی‌خواهم.»
وی در پایان در مورد موج به راه افتاده از درخواست‌های برخی مخاطبان در جهت لغو کنسرت در شرایط کنونی جامعه، بیان کرد: « نمی‌توان در مقابل تمام مشکلات موجود، شادی را هم از دیگران دریغ کرد. لحظاتی که مردم در کنسرت به شادی روح خود می‌پردازند شاید تنها دقایقی باشد که می‌توانند ذهنشان را از مشکلات و درگیری‌ها خارج کنند و فقط با موسیقی همراه شده و لذت ببرند.»
گروه صنم پاشا را بیتا صادقی (گیتار الکتریک)، ریما حسن زاده (گیتار بیس)، آرمینا جعفری (درامز)، فروغ فضلی (کیبورد)، آوا حسینی و نوا حسینی (همخوان) به سرپرستی، آهنگسازی و خوانندگی صنم پاشا تشکیل می‌دهند.
تیم خبری ریتم نو سری به محل تمرین گروه صنم پاشا زده است و شما در ادامه می‌توانید عکس‌هایی از این تمرین را از اینجا مشاهده کنید.

نویسنده : صبا شکوهمند
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
انتشار یافته: ۱
مریم نفیسی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۷
به استاد صنم پاشا و بندشون با تک تک سلول هام افتخار میکنم
واقعا از شادی شرکت توی کنسرت ۳ شهریور توی پوست خودم نمیگنجم
سخت کوشی و هدفمندی استاد پاشا تحسین برانگیز و پرستیدنیِ
تقویم هنری ادامه