ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۲۸ - ۰۶ مرداد ۱۳۹۷
در گروه هنر و تجربه،

مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» اکران شد/ رونمایی از یک سند تاریخی

آیین گشایش مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» عصر جمعه پنجم اَمرداد در پردیس چارسو تهران برگزار شد. در این برنامه جمعی از هنرمندان مطرح عرصه موسیقی و سینما و همچنین چهره‌های فرهنگی در کنار برخی از اعضای کانون چاووش حضور داشتند.
مستند «چاووش؛ از درآمد تا فرود» اکران شد/ رونمایی از یک سند تاریخیبه گزارش ریتم نو، هنرمندانی که هرکدام بخشی از خاطرات گروه‌های «شیدا» و «عارف» و چاووش هستند و در این مستند به کارگردانی «هانا کامکار» و «آرش رئیسیان» این خاطره‌ها را روایت کردند. البته روایتی که متعلق به شانزده سال پیش است زیرا تولید این مستند از سال 1381 آغاز شده و در آن اعضای چاووش به شرح روند شکل‌گیری، فعالیت‌ها و همچنین اتمام حیات این مجموعه تأثیرگذار می‌پردازند.
پیش از آغاز اکران این فیلم آیین گشایش این مستند در سالن انتظار پردیس سینمایی چارسو برگزار شد که حضور هنرمندان و استقبال مخاطبان باعث شد تا اکران سایر فیلم‌ها هم تحت‌الشعاع قرار بگیرد. چرا که بلیت‌های نخستین نمایش عمومی مستند چاووش؛ از درآمد تا فرود در مدت کمتر از 24 ساعت به اتمام رسیده بود. 
پس از دیدارهای صمیمانه هنرمندان با یکدیگر و ثبت‌های عکس‌های یادگاری و گفتگو با رسانه‌ها همگی به سمت سالن شماره یک هدایت شدند. پیش از شروع اکران هانا کامکار و آرش رئیسیان روی صحنه حاضر شدند که در ابتدا کامکار گفت:«خیلی خوشحالم که در نخستین اکران سراسری و ملی فیلم چاووش؛ از درآمد تا فرود همراه ما هستید. من امید دارم پس از این 116 دقیقه که کنار هم هستیم همان‌طور که من و آرش رئیسیان با فاین کات فیلم احساس رضایت کردیم و این طی طریق شانزده‌ساله را به سرانجام رساندیم همین حس را شما هم دریافت کنید. سه‌باره از عزیزانی که در سه ردیف پایانی این سینما نشسته‌اند و تا دقایقی دیگر چهره شانزده سال پیش آن‌ها را خواهید دید.»
آرش رئیسیان در ادامه گفت: «من هم خیرمقدم عرض می‌کنم. ما این فیلم را فقط از روی عشق و علاقه به موسیقی ایرانی ساختیم و یکی از مهم‌ترین و تأثیرگذارترین مقاطع موسیقی ایران را ثبت کردیم. این فیلم یک سند تاریخی است و افتخار دارم که در طول زندگی‌ام کنار خانم کامکار این فیلم را تهیه کنم. ما خودمان فیلممان را خیلی دوست داریم و امیدوارم شما هم لذت ببرید.»
پس از پایان فیلم هم برای دقایقی آرش رئیسیان و هانا کامکار مورد تشویق ممتد حضار و همچنین هنرمندان حاضر در سالن قرار گرفتند. اکران مستند چاووش طی این هفته در خانه هنرمندان و سینما فرهنگ ادامه خواهد داشت. در اکران خانه هنرمندان، «ارشد تهماسبی» از اعضای کانون چاووش از ساعت 18 به تماشای این فیلم می‌نشیند. همچنین در روزهای یکشنبه و سه‌شنبه هم سینما فرهنگ محل نمایش این مستند خواهد بود.

عکس: میلاد بهشتی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه