ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۷

کاوه آفاق به یاد خرمشهر روی صحنه رفت/ شهر من کو؟

کاوه آفاق در کنسرت خود به تمجید از نوازندگان خیابانی پرداخت و در اجرای خود یادی از خرمشهر و آسیب دیدگان جنگ کرد.
کاوه آفاق به یاد خرمشهر روی صحنه رفت/ شهر من کو؟به گزارش خبرنگار ریتم نو، در ابتدا تیزر کنسرت به کارگردانی احسان صادقی شامل اجرای قطعات پرانتز، ملودی، شهر من کو، شال، عطر تو، اطاق آبی توسط اعضای گروه پخش شد.
بعد از اجرای نخستین قطعه این کنسرت یعنی کلنجار، آفاق ضمن سلام و خوش آمدگویی به تمام حضار و مهمانان وعده داد که امشب شبی به یادماندنی خواهد شد.
فلوکستین به عنوان دومین قطعه به اجرا درآمد و پس از آن، آفاق خبر از اعطای هدیه به نخستین نفری که بلیت این کنسرت را خریده خبر داد. وی گفت:"این هدیه که یک گیتار است توسط ایران کنسرت، موسسه ققنوس و هنر اول و همچنین اسپانسر این برنامه تقدیم شخص برنده می شود."
در ادامه قطعات پرانتز، ملودی، عطر تو، بیگانه، باشگاه بازنده ها،دل، ملودی، اطاق آبی، خواب بازی، شال، ماسک و همچنین قطعات شهر من کو، پرانتر و عطر تو برای بار دوم به اجرا درآمدند.
آفاق بعد از اجرای قطعه باشگاه بازنده ها گفت: "من به نفع آسیب دیده ها از سیل و زلزله در خیابان نواختم. اولا که کار سخت و ثانیا کار با کلاسی است و البته چقدر هم درآمد خوبی دارد. به همه نوازنده ها توصیه میکنم یک بار این کار را امتحان کنند."
آفاق همچنین درباره قطعه شهر من کو گفت: "این قطعه را برای خرمشهر ساختم و همه مرتب میپرسند این آهنگ‌ برای چه شهری است و من هر بار میگویم برای خرمشهر است تعجب میکنند. این قطعه را تقدیم‌ میکنم به تمام کسانی که برای ایران تا به امروز جانشان را در جنگ از دست دادند و در دفاع از کشورشان مجروح شدند."
کاوه آفاق به یاد خرمشهر روی صحنه رفت/ شهر من کو؟
پس از اجرای قطعه شال که بسیار مورد استقبال مخاطبان واقع شد، آفاق از آرین نایینی که او را در ساخت نسخه نهایی این قطعه یاری کرده بود،‌ تشکر کرد.
در حین اجرای مجدد قطعه عطر تو، آفاق لحظاتی از سن پایین آمد و به ابراز احساسات حضار، هواداران و مهمانان این کنسرت پاسخ داد. وی این قطعه را تقدیم‌ به همه کسانی کرد که دیگر بین‌ ما نیستند.
در فواصلی از مراسم، آفاق از حضار خواست اعضای گروه او شامل آرمان مهربان، آندره خاچیکیان، آرمان تبریزیان، مهرداد حامدی، پیام زمانی، یزدان آهی و شهاب آفاقی را تشویق کنند. او گفت: " آرمان تبریزیان از شاگردهای من بود که بسیار تلاش کردم تا حمایتش کنم. بچه های بااستعداد در حوزه موسیقی مطمین باشند که‌ من و دوستان تهیه کننده ام حمایت شان میکنیم. چند وقت پیش در اینستاگرام‌ مسابقه ای برگزار کردیم و دو نفر از کسانی که شهر من‌ کو را بهتر اجرا کردند، معرفی نموده و آنها با کمپانی قرارداد بستند. این دو نفر امشب در این سالن هستند. به افتخار علیرضا خوارزمی و علی اصغرکی دست بزنید." وی همچنین گفت: "شهاب آفاقی هم از همکلاسی های من است و ۱۹ سال با هم دوست هستیم. فکر کنم در ایران فقط ما دو آفاقی بودیم که کنار هم‌ در یک کلاس نشستیم."
کاوه آفاق به یاد خرمشهر روی صحنه رفت/ شهر من کو؟
از‌ نکات قابل توجه کنسرت لحظه تست صدای سازها توسط کاوه و آندره بود که با تشویق مردم‌ تبدیل به کری خوانی دوستانه ای بین این دو شد و لحظاتی قسمت هایی از آهنگهای معروف را با سازهای خود اجرا کردند تا جایی که آرمان تبریزیان آندره را از کاوه دور کرد تا ادامه کنسرت برگزار شود‌.
کاوه آفاق در این برنامه از حضور آرین نایینی که با او در ساخت قطعه شال و دیگر قطعات همکاری کرده، علی توده فلاح (ترانه سرای قطعه پرانتز)، حضار و مهمانان، اهالی رسانه و عکاس، مدیریت و کارکنان برج میلاد، برگزار کنندگان و اسپانسر کنسرت و تمام کسانی که نام شان از قلم افتاد تشکر کرد. وی همچنین از آراد آریا نام برد و ابراز امیدواری کرد که در سانس دوم او را ببیند.
این کنسرت سی تیر ماه سال جاری در دو سانس به تهیه کنندگی «مجید محسنی» در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد.


نویسنده : سارا طاهری
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه