ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۱۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۱ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
با همراهی گروه کُر و ارکستر بزرگ «آوای شفق»،

کنسرت حسین ضروری برگزار می‌شود

کنسرت حسین ضروری با همراهی گروه کُر و ارکستر بزرگ «آوای شفق»، هفته دوم از آخرین ماه زمستانی 1396، در «تالار اندیشه حوزه هنری» برگزار می‌شود.
کنسرت حسین ضروری برگزار می‌شودبه گزارش ریتم نو، مجید فلاح پور تهیه‌کننده این کنسرت، گفت: «حسین ضروری رهبر و سرپرست ارکستر بزرگ «آوای شفق» که مشتمل بر 80 نوازنده و خواننده گروه کُر است، به اجرای رپرتواری از قطعات کلاسیک، فولکلور و پاپ_کلاسیک می‌پردازد. قطعات آذری انتخاب‌شده برای این مجموعه موسیقایی به گونه ایست که هم مخاطبان آذری را به وجد می‌آورد و هم غیر آذری زبانان به دلیل ماندگاری و خاطره‌انگیزی این آثار جذب خواهند شد. همچنین بخشی دیگر از این رپرتوار، از آثار کلاسیک معروف جهان همچون اپراهای ایتالیایی است و چند قطعه نیز از ساخته‌های «حسین ضروری»، تقدیم مخاطبان می‌شود.»
وی خاطرنشان کرد: «ضروری همچنین، ترانه‌سرایی چند قطعه همچون قطعه «ایرانم ای وطن» و «صحنه خالی» را بر عهده داشته و قطعه دیگر بانام «حواسم پیش تو مونده» توسط «نیلوفر کامیابی» سروده شده و با آهنگسازی حسین ضروری، اجرا خواهد شد. فضای این کنسرت، با اجراهای پیشین «حسین ضروری» متفاوت است و این تفاوت در مدرن بودن مجموعه و ساز بندی‌ها، کاملاً احساس می‌شود. درواقع این تلفیق موسیقایی مدرن، کلاسیک و محلی، اتفاقی نادر در عرصه موسیقی کشور است که در نوع خود برای مخاطبان خاص و عام جالب‌توجه خواهد بود.»
شایان‌ذکر است که کنسرت حسین ضروری با همراهی گروه کُر و ارکستر بزرگ «آوای شفق»، به خوانندگی و سرپرستی این هنرمند، تهیه‌کنندگی مجید فلاح پور و مدیریت اجرایی آیدا امیری مقدم، در ساعت 20:30 از تاریخ 9 اسفندماه سال جاری، در «تالار اندیشه حوزه هنری» بروی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید اینترنتی بلیت‌ها، به سایت www.iranconcert.com مراجعه نمایند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه