ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۴ - ۳۰ دی ۱۳۹۶

روایت تصویری از اجرای «لوکا چیارلا»/ ارکستر تک‌نفره هنرمند ایتالیایی در جشنواره

لوکا چیارلا هنرمند ایتالیایی، 29 دی‌ماه سال جاری در آخرین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر روی صحنه رفت.
روایت تصویری از اجرای «لوکا چیارلا»/ ارکستر تک‌نفره هنرمند ایتالیایی در جشنواره
به گزارش خبرنگار ریتم نو، این کنسرت، جمعه‌شب ساعت 18:30 در تالار رودکی برگزار شد.
لوکا چیارلا صحنه را با ساز زهی و دیگر سازهای کوچک خود تصاحب کرد.
در توضیح بروشور این اجرا آمده است: «او گام‌به‌گام، با استفاده از یک لوپ پدال، به‌صورت زنده همه بخش‌ها را اجرا می‌کند. ویلن را مانند گیتار، ویلن‌سل و با یک ساز کوبه‌ای می‌نوازد. در این چشم‌انداز خیالی لوکا آوازمی خواند، سوت می‌زند و سازهای کوچک دیگری را می‌نوازد و قطعه‌های کوتاه هنرمندانه‌ای را یک‌به‌یک خلق می‌کند و می‌افزاید. موسیقی او آرام‌آرام و به‌صورت مسحورکننده‌ای گسترده‌تر و به سولو ارکستر (ارکستر تک‌نفره) بدل می‌شود. این برنامه شامل تنظیم‌های فوق‌العاده از آواهای موسیقی فولکلور ایتالیا، موسیقی منطقه‌ای مدیترانه و آهنگسازی‌های بدیع است. یک نوع فریبندگی جادویی آواها که در آن هرکسی اثرات و اشاره‌هایی آشنا را می‌یابد ... از موسیقی محلی اصیل گرفته تا موسیقی پیچیده جز ... لوکا چیارلا نوازنده خلاق و شگفت‌انگیز ویلن، به‌آسانی مرزهای سبک‌های موسیقایی را درمی‌نوردد تا مسیر موسیقایی خلاقانه‌ای را رقم بزند و دنبال کند. نوعی اغواگری مسحورکننده از آواها، در توازن کامل قطعات آهنگسازی شده و بداهه‌نوازی، توازنی بین آواهای سنتی و معاصر. او اجراهای موفقی را در فستیوال‌های موسیقی جز و کلاسیک و فستیوال‌های بین‌المللی داشته است. و در بیش از 50 کشور جهان به روی صحنه رفته است؛ از جشنواره جز مونترال تا مرکز هنرهای نمایشی هنگ‌کنگ، از جشنواره سلتیک کانکشتز در اسکاتلند تا فستیوال ویلا-لویس در ریودوژانیرو. از فستیوال جز ملبورن تا پارکودلا موزیکا در ایتالیا.»
با توجه به توضیحات ارائه‌شده در بروشور مخاطبان این کنسرت، با یک ارکستر تک‌نفره در تالار رودکی مواجه بودند که به نواختن ساز ویلن و سازهای کوچک می‌پرداخت و گاها با نواختن ساز ویلن صدای سازهایی چون گیتار و ویلن‌سل به گوش حاضران می‌رسید.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر از 20 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران به مدیریت حمیدرضا نوربخش آغاز شد و شب گذشته به کار خود پایان داد و امروز (30 دی‌ماه) مراسم اختتامیه این جشنواره در تالار وحدت برگزار می‌شود.

عکس: نگار پوربحری
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه