ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۰ - ۲۸ دی ۱۳۹۶

روایت دلدادگی خسرو و شیرین در جشنواره فجر/ وحید تاج از عشق خواند

داستان عاشقانه خسرو و شیرین با اجرای آلبوم «تار و پود» به خوانندگی وحید تاج و آهنگسازی حمید متبسم، 27 دی‌ماه سال جاری در هشتمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر روایت شد.
روایت دلدادگی خسرو و شیرین در جشنواره فجر/ وحید تاج از عشق خواندبه گزارش خبرنگار ریتم نو، این کنسرت، چهارشنبه‌شب ساعت 21:30 در تالار وحدت روی صحنه رفت.
«تار و پور» روایتی تازه از داستان خسرو و شیرین نظامی گنجوی، توسط حمید متبسم آهنگسازی شده است و پرداختی به عشق دو شاهزاده ایرانی دارد که پس از اجرای موفق در مردادماه امسال به خوانندگی وحید تاج، در جشنواره موسیقی فجر برای مخاطبان به اجرا درآمد.
کنسرت با مقدمه‌ای در دستگاه نوا و بیت «فلک جز عشق محرابی ندارد/ جهان بی خاک عشق آبی ندارد» شروع شد و سپس متبسم «آغاز داستان» را اعلام کرد که در دستگاه شور، آواز دشتی و دستگاه نوا به اجرا درآمد.
در ادامه «حکایت شیرین» در دستگاه چهارگاه آغاز شد و با دکلمه دو بیت «چو بر گفت این سخن شاپور هشیار/ فراغت خفته گشت و عشق بیدار»، «چنان آشفته شد خسرو بدان گفت/ کزان سودا نیاسود و نمی‌خفت» توسط ارسلان علیزاده و بهار مدیری به پایان رسید و اجرای «به تصویر کشیدن خسرو» در دستگاه چهارگاه، نوا، اصفهان و شوشتری ، پایان بخش نخست اجرا بود.
سپس «دیدار خسرو و شیرین در چشمه ساز» توسط وحید تاج در بیداد، همایون، شوشتری و دشتی به اجرا درآمد و «به هم رسیدن خسرو و شیرین» در دستگاه نوا شنیدنی شد و «سخنی چند در عشق» در چهار بیت خلاصه گر تمام آنچه بود که در تمام مدت اجرا گذشت.
وحید تاج در این اجرا توانست به‌خوبی راوی دلدادگی خسرو و شیرین باشد و مخاطبان را با خود در تمام مدت این کنسرت همراه کرد.
سمیرا گلباز (سه‌تار)، بهار مدیری (قیچک آلتو)، ارسلان علیزاده (بربت) و بهنام معصومی (سازهای کوبه‌ای) اعضای گروه را به سرپرستی و آهنگسازی «حمید متبسم» نوازنده سه‌تار و خوانندگی «وحید تاج» تشکیل می‌دادند.
آلبوم «تار و پور» برای نخستین بار مردادماه امسال به تهیه‌کنندگی سید محمدجواد معینی در فضای باز کاخ نیاوران به اجرا درآمده بود و ششم دی‌ماه نیز توسط موسسه فرهنگی هنری آوا حورشید به انتشار رسید و در دسترس مخاطبان قرار گرفت
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران به مدیریت حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.

نویسنده : مریم رفائی | عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه