ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۷۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۵ - ۲۶ دی ۱۳۹۶

ساز و نوای ستارگان/ اجرای باشکوه «خنیاگران شش اقلیم» در فجر

کنسرت خنیاگران شش اقلیم، 25 دی‌ماه سال جاری در ششمین شب از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.
ساز و نوای ستارگان/ اجرای باشکوه «خنیاگران شش اقلیم» در فجربه گزارش خبرنگار ریتم نو، این برنامه، دوشنبه‌شب ساعت 21:30 در سالن تالار رودکی روی صحنه رفت.
اجرای گروه «خنیاگران شش اقلیم» با حضور گروهایی از کردستان، شمال خراسان، آذربایجان، کهکیلویه و بویراحمد، شاهسون‌ و هرمزگان روی صحنه رفت که می‌توان آن را یکی از بهترین اجراهای سی و سومین جشنواره موسیقی فجر دانست که به قول برخی خبرگزاری‌ها یخ جشنواره را آب و غوغا به پا کرد.
شاید بهترین قسمت این برنامه هنرنمایی بانوانی از شمال خراسان بود که موردتوجه مخاطبان قرار گرفت.
خالوقنبر راستگو (خواننده، نی جفتی)، محمد زارعی (عود)، رومینا تنی (دهل هرمزگان)، مهدیه شکری زاده (کسر) و زیبا روان ( پیپه) اعضای گروه هرمزگانی را تشکیل می‌دادند.
کاظم کریمی (کمانچه) و مرتضی دارفرین (نقاره) از کهکیلویه و بویراحمد، اکرم ابراهیم‌زاده (دوتار) و عاطفه هاشم زاده (دایره) از شمال خراسان، عباس رسول زاده (قوپوز و خواننده)، ملاروردی حیدری (قوال) و فرامرز جوزعلی (بالابان) از آذربایجان، حسین علی حسینی (خواننده و چگور)، محمد جعفری (دایره) و مجید لطیفی (بالابان) از شاهسون و ئالان فاروقی (طبل کردی)، میلاد شهسلونی (شمشال)، فواد استاد قادر برده زرد (خواننده) و پارسا احمدزاده (نرمه نای) از کردستان در این برنامه به هنرنمایی پرداختند.
در پایان این کنسرت با حضور معصومه ابتکار، فرزاد طالبی، زهرا همتی مدیر موسسه فروغ فلق و رویا نونهالی لوح‌های قدردانی به خالو قنبر راستگو، عباس رسول زاده، محمد زارعی، حسین علی حسینی، کاظم کریمی، اکرم ابراهیم‌زاده و رومینا تنی اهدا شد.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران به مدیریت حمیدرضا نوربخش برگزار می‌شود.

عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه