ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۹۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۰ - ۲۱ دی ۱۳۹۶
در نخستین روز از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر:

پاسداشت زنده یاد نادر گلچین در کنسرت نوبانگ مهر/ مختاباد از سرگشته تا تمنای وصال را خواند

کنسرت گروه موسیقی نوبانگ مهر به سرپرستی محسن حسینی و خوانندگی عبدالحسین مختاباد، چهارشنبه 20 دی‌ماه سال جاری در نخستین روز از سی و سومین جشنواره موسیقی فجر برگزار شد.

پاسداشت زنده یاد نادر گلچین در کنسرت نوبانگ مهر/ مختاباد از سرگشته تا تمنای وصال را خواندبه گزارش خبرنگار ریتم نو، این کنسرت ساعت 21:30 در تالار وحدت تهران به روی صحنه رفت.
"سرگشته" (فولکلور)، "چشم‌به‌راه" با آهنگسازی حسین یوسف زمانی، "پیمانه خالی" (فولکلور افغانی)، "زلف پریشان" (بی‌کلام) با آهنگسازی محسن حسینی، آواز و جواب ساز، "مجنون بی لیلا" با آهنگسازی ایرج امیرنظامی، "بی‌وفا" با آهنگسازی جهانبخش پازوکی، "زمزمه عشق" با آهنگسازی محسن حسینی و "تمنای وصال" با آهنگسازی عبدالحسین مختاباد، انتخاب‌های گروه نوبانگ مهر برای اجرا در نخستین روز سی و سومین جشنواره موسیقی فجر بود.
عبدالحسین مختاباد پس از اجرای نخستین قطعه، گفت: از تمامی دست‌اندرکاران این مراسم تشکر می‌کنم به‌خصوص حمیدرضا نوربخش مدیر سی و سومین جشنواره موسیقی فجر که امشب مهمان اجرا هستند. امشب دو تصنیف از هنرمند برجسته، استاد نادر گلچین که امسال از بین ما رفتند را به همراه گروه موسیقی نوبانگ مهر اجرا می‌کنیم، بااینکه کارهایی که ایشان خواندند را نباید جز ایشان، کسی دیگری اجرا کند اما بنده تنها به پاسداشت این هنرمند برجسته این کارها را اجرا می‌کنم.
مختاباد در میانه‌های برنامه همچنین بیان کرد: تلاش کردیم در این برنامه، منتخبی از قطعات گذشته و آلبوم‌های بنده را به همراه قطعه‌ای از ساخته‌های محسن حسینی سرپرست گروه به اجرا دربیاوریم، امیدوارم که لذت برده باشید.
اعضای گروه نوبانگ مهر را ناصر رحیمی (فلوت)،داوود منادی (ویلن‌سل)،مونیکا لُران،نگین حاتمی،پیمان شامی،نوید شعبانزاده،احسان شامی و فرزاد صیدی (ویلن)،دانیال اسدی راد و مهدی منادی (ویلن آلتو)، فاروق آزادیان (تار و سه‌تار)، مجید مظاهری (کمانچه)،نگار اعزازی (دف و سازهای کوبه‌ای)،مسعود جمشیدی (نی)،میثم رفعتی فرد (تنبک) و صبا مختاباد (همخوان آواز) به سرپرستی محسن حسینی نوازنده سنتور تشکیل می‌دادند که هرکدام در بخش‌هایی به هنرنمایی پرداختند.
گفتنی است، سی و سومین جشنواره موسیقی فجر تا 30 دی‌ماه سال جاری در شش سالن در تهران برگزار می‌شود.

نویسنده : مریم رفائی | عکس: امین رجبی
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه