ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۰۰ - ۰۵ دی ۱۳۹۶

گروه موسیقی سازینه در تالار وحدت روی صحنه می‌رود

كنسرت گروه سازينه ششم دی‌ماه نودوشش ساعت ٢١:٣٠ در تالار وحدت برگزار می‌شود.

وحدت نغمگی اقوام و نواحی ایران با گروه موسیقی سازینه در تالار وحدت
به گزارش ریتم نو، زهرا همتی مدیرعامل موسسه فروغ فلق درباره این اجرا گفت: «پس از سال‌ها اجرای نواهای مختلف توسط گروه‌های متنوع در تالارها و سالن‌های کوچک و بزرگ وقت آن رسیده که تخصصی‌ترین و اصیل‌ترین آواها و موسیقی نواحی توسط راویان اصلی موسیقی اقوام برای مردم خوب و فهیم و هنردوست پایتخت هنرنمایی کند . پس از استقبال پرشور مردم در تالار بزرگ وزارت کشور از موسیقی ( لری ) بر آن شدیم تا تمام موسیقی‌های دوازده اقلیم اصیل ، دوازده ساز اصیل و دوازده آئین محلی بومی را در یک پکیج هنری فوق‌العاده و بی‌نظیر تقدیم نماییم . گروه سازینه با دعوت از نوازندگان و خنیاگران برجسته اقوام ، یعنی جوانان در کنار پیشکسوتان و خبرگان موسیقی مناطق به اجرای اصلی‌ترین بخش‌های رپرتوار موسیقایی اقوام می‌پردازد . اشتراکات فرهنگی بین اقوام، در مناطق سرحدی که باعث آمیزش موسیقی و ترکیب خرده‌فرهنگ‌ها می‌شود، اصلی‌ترین دغدغه برگزارکنندگان این کنسرت برای گروه موسیقی سازینه و موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق است .»
همتی درباره موضوع اجرای کنسرت ٦ دی‌ماه بیان کرد: «موضوع این اجرا شادیانه های اقوام است و نوع سازبندی گروه متشکل از سازهای بومی مناطق است. سازهایی چون : سرنا – نرم نای – سه‌تار قشقایی – دهل – دایره – له لوا – دوتار – نی‌انبان و ... از شرق و غرب و جنوب و شمال ایران و حدود سی ترانه از اقوام به‌طور پیوسته اجرا می‌شود. این اجرای مطرح با حمایت مالی و معنوی گروه شرکت‌های گلدیران که نماینده رسمی محصولات خانگی ، صوتی و تصویری ، سلامتی ، روشنایی و سیستم‌های تولید برق خورشیدی شرکت ال جی در ایران بوده، که علاوه بر ارائه محصول نهایی ، راهکارهای تجاری را عرضه می‌نماید . جای بسی خرسندی است که اعتماد سرمایه‌گذاران خصوصاً صنعت موردنظر به‌عنوان اسپانسر این اجرای مطرح به دست‌اندرکاران و اجرای موسیقی فاخر ایرانی انرژی مضاعف می‌بخشد . امیدوارم این تعامل الگویی برای صاحبان دیگر صنایع تجاری باشد. سرپرست گروه سازینه پیمان بزرگ نیا محقق ، پژوهشگر و نوازنده نی است ، موسسه فرهنگی هنری فروغ فلق به‌عنوان تهیه‌کننده و برگزارکننده کنسرت‌های نواحی باهدف معرفی و رونمایی موسیقی فاخر اقوام ایرانی، مقدم هنردوستان عزیز را به این کنسرت بزرگ گرامی می‌دارد.»
كنسرت گروه سازينه ششم دی‌ماه نودوشش ساعت ٢١:٣٠ در تالار وحدت برگزار می‌شود و بلیت‌های این برنامه در سایت ایران کنسرت به فروش می‌رسد.



منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه