ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۹ - ۰۴ دی ۱۳۹۶
در نشست خبری کنسرت این گروه عنوان شد:

بادران هم می‌تواند در گینس ثبت شود

اعضای گروه بادران که نقدهایی به بازار موسیقی کشور دارند، معتقدند که اگر برای بادران هم ۵۰۰ میلیون هزینه کنند، می‌تواند در گینس ثبت شود.

بادران هم می‌تواند در گینس ثبت شودنشست خبری کنسرت گروه بادران با حضور اعضای این گروه، پرهام علیزاده خواننده و مهدی خان محمدی تهیه‌کننده، ظهر امروز چهارم دی‌ماه سال جاری در برج آزادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار‌ ریتم نو، سروش بزازی (پرکاشن)، عماد قشمی (پیانو)، نوید عرب (سنتور)، حمید موحد نژاد (گیتار بیسمیثاق دومیرانی (سرپرست آهنگسازی) اعضای گروه بادران را به سرپرستی علی فرازمند نوازنده درامز و مدیر برنامگی علی روحانی تشکیل می‌دهند که هرکدام در این نشست به نکاتی اشاره کردند.

مهدی خان محمدی در ابتدای این نشست بیان کرد: از هفته گذشته بلیت‌فروشی این اجرا آغاز شد و این کنسرت شروع همکاری بنده با گروه بادران است.

تمامی اعضای گروه در خلق یک اثر تأثیرگذار هستند

پرهام علیزاده گفت: گروه بادران در دی‌ماه سال ۹۴ شکل گرفت و کارش را شروع کرد و خیلی سریع به اجرا رسید. استراتژی گروه برای تولید آثار بر اساس بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی است و به نظر بنده کارهای منتشرشده از گروه، متفاوت‌تر ازآنچه در بازار می‌شنوید هست.

این خواننده با اشاره به برگزاری اجراهای مستقل و ارگانی بیان کرد: نخستین اجرای ما خیلی زودهنگام بود و در همان سال ۹۴ در سالن چارسو برگزار شد. همچنین تیرماه سال جاری، اجرایی را در تالار اندیشه داشتیم و اجراهای ارگانی را روی صحنه بردیم.‌

وی درباره قطعات اجرایی گروه توضیح داد: "شما" عنوان نخستین قطعه گروه بادران است و از میان پنج قطعه منتشرشده، قطعات "چه کنم" و "سهم دل من" مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت و ما در تولید آثار سعی کردیم به نحوی تلفیق انجام شود که با گوش مخاطب ایرانی ناآشنا نباشد و ازآنجایی‌که انتخاب اشعار و طراحی ملودی‌ها به‌صورت بداهه شکل می‌گیرد می‌توانید سلایق و اعتقادات شخصی تمامی اعضای گروه را در اثر نهایی بشنوید. درواقع تمامی اعضای گروه در خلق یک اثر تأثیرگذار هستند. درنهایت برای این اجرا ما ۱۴ قطعه را انتخاب کردیم و روی صحنه خواهیم برد.

انتشار نخستین آلبوم گروه تا اوایل سال آینده

علی فرازمند درباره انتخاب نام این گروه اظهار کرد: بادران به معنی "فرشته حرکت دهنده باد است" و هیچ ارتباطی با شرکتی با همین نام ندارد.

وی درباره انتشار آلبوم گروه گفت: آلبوم نخست ما آماده‌شده و تا اواخر امسال یا اوایل سال آینده به انتشار می‌رسد. نزدیک ۱۸ قطعه تولیدشده که ۱۰ قطعه در آلبوم قرار می‌گیرد و ۸ قطعه به‌صورت تک آهنگ به انتشار می‌رسد.

همه در تنظیم و آهنگسازی سهیم هستند

میثاق دومیرانی درباره چرایی عدم درج نام یک نفر، به‌عنوان آهنگساز و تنظیم‌کننده گفت: روند آهنگسازی ما به این شکل است که یک یا چند نفر موضوعی را موردبررسی قرار می‌دهند و بقیه دوستان در ساخت آن شرکت می‌کنند. همه در یک آهنگ در تنظیم و آهنگسازی سهیم هستند و نظرات برای نوع خوانش از سمت خواننده با استقبال مواجه می‌شود چون نظر جمعی برای همه اهمیت دارد و تصمیم گروهی باعث شده تمامی قطعه موردپسند تمامی اعضا با سلایق گوناگون باشد.

در ادامه فرازمند افزود: در وهله اول برای ساخت یک قطعه موسیقایی، قبل از اینکه بخواهیم به گفتار برسیم، موسیقی برایمان مهم است. البته اکثراً ابتدا از شعر شروع می‌کنند که ما تقریباً برعکس هستیم. در گروه ما، اول موسیقی ساخته می‌شود و بعد اشعار را انتخاب می‌کنیم.

خان محمدی بیان کرد: به‌عنوان برگزارکننده کنسرت برایم بسیار مهم است که بگویم به مخاطب چنین موسیقی‌هایی هم در حال اجراست. برای من به‌شخصه مهم است موسیقی خوب را معرفی کنیم و گوش مخاطب را با آثار گروه‌هایی که در حال فعالیت هستند، آشنا کنیم.

وی در توضیح تعریف موسیقی خوب گفت: موسیقی که دارای خط ملودی و نوآوری جدید است و اشعار قابل‌احترامی دارد.

علی روحانی در تکمیل صحبت‌های خان محمدی گفت: موسیقی خوب، وزنه هنر است. موسیقی که اهمیت وزنه هنرش بیشتر از وزنه بیزینسش باشد.

بحث هنری موسیقی مطرح نیست

فرازمند: اکثریت کسانی که در حال فعالیت هستند، با دیدگاه از قبل تعیین‌شده قطعاتی را تولید و اجرا می‌کنند و موسیقی نمی‌شنوید در اکثر این قطعات، هیچ وزنه هنری وجود ندارد و موسیقی فقط پیش‌زمینه‌ای است برای مطرح‌شدن خوانندگان!

سروش بزازی اضافه کرد: مشکل اصلی شنیده نشدن کارهای گروه‌ها، یکسری افراد فعال در این حوزه به‌نوعی با هزینه‌های میلیونی برای خوانندگان، بیزینس می‌کنند و می‌توان گفت تهیه‌کنندگانی داریم که مافیا موسیقی هستند.

فرازمند بیان کرد: سواد موسیقی مردم ما پایین است و موسیقی‌هایی که سرمایه‌گذاری می‌شود اصلاً بحث هنری‌اش مطرح نیست و فقط برای علاقه مردم است تا سالن‌ها پر شود.

علی روحانی گفت: : مردم ایران را بی‌سواد موسیقی نمی‌خوانیم، بلکه بنا بر خصلتی که دارند خوراک موسیقی‌شان را تهیه‌کننده‌ای که قوی باشد انتخاب می‌کند و فردی که بیشتر برایش تبلیغات می‌شود را می‌بیند. اگر برای بادران هم ۵۰۰ میلیون هزینه کنند، می‌تواند در گینس ثبت شود.

پرهام علیزاده در پایان بیان کرد: همه در این بازار موسیقی تلاششان را کرده‌اند مدعی بهترین بودن را نداریم اما سال‌هاست در حال تلاش هستیم و تمامی اعضای گروه اصول موسیقی را بلد هستند.

کنسرت گروه موسیقی بادران به سرپرستی علی فرازمند و خوانندگی پرهام علیزاده، شنبه 9 دی‌ماه سال جاری به تهیه‌کنندگی مهدی خان محمدی در سالن اصلی برج آزادی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت ایران کنسرت به نشانی www.iranconcert.com مراجعه نمایند.



نویسنده : مریم رفائی | عکس: عرفان زاده سلطان
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه