ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۶

اجرای گروه موسیقی آبا در فستیوال cioff

گروه موسیقی آبا در فستیوال بین‌المللی cioff که در کشور مالزی برگزار می‌شود به‌عنوان تنها نماینده ایران به اجرای برنامه پرداخت.
اجرای گروه موسیقی آبا در فستیوال cioffبه گزارش ریتم نو، فستیوال cioff یکی از جشنواره‌های معتبر کشور مالزی است که بخشی از تمرکزش را بر روی موسیقی سنتی اقوام مختلف گذاشته است. در طول برگزاری این فستیوال برنامه‌های متعدد فرهنگی برگزار می‌شود و در بخش موسیقی نیز گروه‌هایی از کشورهای مختلف به اجرای برنامه می‌پردازند.
این جشنواره اهداف متعددی دارد که بخش عمده اهداف آن متمرکز بر بهاء دادن فرهنگ سنتی ملت‌های مختلف است و ثبت این فرهنگ‌ها در یونسکو و رسیدن به درک متقابل جهانی و دست‌یابی به صلح در عرصه بین‌المللی است. در این دوره نیز گروه موسیقی آبا به‌عنوان تنها نماینده ایران برای حضور در این رویداد بین‌المللی دعوت شد.
در این فستیوال که از۱۳ تا ۱۷ دسامبر در شهر کوالالامپور برگزار شد٬ اجراي گروه آبا با استقبال خوب برگزارکنندگان این رویداد و نمایندگان مجلس مالزی روبرو شد و گروه آبا از سوی نخست‌وزیر و شهردار کوالالامپور موردتقدیر قرار گرفت.
گروه موسيقي آبا که باهدف ايجاد ارتباط و تعامل با قوم‌ها و ملیت‌های مختلف دنيا كار خود را آغاز كرده به اين منظور اعضاي گروه را از موزیسین‌های حرفه‌ای انتخاب كرده تا بتواند محتوی موسيقي ايراني و توانایی‌های آن را به شيوه نوين اجرا كنند.
گروه آبا متشکل از نوا سلیمانی، مصطفي مؤمنیان، محمدرضا رئیسی و علی نراقیان است و الهام نجاتی مدير برنامه این گروه است.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه