ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۱:۰۴ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
به مناسبت ثبت جهانی شهر «یزد» توسط یونسکو

برگزاری کنسرت آلبوم «نای شکسته» پس از گذشت شش سال

اجرای زنده آلبوم «نای شکسته» با صدای «امیر تفتی»، پس از گذشت شش سال از انتشارش و طی دو روز از مردادماه سال جاری، در شهر یزد برگزار می‌شود.
برگزاری کنسرت آلبوم «نای شکسته» پس از گذشت شش سالبه گزارش ریتم نو امیر تفتی خواننده موسیقی ایرانی با اعلام این خبر، عنوان کرد: «این کنسرت را با همراهی ارکستر زهی «آینه»، در دو تاریخ 13 و 14 مردادماه سال جاری، تقدیم هنردوستان زادگاهم، شهر یزد خواهیم کرد.»
این خواننده که پس از سال 92 اجرای دیگری تا به امروز در شهر یزد نداشته است، یکی از دلایل عمده این اجرا را ثبت جهانی شهر یزد توسط یونسکو در هفته‌های اخیر دانست و خاطرنشان کرد که حرکت فرهنگی وی کمترین کاری است که در این راستا می‌تواند برای زادگاهش انجام دهد، او همچنین خاطرنشان کرد اگر این اتفاق برای هر شهر دیگری در جهان افتاده بود جشن‌هایی در حد ملی در آن شهر برگزار می‌شد ولی متأسفانه مسئولان شهر در حد یک خبر و مصاحبه اکتفا کردند.
امیرمحمد تفتی با اشاره به جزئیات «نای شکسته» و کنسرت پیش روی خود افزود: «این آلبوم را در سال 90 به آهنگ‌سازی «کیوان ساکت» و ترکیب ارکستر بزرگ منتشر کردیم. ناگفته نماند در این اجرا با همراهی گروه «ارکستر زهی آینه» به دیدار مخاطبان عزیزمان می‌رویم. این کنسرت در مایه دشتی، آواز بیات اصفهان و همایون اجرا خواهد شد که نیمی از برنامه قطعات انتخاب‌شده از آلبوم نای شکسته و مابقی هم از قطعات ماندگار و جاودانه موسیقی اصیل ایرانی است. ترکیب ارکستر نیز در این برنامه متفاوت است و این امر هم باعث تنوع در آثار اجرایی خواهد بود و هم شنوندگان موسیقی ایرانی نیز از این نوع و رنگ متنوع بهره‌مند می‌شوند.»
شایان‌ذکر است که کنسرت آلبوم نای شکسته با خوانندگی امیر تفتی طی دو تاریخ 13 و 14 مردادماه 1396 در «تالار تربیت‌معلم» شهر یزد، بروی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید اینترنتی بلیت این کنسرت، به سایت www.iranconcert.com مراجعه نمایند.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه