ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۶۰۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۵ - ۰۱ مرداد ۱۳۹۶

کنسرت گروه دومیم با استقبال گرم هوادارانشان به روی صحنه رفت

دومیم قطعاتی از آلبوم خود را در تئاتر مستقل تهران به اجرا درآورد كه اين قطعات اینسترومنتال باعث حیرت تمامی تماشاگران شد.

کنسرت گروه دومیم با استقبال گرم هوادارانشان به روی صحنه رفتبه گزارش خبرنگار ریتم نو گیتار بيس، که دومیم صداقت آهنگساز آلبوم «٤سيم» نوازندگي آن را بر عهده داشت نقش محوري در اين گروه داشت.
دومیم در مقطع فعلي تنها گروه تریو راک در ايران است که با ترکیب نامتعارف بيس، کیبورد، درامز فعالیت می‌کند و بيس نقش سولو را در آن بر عهده دارد با صداسازی‌ پیچیده‌ای كه درعین‌حال نقش بيس و گيتار را هم‌زمان ايفا می‌کند.
تمامی قطعات اجرایی دومیم در تئاتر مستقل از آلبوم «٤سيم» بود.
در پس هر قطعه تصویرهایی به چشم می‌خورد که همه آن‌ها تصویرسازی‌های دومیم صداقت و بیانگر حال و هواي هر قطعه که به‌نوعی مكمل موسيقي اين گروه بود که باعث برانگیزاننده‌ی تخيل مخاطبان می‌شد.
در ابتدا قطعه «جستجو» به اجرا درآمد که به گفته‌ی دومیم صداقت؛ این‌گونه برداشت می‌شود که قطعه جستجو، تكاپوي روزانه‌ی همه‌ی ماست براي پيدا كردن آرامشي كه آن را در شلوغیِ اين زندگي روزمره ازدست‌داده‌ایم. و براي رسيدن به آن بسیار تلاش می‌کنیم، اما در پایان متوجه می‌شویم آرامشی که جستجو می‌کردیم درون خود ما جریان دارد.
قطعه بعدی به نام «خیزش» بود که تمامی تماشاگران را مبهوت کرده بود که شامل دو بخش می‌شد. قطعه «آغاز» به‌نوعی یادآور صبح‌های شیرین کودکی و خاطرات پر امید دوران مدرسه و قطعه بعدی قطعه «پرسش» که همراه تپینگ‌های استثنایی بيس گیتار بود.
«امید» انتخاب پنجم دومیم بود تا درنهایت اجرای وی با قطعه آرام و متفاوت از آلبوم با عنوان «تاب خالی» به پایان برسد.
دومیم صداقت (گیتار باس)، شهرام نادری (درامز) و شایان کریمی (کیبورد) اعضای گروه «دومیم» را تشکیل می‌دادند.
اجرای دومیم با تشویق بسیار زیاد تماشاگران و حیرت آن‌ها همراه بود و دومیم صداقت در پایان از مهمانان مشترک خود و گروه داتیک و همچنین از پدرش بزرگ‌ترین حامی خود که در سالن حضور داشت، تشکر كرد.

فرشاد رمضانی(سرپرست گروه دگردیس)،میلاد عدل(آهنگساز و عضو گروه رضا یزدانی)، صنم پاشا(خواننده)، بهراد امین سلماسی(استاد تصویرساز)، هامد بابایی(بارامانت)، هومن اژدری، کیان حجازی، گروه آتراوان(شایان دیانتی و مرجان مدرس)، پیکلاویه(رضا غلامی)، اکتاورز(آیدین حسن زاده)، سیاوش مطلبی و ... ازجمله مهمان حاضر در سالن بودند.

این کنسرت از دو بخش تشکیل‌شده بود که در بخش نخست گروه «داتیک» به روی صحنه رفت و در بخش دیگر گروه «دومیم» به اجرای قطعات خود پرداخت.

گفتنی است؛ این کنسرت در تاریخ 31 تیرماه و در یک سانس (ساعت 20) در تئاتر مستقل تهران برگزار شد.


نویسنده : شاهین عزیزی | عکس: عرفان زاده سلطان
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه