ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۵۵۹۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۸ - ۱۷ تير ۱۳۹۶
در مراسم رونمایی از پروژه ملی ماهنگ عنوان شد:

جایزه 180 میلیونی برای شرکت‌کننده برتر مسابقه استعدادیابی موسیقی

مراسم رونمایی از پروژه ملی ماهنگ با حضور حجت حاتم (تهیه‌کننده) و داوران برنامه استعدادیابی جمعه 16 تیرماه سال جاری در موزه سینما برگزار شد.

جایزه 180 میلیونی برای شرکت‌کننده برتر مسابقه استعدادیابی موسیقیبه گزارش ریتم نو پیام حصیری (خواننده)، حمید خزایی (خواننده)، بابک شهرکی (آهنگساز) و صبا محمدی (خواننده) داوران برنامه استعدادیابی موسیقی پروژه ملی ماهنگ هستند.

حجت حاتم در ابتدای این نشست ضمن اعلام هدف پروژه ملی ماهنگ به‌منظور کشف استعدادهای موسیقی در سراسر ایران، توضیح داد: این پروژه صرفاً در بخش خوانندگی نیست و علاقه‌مندان می‌توانند در زمینه‌های آهنگسازی، تنظیم، ترانه‌سرایی و نوازندگی نیز شرکت کنند. البته محدودیت‌هایی در خوانندگی برای خانم‌ها وجود دارد به همین خاطر می‌توانند به‌عنوان همخوان در این مسابقه رقابت داشته باشند.

تهیه‌کننده این پروژه افزود: ما پس از ثبت‌نام استان به استان با اتوبوس ماهنگ سفر خواهیم کرد و داوران متخصص از میان افرادی که حرفه‌ای‌تر هستند، شرکت‌کنندگان را انتخاب می‌کنند و این اتفاق برای جلوگیری از اتلاف وقت شرکت‌کنندگان است.

وی نوع ثبت‌نام را به‌صورت فردی و گروهی اعلام کرد و گفت: افرادی که قصد شرکت به‌صورت انفرادی در مسابقه را دارند با واردکردن نام و نام خانوادگی به همراه کد ملی می‌توانند ثبت‌نام خود را انجام دهند و کسانی که خواهان شرکت در مسابقه به‌صورت گروهی هستند، یک نفر به‌عنوان لیدر ثبت‌نام را انجام می‌دهد و در ادامه دیگر اعضای گروه خود را معرفی می‌کند.

حاتم درباره روند مسابقه توضیح داد: پس از ثبت‌نام، در مرحله بعدی داوران استان به استان سفر خواهند کرد تا افراد ورزیده‌تر را انتخاب کنند و درنهایت 80 نفر به مسابقه راه پیدا خواهند کرد و هر داور 16 شرکت‌کننده را مدیریت می‌کند که مشاورینی از عرصه موسیقی در کنار داوران نیز حضور دارند و دوره مقدماتی این مسابقه به مدت 8 هفته به طول خواهد انجامید که تعداد شرکت‌کنندگان از 80 به 40 نفر کاهش پیدا می‌کند.

وی ادامه داد: سپس بعد از گذشت 8 هفته دیگر شرکت‌کنندگان به 20 کاهش می‌یابد و باگذشت 4 هفته دیگر، تعداد شرکت‌کنندگان 10 شرکت‌کننده می‌شود و شرکت‌کننده برتر فینال برنده جایزه 180 میلیون تومانی به همراه یک آلبوم تصویری به تهیه‌کنندگی شرکت ماهنگ می‌شود و برای افرادی که راهی فینال می‌شوند کنسرت برگزار می‌شود تا به دید شدن هرچه بیشتر این استعدادهای موسیقی کمک شود.

در ادامه مراسم حجت حاتم در جواب خبرنگار این رسانه مبنی بر اینکه داوران برنامه برای عموم مخاطبان افراد شناخته‌شده و قابل‌پذیرشی نیستند، گفت: داوران افراد مطرحی در حوزه موسیقی هستند و هرکدام رزومه قوی در این کاردارند و ما بر اساس اینکه این پروژه نیز به این دارد که وقت ویژه‌ای گذاشته شود و از وقتشان بتوانیم به‌صورت فشرده استفاده کنیم و از بین تمام افرادی که در عرصه موسیقی حضور داشتند ما گزینش کردیم و شاید در بین عموم مردم‌شناس نباشند اما در صنف خودشان چهره و شناخته‌شده هستند. ما می‌توانستیم سراغ افرادی برویم که صرفاً خواننده هستند اما نمی‌توانستند حق مطلب را ادا کنند چون قصد ما در وهله اول آموزش است.

سپس هرکدام از داوران برنامه به معرفی کوتاه خود پرداختند که در زمینه خوانندگی و آهنگسازی فعالیت‌هایی داشته‌اند.

همچنین این پروژه ابتدا فیلم‌برداری و ضبط می‌شود و سپس هر هفته یک قسمت از این برنامه را به شکل DVD و VOD و به‌صورت گسترده در شبکه نمایش خانگی در سراسر کشور توزیع می‌شود.

گفتنی است؛ متقاضیان از امروز می‌توانند جهت ثبت‌نام به سایت ماهنگ به نشانی http://maahang.org/register مراجعه نمایند.

نادر مشایخی، علی جعفری پویان، بهنام شهرکی و امید کرامتی ازجمله مهمانان این مراسم بودند و وحید اختری و پاکان به‌عنوان خواننده مهمان هرکدام به اجرای قطعه‌ای از خود پرداختند.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه