ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۰۹:۱۸ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۶

آلبوم بی‌کلام «نوید نقره زاد» بانام «بیراهه راه» منتشر شد

نخستین آلبوم بی‌کلام نوید نقره زاد آهنگساز جوان کشورمان بانام «بیراهه راه» شامل مجموعه موسیقی‌های فیلم این آهنگساز، منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شد.
آلبوم بی‌کلام «نوید نقره زاد» بانام «بیراهه راه» منتشر شد
به گزارش خبرنگار ریتم نو آلبوم «بیراهه راه» از 9 قطعه به نام‌های تلویح، بی‌آنکه با من حرفی بزند، دور باطل، هرگز چهره کسی را فراموش نمی‌کنم، آن‌سوی انتها، مغشوش، فریفته، بیراهه راه و تلوانسه تشکیل‌شده است.
آلبوم «بیراهه راه» حاصل آهنگسازی این آهنگساز جوان بر اساس تم‌های موسیقایی استفاده‌شده توسط وی در آثار فیلم است که نگرشی مینیمالیسم و فیوژن دارد و تلاش وی در برخی قطعات بر استفاده از انواع فضاهای موسیقایی و اصوات الکترونیک، موسیقی الکترو آکوستیک و راک در تقابل ارکستر بوده است.
آهنگسازی تمامی قطعات این آلبوم بر عهده نوید نقره زاد بوده و نیما رمضان، بابک ریاحی پور، بابک صفر نژاد، رهام ایرانخواه، درسا بهرامی نژاد، محمود پور رفیع عربانی، حسام جعفری، پیمان حاتمی، مهدی حسامی زاده، حامد خدامی، فرشته دوستدار، پروشات زند آیین، فرامرز عباسی، فرشته فرقانی، سیما قاسمخانی، مژگان محمدحسینی، فاطمه ملانژاد، ارغوان منتظری، نعیم نظری طهرانی، نوید نقره زاد و فاضل نیک رفتار نوازندگانی هستند که در این آلبوم به هنرنمایی پرداخته‌اند. ضمن اینکه حامی حقیقی، پیمان حاتمی و نوید نقره زاد میکس و درو توماس، نوید نقره زاد و حامی حقیقی نیز مسترینگ قطعات را بر عهده داشته‌اند.همچنین فاضل نیک رفتار نیز به‌عنوان خواننده در این آلبوم حضور دارد.
نوید نقره زاد در نوجوانی نواختن پیانو را نزد کلارا بوکاچووا و مبانی موسیقی ایرانی را نزد پریچهر خواجه آموخت و سپس آهنگسازی را نزد اساتیدی همچون کیاوش صاحب نسق، امیر اسلامی و حمیدرضا دیبازر شروع کرد.
نقره زاد تحصیلات خود را در دانشگاه هنر تهران در رشته آهنگسازی زیر نظر محمدرضا تفضلی و کارن کیهانی ادامه داد.
وی در سال 1391 در آلبوم بوم به آهنگسازی حمیدرضا دیبازر و خوانندگی سالار عقیلی حضور داشت و در سال 1392 با امیر اسلامی در ضبط پروژه «باله رقص» آخرین اثر ایشان همکاری داشت و در سال 1393 با احسان صبوحی در آلبوم «مرثیه ای برای واج ها» همکاری داشته است.
از دیگر آثار وی در حوزه سینما و تلویزیون می‌توان به موسیقی فیلم «هرگز چهره کسی را فراموش نمی‌کنم»، موسیقی فیلم «چرخ» به کارگردانی «پویا امین پوری» و موسیقی فیلم «بی‌آنکه با من حرفی بزند» به کارگردانی «شاهین دانشور» و همچنین میکس و مسترینگ مجموعه تلویزیونی «تاریخ از اینور» به تهیه‌کنندگی «مسعود صفوی» اشاره کرد.
از افتخارات نوید نقره زاد می‌توان به کاندید بهترین آهنگساز در جشنواره‌های فیلم داخلی و شرکت در مسابقه بین‌المللی آهنگسازی و کسب رتبه نخست کشوری کنکور رشته آهنگسازی دانشگاه هنر تهران و پذیرفته شدن در بنیاد ملی نخبگان اشاره کرد.
این آهنگساز جوان همچنین از سال 1387 وارد عرصه صدابرداری شد و از سال 1391 فعالیت خود را در حوزه مسترینگ (پالایش صدا) معطوف کرد.
گفتنی است؛ آلبوم موسیقی «بیراهه راه» توسط موسسه فرهنگی هنری «آوای شباهنگ» منتشر و روانه بازار موسیقی کشور شده است.


منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه