ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۲۲:۳۱ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۶
با اجرای چهار ژانر فولکلور،سنتی، پاپ و بین‌الملل،

گروه «روناک نوین» در تالار وحدت رونمایی شد

کنسرت گروه موسیقی روناک، با حضور تماشاگران از قومیت‌ها و بالباس‌های محلی در ۴ بخش فولکلور،سنتی، پاپ و بین‌الملل برگزار شد و به‌نوعی از گروه «روناک نوین» رونمایی کرد.
گروه «روناک نوین» در تالار وحدت رونمایی شد
به گزارش خبرنگار ریتم نو در کنسرت خردادماه گروه موسیقی روناک که  در تالار وحدت برگزار شد وحید عبدالهی خواننده سنتی و مجری این گروه، شعار خود را جهانی‌شدن و پیامش را اتحاد، صلح و دوستی بیان داشت.
این کنسرت با تک‌نوازی سرپرست گروه آغاز شد،در ژانر سنتی و محلی، سعید خلج خواننده (سنتی و بختیاری)، حامد قوی دل (کرمانج)، ایاز شجاعی (آذری)، گلی گل محمدی ( بلوچستان)،حسین رضا اسدی( لری)، مهدی شیخ‌الاسلام (گیلکی)، کیوان علمی محمدی (کُردی ) اجرا کردند و این بخش با موسیقی جنوبی و همراهی حضار در نواختن موسیقی با تشویق به پایان رسید.
 وحید عبدالهی در ادامه به معرفی گروه روناک و حضار پرداخت.
سپس عبدالهی مجری این گروه  در خصوص معرفی روناک افزود: در سال ۱۳۸۰ به سرپرستی کیوان علی محمدی شروع به کار و برای اولین بار در دنیا از ۱۰ خواننده در اجرا استفاده کرد. وی عرضه آلبوم این گروه  و همچنین اجرای کنسرت در برج میلاد تا آخر تیرماه سال جاری را بیان داشت.
در بخش پاپ، داوود زرگری و در بخش بین‌الملل آرمین شریف پور قطعاتی را اجرا کردند.
در اجرای تالار وحدت، کیوان علمی محمدی ( سرپرست و نوازنده دف ) و رضا سجادی ( تنظیم‌کننده و نوازنده کیبورد)، کاویان علی محمدی نوازنده (کمانچه)، هانیه علی محمدی (تار)، سجاد رضایی ( تار و مُراژ)، علیرضا رحیمی (درام)، هنگامه ترابی (عود)، مریم مرزبانی (دایره و نقاره)، ندا رضاییان (دُهل)، شیرین آقابابایی و فاطمه اکبری (گروه کُر)، حمیدرضا سلیمانی ( نی‌انبان و سُرنا) و محمد جدی نژاد (گیتار) و آیدین نیکومرام نوازنده  (گیتار بیس) نواختند.
در این کنسرت (خدایی) رئیس کانون و (فتحی بیرام وند) معاونت ایلات و عشایر حزب اعتدال و توسعه(مهران شیراوند) رئیس مرکز مطالعات برنامه‌ریزی شهری و روستایی سازمان شهرداری و (نوروزی) معاونت فرهنگی علوم پزشکی تهران نیز حضور داشتند.
گفتنی است؛ آلبوم این گروه با عنوان «روناک نوین» به‌زودی منتشر و روانه بازار موسیقی کشور می‌شود.
کنسرت گروه روناک 3 خردادماه سال جاری در تالار وحدت به همت موسسه « فروغ فلق» برگزار شد. 


نویسنده : صبا شکوهمند
منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه