ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۶:۱۹ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۶

نشست نقد و بررسی آلبوم خیام خوانی برگزار شد/ گزارش تصویری

نشست معرفی و نقد و بررسی آلبوم «خیام خوانی» به آهنگسازی پیمان سلطانی و با همکاری 34 خواننده ، عصر روز یکشنبه 31 اردیبهشت‌ماه و به مناسبت روز جهانی خیام در تالار استاد جلیل شهناز خانه هنرمندان برگزار شد.

نشست نقد و بررسی آلبوم خیام خوانی برگزار شد/ گزارش تصویری
به گزارش ریتم نو آلبوم «خیام خوانی» مجموعه‌ای از آهنگسازی‌های پیمان سلطانی است که بر روی اشعار خیام انجام‌شده است و در این آلبوم 34 خواننده که هرکدام یک رباعی از خیام را با همراهی یک ساز اجرا کرده‌اند، همکاری داشته‌اند.
بخشی از این آلبوم بر اساس نظریات خیام فیلسوف به نام «خیام هست و نیست» ساخته‌شده است.
همچنین این اثر با نوازندگان ارکستر فیلارمونیک ارمنستان ضبط و بخش دیگری از این آلبوم نیز برای آنسامبل سازهای ملی به نام «خیام رازها» تألیف شده که بر اساس خیام شاعر به ساخت رسیده است.
سلطانی در این اثر، 55 رباعی از خیام را نیز دکلمه کرده که تمامی آن را بر اساس نسخه معتبر از خیام تطبیق داده و تصحیح مجددی از خیام را ارائه داده است.
این مراسم با همکاری خانه موسیقی، خانه هنرمندان و موسسه رهگذر هفت‌اقلیم برگزار شد و در این مراسم دکتر ابو محمد و حمیدرضا شعبانی درباره این آلبوم به صحبت پرداختند.
در بخش دیگری از این مراسم، علی یاری پور (آواز) و سپهر شهبازی (سه تار) و همچنین رضا طیبی (آواز) و سعید همتیان (نی) به اجرای قطعات خود پرداختند.

در ادامه بیننده عکس‌های «عرفان زاده سلطان» از این نشست باشید.

منبع: ریتم نو
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه