ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۲:۲۷ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۵

کنسرت «کویر» محمد معتمدی برگزار شد

ریتم نو – محمد معتمدی کنسرت کویر را طی دو شب 4 و 5 اسفندماه سال جاری در حالی روی صحنه تالار وحدت برد که این اجرا با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده بود.


این کنسرت در دو بخش به اجرا درآمد و قطعه «کویر» با آهنگ و ترانه‌ای از محمد معتمدی آغازگر نخستین بخش اجرا بود تا در ادامه قطعات «شکنم ساغر» با آهنگسازی پرویز یاحقی به اجرا درآید و مخاطبان حاضر در سالن شاهد اجرای ساز و آواز به همراه ساز عود باشند.


«به یاد صیاد» با آهنگسازی جواد لشکری اجرا شد و تصنیف «بیا» با آهنگسازی حبیب‌الله بدیعی در ادامه شنیدنی شد تا تماشاگران شاهد اجرای ساز و آواز خیام خوانی به همراه عود باشند و نهایتاً بخش نخست کنسرت کویر با تصنیف «چون مرده شوم» به پایان رسید.


بخش دوم با قطعه «پرواز» با شعری از بهمن محمد زاده و آهنگسازی محمد معتمدی اجرا شد و قطعه «امید جانم» با آهنگسازی علی تجویدی در ادامه شنیده شد و ساز و آواز به همراه دودوک و ویلن‌سل برای حاضران به اجرا درآمد.


«به نگاهم بنگر» با آهنگسازی پرویز یاحقی که اجرا شد مخاطبان اجرای ساز و آواز و ضربی خوانی به همراه عود را مشاهده کردند و اجرای قطعه «رفته ز دل» به آهنگسازی امیرمهدی مقدم پایان‌بخش کنسرت کویر بود.


«امیرمهدی مقدم» نوازنده عود، تنظیم قطعات و رهبری نوازندگان را در این اجرا بر عهده داشت و داوود اسلفی (پیانو)، پویان جمشیدی (پرکاشن)، مسیح مردیها (ویلن‌سل) و احمد محمدیان (کلارینت و دودوک) دیگر نوازندگان این کنسرت بودند که محمد معتمدی را روی صحنه همراهی کردند.


گفتنی است،محمد معتمدی سابقه همکاری با گروه‌ها و اساتید گوناگونی همچون محمدرضا لطفی، حسین علیزاده، علی رهبری و فرهاد فخرالدینی را در کارنامه کاری خود دارد و در بیش از 50 فستیوال معتبر بین‌المللی حضورداشته و جایزه معتبر فرانس موزیک 2013 را از آن خودکرده و به‌عنوان موزیسین سال فرانسه برگزیده‌شده است.


منبع: ریتم نو


عکس: امین باقری



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه