ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۸:۴۳ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۵

آلبوم موسیقی «تا روشنی‌ها» منتشر شد

ریتم نو - آلبوم موسیقی تا روشنی‌ها به آهنگسازی فردین کریم خاوری و خوانندگی رضا کسروی منتشر و با تیراژ گسترده در سراسر کشور در دسترس مخاطبین قرار گرفت.



«تا روشنی‌ها»، نام اثری است به آهنگسازی «فردین کریم خاوری» که قطعات این آلبوم حدفاصل سال‌های ۱۳۸۵ تا ۱۳۹۴ ساخته و تولیدشده است و «رضا کسروی» در دستگاه‌های ابوعطا و دشتی، قطعات آن را به آواز درآورده است، این مجموعه شامل ۸ قطعه به نام‌های «بهار دلکش»، «آواز ضربی»، «غزل»، «تا روشنی‌ها»، «چهار مضراب»، «یار شدم»، «قصه گیسو» و «ارغوان» است که در قالب ۵ تصنیف از ساخته‌های کریم خاوری و بر روی اشعار حافظ، مولانا، بدیع‌الزمان فروزانفر، سایه و فریدون مشیری ارائه شده و همچنین تصنیف قدیمی «بهار دلکش» -با تنظیم جدید- و دو قطعه ضربی آواز و چهارمضراب دشتی، دیگر قطعات آن هستند.


در این آلبوم که فردین کریم خاوری علاوه بر آهنگسازی، دکلمه و نوازندگی سه‌تار، تار باس، سه‌تار باس را نیز بر عهده داشته است، مهرداد کریم خاوری (دف، تنبک، دایره)، علیرضا دریای (کمانچه)، فردین لاهورپور (نی)، یلدا نوبخت (سه‌تار و اسپرینگ درام) و مسعود صادقی (سه‌تار باس) به نوازندگی پرداخته‌اند و در بخش همخوانی نیز مهرداد ناصحی، یلدا نوبخت، محمد صفاجویی، زکیه بوش نگاه، مهسا حسینی و رضا هراتی کیا به هنرنمایی پرداخته و آواز کسروی را همراهی نموده‌اند.


صدابرداری و میکس و مسترینگ آثار بر عهده محمدرضا ابراهیمی اعلم بوده که در استودیو «نی داود» انجام‌گرفته است. همچنین مدیریت هنری و طراحی گرافیک این مجموعه را مجید کاشانی (استودیو دفتر) عهده‌دار بوده و مصطفی مجیدی نصب، به‌عنوان عکاس با این مجموعه همکاری داشته است.


شایان‌ذکر است که آلبوم موسیقی «تا روشنی‌ها»، به آهنگسازی «فردین کریم خاوری» و آواز «رضا کسروی» توسط پخش «رها» و نشر «نغمه‌ساز و آواز»، به‌صورت گسترده در بازار موسیقی کشور منتشرشده و علاقه‌مندان می‌توانند جهت خرید نسخه اصلی این اثر، آن را از مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور تهیه نمایند.


منبع: ریتم نو

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه