سبحان مهدی پور که مدیریت مؤسسهی فوق را بر عهده دارد، در گفتگویی با خبرنگار ریتم نو عنوان کرد: « آلبوم جرعه ای دگر مجموعهای ست در ژانر موسیقی گلها و شامل پنج قطعه که با تنظیم آقای مزدا انصاری صورت گرفته و درواقع اولین تجربهی من در ارائهی این ژانر است. برآنیم که این اثر را در هفتههای آغازین مهرماه سال جاری منتشر کرده و در اختیار علاقهمندان قرار دهیم.»
وی افزود: « قطعات این آلبوم بازساختههایی از آثار اساتید فقید موسیقی کشورمان «علی تجویدی» و «عبدالعلی وزیری» است، اشعار آوازی آن از استاد «محمدرضا شفیعی کدکنی» و «حضرت سعدی» با دکلمهی سرکار خانم «زهره خالقی» و پیانوی آقای انصاری و همچنین اشعار تصانیف از بزرگانی چون «حضرت سعدی»، «معینی کرمانشاهی»، «بیژن ترقی» و …گلچین شدهاند. این اثر البته در ۱۳۹۱ به ضبط رسیده است اما به دلیل مشکلات عدیدهای که بر سر راهمان قرارگرفته بود، انتشار آن تا این زمان به تعویق افتاده است.»
مهدی پور که پیش از تجربهی «گلها» خوانیاش، آثاری در قالبسازوآواز ارائه کرده است، دراینباره تشریح کرد: «پیشازاین، دو آلبوم با عناوین «قصهی آفاق» و «یادوارهی اقبال آذر۱» از بنده به انتشار رسیده که در فضای موسیقایی سازوآواز بوده و همانطور که اشاره کردم آلبوم جدید باتجربهای تازه در ژانر گلهایی به ضبط رسیده است.«قصهی آفاق» را در سال ۱۳۸۹ با تکنوازی تار و آواز ارائه کردیم که موردتوجه اساتید «فرهاد فخرالدینی» و «مجید درخشانی» قرار گرفت و در باب این اثر یادداشتهایی نوشتند. این اقدام را یک ریسک میدانم که بهعنوان اولین تجربه و باوجود امکانات بیشتر برای استفاده از سازهای متعدد، به دلیل علاقه و پایبندی به سازوآواز، چنین اثری منتشر کردم. «یادوارهی اقبال آذر۱» نیز به همین سبک و سیاق و متأثر از ارادتم به استاد « اقبال آذر» ارائه گردید. آلبوم بعدی نیز با عنوان «یادوارهی اقبال آذر ۲» در آیندهای نزدیک بهصورت تصویری به انتشار خواهد رسید. میتوان گفت تمامی کنسرتها و آثار منتشرشدهام در فضای موسیقی کلاسیکِ رسمیِ ایرانی بوده و متمسک به این شیوه بوده و هستم.»
این هنرمند در پاسخ به اینکه آیا کنسرتهایی در آیندهی نزدیک خواهد داشت یا خیر، پاسخ گفت: «در حال حاضر تمام توجه و انرژیام را بر ضبط و انتشار آثارم متمرکز کردهام. سعیام بر این است که سال ۹۵ را تنها به این مقوله اختصاص دهم. دلیل این موضوع هم این است درواقع، که بنده به تمرینها و کیفیت آنها حساسیت و وسواس خاصی دارم و برایم قابلقبول نیست که نوازندگان و مجموعهای را تنها با یک هفته یا نهایتاٌ یک ماه تمرین، به روی صحنه ببرم. مسلماَ تمرینهای طولانیمدت نیز برای کل گروه منجر به تکلف مالی بالا خواهد بود که با این شرایط، پرداختن به کنسرت کمی دشوار مینماید. دیگر موانع و معضلات برگزاری کنسرت هم که بر کسی پوشیده نیست.»
شایانذکر است که مسیر هنری سبحان مهدی پور(۱۳۶۰/بابل) بدین شرح شکلگرفته است: الگوبرداری و فراگیری شیوۀ آوازی استادان سید حسین طاهرزاده ، تاج اصفهانی، ادیب خوانساری و همچنین نواختن ساز سهتار از نوجوانی،افتخار شاگردی نزد هنرمند ارجمند استاد کریم صالح عظیمی و فراگیری شیوۀ آوازی اقبال السلطان و ردیف آوازی عبدالله خان دوامی از سال ۱۳۷۸ به مدت ۹ سال بدون وقفه و اخذ تصدیق پایان دوره از ایشان که این مراوده و کسب تجربۀ استاد شاگردی همچنان بر قوت خود باقی است درک محضر استادان احمد ابراهیمی (ضربی خوانی و تصانیف قدیمی) حسین دهلوی (پیوند شعر و موسیقی) محمد رضا لطفی از سال (۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸) بهرهمندی از تجربیات استاد علی اصغر شاهزیدی و شناخت هر چه بیشتر پیوند شعر و موسیقی و ظرایف آوازی شیوۀ اصفهان انتشار آثار قصۀ آفاق – یادوارۀ اقبال آذر (۱) سرپرستی گروه موسیقی اقبال آذر از سال ۱۳۸۸ و اجرای چندین کنسرت و ضبط آثار، تاسیس مرکز موسیقی آوای دل در استان البرز از سال ۱۳۸۸ که در حوزۀ نشر آثار صوتی و تصویری و همچنین آموزش موسیقی دستگاهی به فعالیت میپردازد. مؤسسهی نشر آثار صوتی و تصویریِ «آوای دل البرز» را نیز در ۱۳۹۳ تأسیس کرده و مجموعه آثار خود را از طریق این مؤسسه به انتشار رسانده است.
منبع: ریتم نو