ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۹ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۴

چینی‌ها سازشان را کوک کردند / گزارش از اولین تمرین ارکستر بین‌المللی چین در تالار وحدت

ریتم نو : تمرین ارکستر بین‌المللی چین در حضور خبرنگاران و برخی از مردم، مورخ چهارشنبه بیست و یکم مردادماه سال جاری ساعت 10:30 در تالار وحدت انجام شد.

orkestr 1( (2)


چینی‌ها سازشان را کوک کردند / گزارش از اولین تمرین ارکستر بین‌المللی چین در تالار وحدت




این تمرین با حضور نوازندگان چینی و « علی رهبری » همچنین موجی از تشویق حاضران در سالن آغاز گردید. در ابتدا نوازندگان چینی به‌صورت جدا به تمرین پرداختند؛پس از چندی «علی رهبری » برای هدایت ارکستر بین‌المللی چین به روی صحنه آمد که با تشویق پرانرژی نوازندگان و تمامی حاضرین در سالن مواجه شد.
به نظر می‌رسید همان‌گونه که رهبری در نشست چندی پیش‌ازاین مجال ،که در تالار وحدت برگزار شد، گفت بود تمرین‌های آخر به‌مثابه‌ی پیش اجرایی است برای مخاطبانی که شاید هزینه‌ی تهیه‌ی بلیت را ندارند.برگزاری این تمرین در حضور عده‌ای از مخاطبان و خبرنگاران به‌منظور حرکت در راستای سخنان پیشین وی بوده باشد.
احساس می‌شد که ارکستر توانایی اجرای رسمی در همان لحظه را نیز داشته باشد اما در حین اجرا رهبری از گوشزد کردن برخی نکات جزئی به‌منظور تعالی هرچه بیشتر این ارکستر برای اجرای نهایی دریغ نکرد.

شایان‌ذکر است؛ کنسرت ارکستر فیلارمونیک پیش و ارکستر سمفونیک تهران به رهبری « لانگ یو » و « علی رهبری »روزهای 22 و 23 مردادماه در یک سانس 21:30 در تالار وحدت برگزار می‌شود و علاقه‌مندان جهت تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.iranconcert.com مراجعه نمایند.

در ادامه بیننده چند سکانس از نگاه دوربین «امین باقری» باشید

منبع : ریتم نو
نویسنده : فرزین پاک‌طینت

orkestr 1( (1)

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه