ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۳۲۵۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰:۳۵ - ۲۶ تير ۱۳۹۵

ماهان میر عرب در آزادی روی صحنه می‌رود

ریتم نو - ماهان میر عرب نوازنده‌ی چیره‌دست گیتار (سبک جز) به همراه امیر وهبا اتریشی-مصری (نوازنده‌ی پرکاشن) 31 تیرماه در سالن آزادی به روی صحنه خواهد رفت.


ریتم نو - ماهان میر عرب نوازنده‌ی چیره‌دست گیتار (سبک جز) به همراه امیر وهبا اتریشی-مصری (نوازنده‌ی پرکاشن) 31 تیرماه در سالن آزادی به روی صحنه خواهد رفت.


در این اجرا دارا دارایی نوازنده‌ی بیس گیتار و گلنار شهیار نوازنده‌ی گیتار در برخی قطعات میر عرب و وهبا را همراهی خواهند کرد که بیشتر قطعات به‌صورت دوئت اجرا خواهند شد.


ماهان میر عرب در گفتگو با خبرنگار «ریتم نو» گفت: «بیشتر قطعات حاصل تلاش‌های خودم هستند، البته قطعاتی از ارکان اوگور (Erkan Oğur) نظیر "بیر سِودا" نیز اجرا خواهد شد، از دیگر قطعاتی که در لیست کنسرت قرار دارند می‌توانم آهنگ‌هایی از حاج قربان، Use the Chance و همچنین قطعات جدیدی که تاکنون جایی اجرا یا ضبط نشده‌اند و مایلم برای اولین بار در ایران شنیده بشوند, نام ببرم»


میر عرب از سال 78 فعالیت رسمی خود در سبک جز را با گروه ایجاز آغاز کرد، سپس در گروه آبرنگ (به همراه دارا دارایی) و یکی دو گروه دیگر در ایران کار خود را پی گرفت تا اینکه در سال 2009 به اتریش نقل‌مکان کرد و فعالیت‌های خود را به‌صورت جدی‌تر و در عرصه‌ی بین‌المللی با همکاری با چهرهای شناخته‌شده‌ی موسیقی جز و سبک‌های دیگر در کشورهای مختلف ادامه داده و تاکنون در چندین کشور مختلف اجرا داشته و در ایران نیز تاکنون سه بار به روی صحنه رفته و ورکشاپ نیز برگزار کرده است.


به گفته‌ی وی در این اجرا دوتا از قطعات در کلاس جز-استاندارد خواهند بود و مابقی حاصل فعالیت‌هایش در موسیقی تلفیقی (فیوژن) که الهام گرفته از موسیقی کشورهایی چون ترکیه، ارمنستان و کوبا هستند، خواهند بود.


ماهان میر عرب طی چندین سال گذشته 4 آلبوم در اتریش تهیه‌کرده است که Persian Side of Jazz یکی از آن‌ها به شمار می‌رود. همچنین هفته‌ی آینده در سه روز جداگانه میر عرب و وهبا ورکشاپ هایی را در آموزشگاه "هترا" برای سازهای گیتار و کوبه‌ای برپا می‌کند که به زودی اطلاع دقیق آن اعلام خواهد شد.


منبع: ریتم نو


نویسنده: اشکان شاهرخ

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه