ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵

کارگاه ترانه «افشین مقدم» با همکاری «مهدی موسوی» برگزار می‌شود

ریتم نو:   کارگاه ترانه « افشین مقدم » با همکاری « مهدی موسوی » در کافه کتاب فراموشی برگزار می‌شود.
cofe ketab

این کارگاه که پیش‌ازاین قرار بود در مکان دیگر برگزار شود به دلیل عدم توافق با برگزارکننده، به «کافه کتاب فراموشی» تغییر مکان داد.


کارگاه ترانه «افشین مقدم» با حمایت نشر «نیماژ» و «کافه کتاب فراموشی» که از فعالان خوش‌نام عرصه‌ی ترانه و شعر هستند، اواخر اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود و آخرین‌مهلت ثبت‌نام جهت حضور در این کارگاه تا 15 اردیبهشت‌ماه است.


مهدی موسوی از ترانه‌سرایان بنام کشور که در برگزاری این کارگاه، افشین مقدم را همراهی می‌کند در توضیح نحوه‌ی برگزاری این کلاس‌ها گفت: «اينكه اعتقاددارم هیچ‌کس از طريق كارگاه و جلسات شعر و كلاس و درس شاعر و ترانه‌سرا نخواهد شد اما كساني كه قريحه ترانه‌سرايي را در خود احساس می‌کنند قطع به‌یقین از طريق اين کلاس‌ها پيشرفت خواهند كرد و جداي فراگيرى مقدمات و بديهيات وزن كلاسيك و سماعي ، ضعف تألیف ، تفاوت زباني و ... در اين کلاس‌ها آموزش می‌بینید چگونه به‌طور تخصصي ترانه بنويسيد.»
موسوی در ادامه گفت: «در اين کلاس‌ها ما به‌طورجدی ترانه كار می‌کنیم . ياد می‌گیرید چگونه از تکیه‌کلام‌ها استفاده كنيد؟! نقش ترجیع‌بند در ترانه، سوژه يابي، کاراکتر سازی، لحن سازي، تصویرسازی، جهان‌بینی، زیبایی‌شناسی و نقد را آموزش می‌بینید در اين کلاس‌ها می‌آموزید چه ترانه‌ای خوب است چه ترانه‌ای نه ! ياد می‌گیرید از بين ده‌ها مفهوم و تصويري كه به ذهنتان می‌رسد كدام را شكار كنيد در اين کلاس‌ها ياد می‌گیرید تعلق ترانه به موسيقيست و كلام خوب كلاميست كه به‌ضرورت سبك اجراي موفقیت‌آمیزی داشته باشد به‌طور خلاصه در اين کلاس‌ها آموزش می‌بینید متفاوت‌تر از ديگران باشيد ياد می‌گیرید چگونه ترانه‌سراي بهتري باشيد ...!»


گفتنی است؛ علاقه‌مندان جهت حضور در این کارگاه می‌توانند با شماره‌ی (٠٩٢١٢٤٣٣٦٤٩)تماس گرفته و از جزئیات آن مطلع شوند.


منبع: ریتم نو


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه