ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

تاریخ انتشار: ۱۳:۱۸ - ۲۲ فروردين ۱۳۹۵

جشن تولد « صابر قدیمی » در اولین شعرانه ی 95

ریتم نو : اولین نشست شعری " شعرانه " در سال 95با اجرای " علیرضا آذر " و " صابر قدیمی "در فرهنگسرای فردوس با پخش کلیپ گلچینی از آثار"صابر قدیمی "به مناسبت سالروز تولدش آغاز شد و مطابق روال اکثر جلسات شعر،در ابتدا داوطلبانی به‌منظور در معرض نقد قرار گرفتن،آثاری را از خود قرائت کردند.

+حمایت شاعران از شعرانه





تعدد چهره‌های آشنا در شعر آن‌قدری بود که منتقدین حاضر در جلسه به ذکر نکاتی مثل توجه به چینش واژگان و صدور کلمه،ارائه‌ی فضاسازی برای بروز تصاویر بهتر در شعر،دقت در شروع و پایان قابل وجه یا به‌بیان‌دیگر حسن مطلع و مقطع ،در نظر داشتن رعایت اصول دستور زبان در خلق اثر و... اشاره کردند و درنهایت شعر چهار نفر به این صورت موردنقد قرار گرفت.


شاید تعدد مهمان‌ها در شعرانه به‌گونه‌ای بود که فرصت نقد بیشتر آثار را از کارشناسان گرفت بااین‌حال نیز در پایان از خیلی‌ها ازجمله "میثم بهاران"،"احسان بایگی "و...به خاطر کم بود وقت و ارائه نشدن نوشته‌های آن‌ها عذرخواهی شد.


"علی کریمی کلایه"،"امید روزبه"،"آرین داودی""احسان افشاری"،"آرش شفایی"وحید پور زارع"،"لیدا رشیدی"،"محسن انشایی"،"نعمت مرادی"و شاید ده‌ها اسم دیگر شعرخوانی کردند تا اولین جلسه‌ی شعرانه با حضور و حمایت شاعران زیادی به پایان برسد.


منبع: ریتم نو


نویسنده: فرزین پاک‌طینت


عکس: ساقي جهانگير سلطاني



ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه