ریتم نو | سایت خبری - تحلیلی موسیقی ایران و جهان

کد خبر: ۲۳۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۷ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۵
علیرضا باران

ریتم نو: علیرضا باران دیگر ترانه‌سرای آلبوم جدید «رضا یزدانی» تاکنون حضورش با قطعه‌ی «آوانگارد» قطعی شده که این آهنگ پیش‌ازاین به گوش مخاطبان رسیده است.

 

علیرضا باران که در آلبوم جدید رضا یزدانی با همان یک قطعه «آوانگارد» حضور دارد در مورد همکاری بیشتر در این آلبوم گفت: «به‌احتمال 90 در صد فقط همان قطعه آوانگارد هست ،اما بازهم باید ببینیم قطعات دیگری که آماده داریم ازنظر مجوز و تائید هنری با نظر خود آقای یزدانی به آلبوم اضافه خواهد شد یا خیر.»

وی که قطعاتی از سروده‌هایش با صدای یزدانی آماده انتشار است، توضیح داد: «اگر این قطعات در آلبوم منتشر نشود، انتشارش به نیمه‌ی دوم امسال می‌رسد.»

 

ترانه‌سرای قطعه «آوانگارد» در خصوص بازخورد مخاطبان نسبت به آهنگ مذکور گفت: «شخصاً معتقدم رضا یزدانی مخاطبان بسیاری دارد که تمام‌کارهای ایشان را دنبال می‌کنند و واکنشی که از مردم دیدم عموماً از این قطعه راضی بودند و مسلماً انتقاداتی هم از جانب دیگر دوستان به ترانه واردشده است که جای بحث تخصصی دارد اما حس می‌کنم مخاطبان همیشگی رضا یزدانی از این قطعه راضی بوده باشند.»

علیرضا باران در پاسخ به سؤالی در مورد انتخاب ترانه‌های رضا یزدانی اظهار داشت: «این سؤال بسیار کلی است، بنده قصدم بالا بردن ترانه‌های خودم یا صرفاً ترانه‌هایی که آقای یزدانی استفاده می‌کنند نیست. اما به نظر شخصیم سطح ترانه‌هایی که آقای یزدانی استفاده می‌کنند از بقیه دوستان هنرمند سطح بالاتری دارد.»

این ترانه‌سرا در خصوص همکاری یزدانی با ترانه‌سرایان تازه‌کار نیز گفت: «اگر بخواهیم دسته‌بندی کنیم، به نظر بنده اگر ترانه‌ای قدرت حضور در آلبوم رضا یزدانی و قابلیت جذب مخاطب را داشته باشد ازنظر من فرقی نمی‌کند چه کسی آن را سروده است. شاعر پیر یا جوان، زن یا مرد، کهنه‌کار یا تازه‌کار! درواقع کیفیت ترانه اهمیت دارد و اینکه به روی صدای آقای یزدانی می‌نشیند یا خیر.»

وی در خصوص صحبت‌هایی مبنی بر انتخاب ترانه‌های عاشقانه و ساده برای این آلبوم، بیان کرد: «به نظرم این به خط‌مشی آلبوم برمی‌گردد و باید ببینیم چه کسانی این هدف را برای آلبوم انتخاب کرده‌اند. بارها با دوستان تازه‌کار بحث شده که ترانه‌ی اجتماعی بهتر است یا عاشقانه! که به نظر من اگر ترانه‌ی عاشقانه‌ای درست نوشته شود ،می‌تواند از هر ترانه‌ی اجتماعی‌ای ،اجتماعی‌تر باشد چون مستقیم با مردم سروکار دارد و حضور عشق در اجتماع حس می‌شود. البته استفاده از این ترانه‌ها می‌تواند دلایل دیگری هم داشته باشد. به‌هرحال به این ترانه‌ها راحت‌تر مجوز می‌دهند و می‌تواند مخاطبان بیشتری جذب کند و درنتیجه در گیشه‌ها موفق‌تر هستند و عوامل بیشتری که جای بحث دارد اما به‌شخصه با توجه به اینکه آقای یزدانی نسبت به دیگر  دوستان مارکت صدای خاص‌تری دارند ترجیح می‌دهم از ایشان ترانه‌های خاص را بشنوم.»

 

علیرضا باران در پایان در مورد آلبوم گفت: «چندین قطعه آلبوم را شنیدم که البته هنوز تنظیم‌نشده‌اند و ترجیح می‌دهم فعلاً نظری ندهم تا این قطعات تنظیم شوند و در کنار قطعات دیگر آلبوم قرار بگیرند و آن زمان می‌توان قضاوت کرد.»

 

منبع: ریتم نو

نویسنده: محمد کمالی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
تقویم هنری ادامه